تعداد بازدید : 757
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۳
کاربران آنلاین : 0
موناااااااا
۱۴۰۰/۶/۷ ۱۳:۱۴:۴۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۷/۳ ۱۲:۵۰:۲۹

تفاوت خرید اینترنتی و خرید سنتی!

(ویرایش)

تفاوت خرید اینترنتی و خرید سنتی!

تفاوت خرید اینترنتی و خرید سنتی!

 

پس از همه‌گیری شیوع ویروس کرونا، با توجه به لزوم پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، اکثر افراد به اهمیت خرید اینترنتی پی بردند. جهانی‌شدن شبکه‌های اینترنت، پیشرفت علم و تکنولوژی و نیاز به صرفه‌جویی در زمان سبب شد تا در حوزه خرید و فروش کالاهای موردنیاز روشی جدیدی به وجود […]

 

پس از همه‌گیری شیوع ویروس کرونا، با توجه به لزوم پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، اکثر افراد به اهمیت خرید اینترنتی پی بردند. جهانی‌شدن شبکه‌های اینترنت، پیشرفت علم و تکنولوژی و نیاز به صرفه‌جویی در زمان سبب شد تا در حوزه خرید و فروش کالاهای موردنیاز روشی جدیدی به وجود بیاید که دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید کالا نباشد و همۀ فرآیند خرید حتی پرداخت پول، به‌صورت آنلاین صورت بگیرد. در این مقاله تصمیم داریم به تفاوت‌ خرید اینترنتی لباس و خرید سنتی یا حضوری بپردازیم.

 

سازوکار خرید آنلاین چگونه است؟

در کسب‌وکارهای آنلاین و فروش اینترنتی امکان ارائه محصولات متفاوت به‌طور همزمان برای مشتریان وجود دارد و همچنین مشتریان می‌توانند میان کالاهای مشابه، مقایسه‌ای به لحاظ قیمت و جنس و سایر مشخصات محصولات را به‌طور همزمان چه با کالاهای همان فروشگاه و چه با کالاهای خارج از آن داشته باشند. کسب‌وکار اینترنتی، فرایند مبادله کالا و خدمات در قالب دیجیتال است که در آن پرداخت‌ها و خدمات به‌صورت الکترونیکی اتفاق می‌افتد. خرید اینترنتی این امکان را فراهم کرده که افراد کالا و محصولات موردنیاز خود را به‌راحتی از خانه خریداری نمایند که معمولاً با تخفیف‌های شگفت‌انگیزی نیز همراه است.

 

خرید و فروش سنتی به چه شکل انجام می‌شود؟

 

خرید و فروش سنتی فرایندی برای مبادله کالا و خدمات به شکل حضوری است که در طول تاریخ رواج داشته است. خرید حضوری امکان مقایسه کالا‌های مختلف را از مشتری سلب می‌کند و همین مسئله سبب می‌شود که قدرت انتخاب افراد کمتر شود. مسئله‌ دیگری که در خرید و فروش سنتی مطرح است، جابه‌جایی و حمل‌ونقل محصول می‌باشد که این کار بر عهده مشتری است. بحران کرونا موجب شد تا اکثر افراد به اهمیت خرید آنلاین پی ببرند و خرید لباس، مواد غذایی و هر کالای دیگری که موردنیاز است را بدون حضور در مکان‌های عمومی، انجام دهند.

 

در تجارت الکترونیک بیشتر وقت و هزینه در هزینه‌های سفر و انتخاب کالا صرفه‌جویی می‌شود. پرداخت‌ها به هر شکلی از حالت‌های دیجیتالی مانند کارت اعتباری، کیف پول دیجیتال یا بانکداری خالص قابل انجام است.

 

تفاوت‌های خرید آنلاین و حضوری

روش خرید و فروش اینترنتی این امکان را فراهم کرده که خرید کالاها به‌صورت شبانه‌روزی و بدون هیچ زحمتی در زمان آزاد انجام شود. مزایای خرید آنلاین سبب شده تا خرید کالاها و خدمات به‌راحتی انجام بگیرد. در مقابل خرید سنتی امکان خرید محصولات را به شکل ۲۴ ساعته نتوانسته محیا کند و روشی وقت‌گیر در مقابل خرید آنلاین محسوب می‌شود. در ادامه به تفاوت‌های این دو روش پرداخته‌ایم.

 

  • خرید اینترنتی کاملاً آنلاین و غیرحضوری صورت می‌گیرد که این ارتباط میان فروشنده و خریدار از طریق اینترنت انجام می‌گیرد؛ درحالی‌که تجارت سنتی کاملاً آفلاین و از طریق مراجعه حضوری خریدار به فروشگاه موردنظر به شکل چهره به چهره انجام می‌گیرد.
  • خرید اینترنتی در سراسر جهان قابل انجام است و شما می‌توانید کالای موردنظر خود را حتی از کشورهای دیگر بدون مراجعه حضوری خرید نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. این در حالی است که تجارت سنتی محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص است که گاهی حتی فقط به یک خیابان یا محله محدود می‌شود.
  • اطلاعات تجارت الکترونیکی مبادله به اشکال مختلف از طریق تبلیغات دیجیتال یا ایمیل و غیره صورت می‌گیرد؛ اما در کسب‌وکارهای آفلاین این اطلاع‌رسانی‌ها کمتر رخ می‌دهد.
  • تجارت الکترونیکی می‌تواند چندین حالت پرداخت مانند پرداخت آنلاین یا کیف پول دیجیتال و یا پول نقد در هنگام تحویل درب خانه را داشته باشد درحالی‌که تجارت سنتی می‌تواند فقط پرداخت نقدی حضوری داشته باشد.
  • تحویل کالا در تجارت آنلاین با توجه به امکانات لجستیک و چندین محدودیت دیگر بسته به موقعیت مشتری، در همان روز یا هرروز دیگر با توجه به موقعیت مشتری انجام می‌گیرد، درحالی‌که در تجارت سنتی تحویل کالا فوری و در محل فروشگاه است.
  • تجارت آنلاین خدمات پس از فروش خوبی به مشتری ارائه می‌دهد که این خدمات در اشکال مختلفی ازجمله پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته چت یا تماس مستقیم با واحد امور مشتریان انجام می‌گیرد؛ درحالی‌که تجارت سنتی هیچ‌گونه پشتیبانی را به مشتری ارائه نمی‌دهد.
  • تفاوت دیگر کسب‌وکارهای آنلاین این است که محصولات متنوعی را در دسته‌بندی‌ها و طیف‌های گسترده‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهند، درحالی‌که تجارت سنتی با محدود بودن فضای موجود، تعداد محدودی از محصولات را می‌توانند به مشتریان ارائه دهند.

 

خرید آنلاین لباس  یکی از پرطرفدارترین روش‌های خرید غیرحضوری است. اگر به دنبال خرید اینترنتی لباس از یک فروشگاه معتبر هستید، با مراجعه به مرکز خرید آنلاین بانی‌ مد می‌توانید از خدمات این مرکز خرید معتبر بهره‌مند شوید.

یه روز خوب میاد
۱۴۰۰/۷/۲۱ ۱۸:۱۰:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۷ ۲۰:۱۰:۰۶
(ویرایش)

یکی از مهمترین مزیت های خرید انلاین سرچینگ ساده است یعنی بدون درد-سر ما دنبال چیزی که هستیم میگردیم.

https://www.bashmaq.com/c/men-sneakers-shoes/

۱۴۰۰/۷/۲۵ ۱۱:۱۵:۵۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۴ ۱۶:۰۷:۳۲
(ویرایش)

به نظر من فروشگاه درمارز هم سرچ راحتی داره هم رابط کاربری خوبی و هم نماد اعتماد و ... داره

۱۴۰۱/۸/۳ ۱۴:۱۱:۴۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۶ ۱۵:۵۱:۴۷
(ویرایش)

در خرید عطر و ادکلن هم به این نقاط توجه کنید

تست کردن را فراموش نکنید

عکس تستر عطر و ادکلن

خرید عطر یکی از خریدهایی است که با چالش بسیار زیادی روبروست. از جمله خرید عطری که ماندگاری بالا داشته باشد. به احتمال زیاد برای شما پیش آمده است که با مراجعه به فروشگاه عطر مورد نظر خود، رایحه مناسب و دلنشینی را انتخاب کردید؛ اما زمان مناسبی را برای تست آن در نظر نگرفته‌اید به همین خاطر توصیه می‌شود برای اطلاع از ماندگاری عطر مورد نظر ابتدا آن را به مدت ۲۴ ساعت تست کنید. برای تست عطر مورد نظر کافی است مقداری از آن را روی کاغذهای تست عطر بپاشید و در مدت ۲۴ ساعت ماندگاری آن را بررسی کنید. ماندگاری عطر یکی از آیتم‌های بسیار مهم در هنگام خرید است. پس لازم است به آن دقت بیشتری داشته باشید.

استشمام بوی عطر بهتر از بررسی ترکیبات آن

انواع عطرهای ترکیبی

به این موضوع توجه کنید که صدها ماده و اسانس می‌تواند برای تولید یک عطر مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین اجازه ندهید مواد تشکیل دهنده آن روی تصمیم‌گیری شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال برخی از افراد  اسانس گل سرخ علاقه ندارند، ممکن است هنگام بررسی مواد تشکیل دهنده عطر مورد نظر و روبرو شدن با اسانس گل سرخ از خرید عطر منصرف شوند؛ اما در این صورت لازم است در نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع ترکیب اسانس‌های مختلف باعث به وجود آمدن رایحه منحصر به فرد می‌شود. پس مواد تشکیل دهنده عطر در اغلب اوقات به رایحه آن مربوط نیست.

عطرها روی پوست رایحه مشابهی دارند

عطر با رایحه های مشابه

یکی از حرف‌های کلیشه‌ای و اشتباه که بسیاری از مردم ناخواسته با آن روبرو می‌شوند این است که اصرار دارند عطر روی بدن هر کسی بوی منحصر به فردی به خود می‌گیرد؛ اما این موضوع به طور کامل اشتباه است؛ زیرا خاصیت اسیدی و بازی پوست افراد در یک محدوده مشخص است و تنها عاملی که می‌تواند بوی عطر مورد استفاده افراد را تحت تاثیر قرار دهد، سایر موادی است که از آنها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال رایحه مواد شستشو دهنده بدن یا کرم‌های مرطوب‌کننده می‌تواند تاثیر مستقیمی در ترکیب با عطر مصرفی داشته باشد.

از مچ دست برای تست استفاده نکنید

چگونه عطر را تست کنیم

در نظر داشته باشید که ترکیب بوی عطر مورد نظر شما با زیورآلات مورد استفاده رایحه جدیدی به وجود می‌آورد. پس بهتر است هنگام انتخاب عطر مورد نظر برای عید نوروز یا سایر مناسبت‌ها از کاغذهای تست عطر که در اغلب فروشگاه‌های عطر فروشی و لوازم آرایشی موجود هستند، استفاده کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران