تعداد بازدید : 707
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۷
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۸/۷ ۰۹:۵۳:۰۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

نوع کلاس آب و هوایی در کولر گازی به چه معناست؟

(ویرایش)

نوع کلاس آب و هوایی در کولر گازی به چه معناست؟ در این نوشته تصمیم داریم اطلاعات کاملی را در این مورد ارائه دهیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین گزینه را در میان انواع مختلف کولر گازی های موجود در بازار انتخاب و خریداری کنید.

کولر گازی دارای سه نوع کلاس آب و هوایی است. دانستن این موضوع برای انتخاب کولر گازی مناسب با شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. در هنگام خرید کولر گازی باید به این نکته توجه کنید که نمی توانید هر نوع و مدل کولر گازی را در منطقه خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر مدل از کولر گازی سازگار و مناسب برای نوع خاصی از شرایط آب و هوایی می باشد.

به همین دلیل همواره توصیه می شود که قبل از اقدام به خرید کولر گازی نوع کلاس هوایی منطقه زندگی خود را  شناسایی کنید تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوید و خسارت نبینید. انتخاب و خرید کولر گازی با توجه به نوع کلاس آب و هوایی دارای مزایایی است. برخی از مهم ترین مزایای توجه به نوع کلاس آب و هوایی کولر گازی عبارتند از :

  • افزایش طول عمر مفید کولر گازی
  • کاهش هزینه ‌های کولر گازی
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • افزایش بازدهی دستگاه
  • بالا بردن راندمان
  • و …

منظور از نوع کلاس آب و هوایی در کولر گازی چیست؟

کلاس های آب و هوایی کولر گازی

کلاس های آب و هوایی کولر گازی

کلاس های آب و هوایی کولر گازی سه دسته می باشند که در هنگام انتخاب و خرید کولر گازی باید مورد توجه قرار بگیرند. این سه  نوع کلاس آب و هوایی عبارتند از :

  • کلاس آب و هوایی T1، معتدل
  • کلاس آب و هوایی T2، سرسیر
  • کلاس آب و هوایی T3، گرمسیر

هر یک از این انواع کلاس های آب و هوایی مناسب برای مناطقی خاص می باشند که در ادامه هر یک را بیان و بررسی خواهیم کرد.

کلاس آب و هوایی T1 کولر گازی به چه معناست؟

کلاس هوایی در کولر گازی

کلاس هوایی در کولر گازی

اغلب کولرهای گازی موجود در بازار در این دسته بندی از انواع کلاس آب و هوایی قرار گرفته اند. کولرهای گازی با  کلاس آب و هوایی T1 برای مناطقی طراحی و ساخته شده است که آب و هوای معتدل دارند و دمای آن ها از 45 درجه سانتی گراد بیشتر نمی شود. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که در اغلب اوقات دمای هوا معتدل است مانند تهران، اصفهان، کاشان و … می توانید کولر گازی با کلاس آب و هوایی T1 را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

به طور کلی می توانیم مناطق مربوط به کلاس آب و هوایی T1 را به صورت زیر تقسیم بندی کنیم :

  • مناطق معتدل خزری
  • شمال غربی ایران
  • فلات غربی

بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل چیست؟

کلاس آب و هوایی T2 کولر گازی به چه معناست؟

T2 یک نوع کلاس آب و هوایی در کولر گازی  است. کولرهای گازی که در کلاس آب و هوایی T2 باشند نسبت به کلاس های دیگر کمتر هستند. به همین دلیل در بحث کلاس های آب و هوایی کولر گازی همیشه نام کلاس های آب و هوایی  T1 و  T3 را می شنویم.  این کولر گازی ها برای مناطق سردسیر مناسب می باشند و بدیهی است که در این مناطق از تنظیمات گرمادهی دستگاه استفاده می شود. شهرهای سرد سیر می توانند از این کولر گازی ها استفاده کنند. اما مناطقی که آب و هوای معتدل دارند و یا مناطقی گرمسیر به حساب می آیند نباید از کولر گازی با کلاس آب و هوایی T2 استفاده کنند زیرا در این صورت کولر گازی به طور دلخواه و مناسب بازدهی نخواهد داشت و دچار خرابی و فرسودگی می شود.

چه کولر گازی مناسب چه منطقه ای است

چه کولر گازی مناسب چه منطقه ای است

کلاس آب و هوایی T3 در کولر گازی به چه معنا است؟

کولرهای گازی که کلاس آب و هوایی آن ها با عنوان T3 مشخص می شود، برای مناطق گرمسیری مناسب می باشند. این مناطق که هوای بسیار گرمی دارند باید از کولر گازی هایی استفاده کنند که ظرفیت بالا و کمپرسور قوی داشته باشد. در این صورت می توانند از کولر گازی خود بازدهی مناسب و مورد نظر را دریافت نمایند. برخی از شهرهای ایران مانند هرمزگان، قم، بوشهر و سایر مناطقی که هوای گرم دارند در این نوع کلاس آب و هوایی قرار می گیرند.

بهترین کولر گازی برای جنوب کشور  چیست؟

کلاس هوایی T3 چیست

کلاس هوایی T3 چیست

تفاوت کولر گازی ها با کلاس های آب و هوایی مختلف چیست؟

کولر گازی ها با کلاس های آب و هوایی مختلف دارای درجه‌ی انرژی متفاوت و مشخصات سخت افزاری مختلف تولید می شوند. با توجه به نوع کلاس آب و هوایی کولر گازی، موتور کمپرسور مخصوصی در آن به کار رفته است. برخی از انواع موتورهای کمپرسور عبارتند از :

موتور کمپرسور روتاری

این نوع موتور کمپرسور هم برای کلاس آب و هوایی T1 و هم برای کلاس آب و هوایی T3 مناسب می باشد. موتور کمپرسور روتاری در محیط هایی که دمای هوای آن ها تا 47 درجه سانتی گراد می رسد سازگار و مناسب است.

در کمپرسور روتاری تیغه ها به شکل 360 درجه گردش می کنند و به این ترتیب مکش و کمپرس ماده مبرد را انجام می دهند. در این صورت گاز از دریچه ورودی کمپرسور وارد شده و به خاطر چرخش تیغه ها با پره ها برخورد می کند. سپس گاز با فشار به سمت لوله های خروجی می رود.

مصرف برق کمپرسور روتاری نسبت به کمپرسور پیستونی کمتر است و راندمان بالاتری هم دارد. همچنین صدایی که این کمپرسور در زمان کار کردن تولید می کند پایین تر می باشد.

موتور کمپرسور پیستونی

در این نوع کمپرسورها، مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور، با هر بار رفت و برگشت پیستون به داخل سیلندر مکیده شده و متراکم می شود. سپس گاز متراکم شده با فشار وارد سیستم می شود.

موتور کمپرسور اسکرال

یک حلزونی ثابت و یک حلزونی متحرک در این نوع از کمپرسورها وجود دارد. حلزونی متحرک گاز را به مقدار لازم فشرده می کند. قیمت این کمپرسور نسبت به سایر انواع کمپرسورها بیشتر است. زیرا راندمان و طول عمر بالاتر و صدای کمتری از آن ها دارد.

هر دو نوع موتور کمپرسور پیستونی و اسکرال برای کلاس آب و هوایی T3 مناسب هستند. این دو موتور دمای هوا تا 57 درجه‌ی سانتیگراد را می توانند تحمل کنند. قدرت این دو نوع موتور از موتور روتاری برای تحمل کردن دمای محیط بیشتر است. بین این دو نوع موتور نیز موتور کمپرسور اسکرال بازدهی بیشتر و عملکرد مناسب تری از موتور کمپرسور پیستونی دارد.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران