تعداد بازدید : 854
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۲۷
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۸/۱۵ ۱۶:۴۷:۱۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

آشنایی با انواع پنیر پیتزا

(ویرایش)
آشنایی با انواع پنیر پیتزا

شناخت انواع پنیر پیتزا یکی موارد مهمی است که در خوشمزه تر شدن پیتزا تاثیر زیادی دارد. در واقع پیتزا پیر و جوان نمی شناسد و غذا مورد علاقه اکثر افراد است. اگر شما هم از علاقمندان به پیتزا باشید حتما می دانید که مهم ترین پارامتر در پیتزا، پنیر مورد استفاده در آن است. در این مطلب قصد داریم تا انواع پنیر پیتزا را معرفی کنیم و شما با شناخت بهترین پنیر پیتزا می توانید در منزل خودتان پیتزا های خوشمزه ای درست کنید.

طریقه تولید پنیر پیتزا

قبل از معرفی انواع پنیر پیتزا لازم است که با روش تولید این پنیر شگفت آور آشنا شوید. در تولید بهترین پنیر پیتزا آب پنیر به شیر حاوی باکتری های ترموفیل اضافه می شود و سپس به شیر فرصت داده می شود تا دوران رسیدن را طی کند. سپس مایه پنیر رنت جهت ایجاد لخته به شیر اضافه می شود.  بعد از تشکیل لخته، لخته بزرگ تر بریده شده تا به قطعات کوچک تر تقسیم گردد. پس از مدتی لخته ها را هم می زنند تا قسمت مایع از آن جدا شود.  بعد لخته ها را از آب جدا کرده و پرس می کنند و آبشان را گرفته و سفت می کنند.

سفت کردن لخته باعث می شود تا بافت پنیر کمی کش دار شود. بعد از آن با حرارت دادن این حالت کش آمدن را در پنیر پیتزا به وجود می آورند. در مرحله بعدی به لخته ایجاد شده فرصت می دهند تا pH را به محدوده 5/5-5/2 برساند. این محدوده PH باعث می شود تا پنیر بیشتر کش بیاید. برای ایجاد بافت مناسب و کشش پذیری، پنیر را به حالت خمیر درآورده و می کشند تا بافت مناسب ایجاد شود.

معرفی انواع پنیر پیتزا

پنیر موزارلا

یکی از بهترین پنیر پیتزا که نام آن را زیاد شنیده ایم، موزارلا می باشد. این نوع پنیر پیتزا در فروشگاه های ایرانی موجود است و یکی از محبوب ترین پنیر پیتزا های دنیا می باشد. بافت این نوع پنیر بسیار سبک است و دارای طعم خامه ای است که پیتزا شما طعم فوق العاده ای می دهد.

پنیر موزارلا

پنیر پارمزان

یکی از انواع پنیر پیتزا، پنیر پارمزان نام دارد که به عنوان چاشنی پیتزای شما کاربرد دارد. این پنیر دارای طعم شوری است و شما می توانید آن را به عنوان تزئین بر روی پیتزا و پاستا های خود بریزید. البته این نوع پنیر برای پیتزا های سیسیل، مارگاریتا و هاوایی استفاده می شود. اگر قصد دارید با طرز تهیه پیتزا هاوایی در خانه آشنا شوید پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه کنید. پارمزان یک پنیر خشک و سفت برای کشور ایتالیا می باشد و بیشترین کاربرد آن این است که، بر روی پیتزا های آماده تراشیده می شود.

پنیر پارمزان

پنیر چدار

این نوع پنیر برای همه مزاج ها مناسب نمی باشد و اگر شما به طعم تند پنیر علاقه داشته باشید، پنیر چدار برای شما بسیار مناسب خواهد بود. از پنیر چدار به طور معمول در ترکیب انواع پیتزا استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که این نوع پنیر پیتزا به اندازه پنیر موزارلا دارای خاصیت کشسانی نمی باشد.

پنیر چدار

پنیر گودا

یکی از انواع پنیر پیتزا می توانیم به پنیر گودا که هلندی است اشاره کنیم. این نوع پنیر دارای بافت یکدست و طعم منحصر به فردی که دارد، بسیار محبوب می باشد. پنیر گودا در طرز تهیه پیترا های گوشت و مرغ استفاده می شود همچنین این نوع پنیر را می توانید به تنهایی به صورت سوخاری یا دودی هم میل کنید.

پنیر گودا

پنیر فیلا فیلا

این نوع پنیر به پنیر پیتزای انگلیسی هم معروف می باشد و جالب است که بدانید، فیلا فیلا به معنای کش دار بودن است. این پنیر برای طرز تهیه انواع پیتزا بسیار مناسب و کاربردی است و دارای خاصیت ذوب بسیار بالای است و به هیچ وجه آب نمی اندازد. از دیگر خواص آن می توانیم به تاریخ انقضا آن اشاره کنیم که به مدت طولانی در یخچال سالم می ماند. بهترین دما برای نگهداری این نوع پنیر ۴ الی ۸ درجه سانتی گراد در یخچال معمولی می باشد.

پنیر پروولون

این پنیر پیتزا جز پنجمین بهترین پنیر پیتزا در دنیا است که با دیگر پنیر پیتزا های دیگر مخلوط می شود و در پیتزا استفاده می گردد. این نوع پنیر دارای طعم شیرین و خامه است و جالب است که بدانید هر چه مدت زمان بیشتری از پروولون گذشته باشد بافت آن سفت تر خواهد بود. شما این پنیر را می توانید در مدت زمان زیادی استفاده کنید. سه نوع مختلف از پنیر پروولون موجود می باشد.

  1. پروولون شیرین
  2. پروولون تند
  3. پروولون دودی

پنیر پروولون

کلام آخر

همانطور که در ابتدا متن گفته شد در این مقاله به معرفی انواع پنیر پیتزا پرداختیم و شما با مطالعه این مطلب به طور کامل با انواع پنیر مخصوص پیتزا آشنا می شوید.توجه داشته باشید که برای خرید انواع سوسیس و ژامبون برای طرز تهیه پیتزا خانگی خود از فروشگاه معتبر خریداری کنید که از سالم بودن محصولات آن اطمینان داشته باشید. یکی از فروشگاه ها معتبر در این زمینه دهکده پروتئین است که تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و … می باشد.  دهکده پروتئین تولید کننده سوسیس و کالباس و همبرگر ارگانیک بدون استفاده از مواد نگهدارنده است، از دیگر ویژگی های دهکده پروتئین امکان خرید اینترنتی سوسیس و کالباس، همبرگر و… می باشد و همچنین شما می توانید برای خرید حضوری این محصولات به شعب مختلف آن مراجعه نمایید

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۰/۸/۲۷ ۱۵:۲۹:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۸/۲۷ ۱۵:۴۷:۵۴
(ویرایش)

سلام به همگی

خیلی راحت میشه با خریدن یه دماسنج و گرفتن چندتا آموزش انواع پنیرها رو خودمون تو خونه درست کنیم که واقها برای من یه تجربه ی بی نظیره

من عاشق زندگی کردنم
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران