تعداد بازدید : 622
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۱۶
کاربران آنلاین : 0
mona1400
۱۴۰۰/۸/۱۶ ۱۹:۵۸:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۸:۱۰

اجازه دهید فرزندانتان موفقــــیت و شـــــکست را تجربه کنند

(ویرایش)

 

 

💠مطمن‌ترین راه برای ترویج احساسی خوب که فرزند شما را در تمام مراحل زندگی‌اش دنبال کند، کمک برای ترویج برقراری روابطی احساسی با شما، اعضای خانواده، دوستان، همسایگان و حتی حیوانات خانگی است. دوران کودکی که فرد طی آن با اطرافیانش ارتباط داشته باشد کلیدی است برای آینده‌ای موفق. احساساتی از قبیل  دوست داشته شدن، درک شدن و مورد توجه قرار گرفتن بهترین محافظان در برابر استرس، افکار خودکشی و رفتارهای خطرناک همچون مصرف الکل، مواد مخدر و سیگار کشیدن هستند. خوشبختانه اولین رابطه صمیمی فرزندمان با خود ما شکل می‌گیرد.

 

💠اگر کودک فردی را داشته باشد که بدون هیچ قید و شرطی به او عشق بورزد، این امر در شرایط سخت و مشکلات برای او مایه آرامش خواهد بود. از طرفی تنها عشق ورزیدن به فرزند کافی نیست، این امر باید به گونه‌ای باشد که کودک متوجه آن شده و حمایت شما را احساس کند. تا جایی که امکان دارد کودک خود را در آغوش گرفته، هنگامی که گریه می‌کند با او با ملایمت برخورد کرده و برای او کتاب بخوانید.

 

💠شما باید بدانید مسول شادی فرزندتان نیستید. والدینی که به شدت نسبت به شادی و خوش‌حالی فرزندشان احساس مسئولیت می‌کنند، حساسیت به خرج داده و به آنان اجازه تجربه احساساتی از قبیل ناراحتی، ‌ناامیدی و عصبانیت را نمی‌دهند.  در چنین مواقعی این والدین به سرعت اقدام کرده و هر آنچه کودکشان را شاد می‌کند و یا مشکل را بر طرف می‌کند در اختیار آنان قرار می‌دهند. کودکانی که چگونگی کنار آمدن با احساسات منفی را نیاموخته‌اند در نوجوانی و بزرگسالی در مواجهه با این احساسات دچار مشکل می‌شوند.

 

💠همان گونه که انتظار می‌رود تحقیقات نشان داده اند، رابطه مستقیمی بین خوش حالی و اعتماد به نفس وجود دارد، به گونه‌ای که نمی شود بدون یکی از آن‌ها دیگری را داشت.هنگامی که فرزندتان نقاشی می‌کشد به او لقب پیکاسو را بدهید، وقتی گل می‌زند به او بکام بگویید و هنگامی که می‌تواند ۱ و ۲ را با هم جمع کند، به او نابغه ریاضی بگویید. تنها خطر این تحسین‌ها زمانی است که کودک احساس کند برای شنیدن آنها باید کاری کرده و موفق شود. او می‌ترسد اگر دیگر موفق نشود تشویق‌ها و تحسین‌های والدینش را دریافت نکند و یا دیگر آنها او را دوست نداشته باشند.


قصه درمانی برای کودکان

💠فرزند خود را بیشتر به خاطره خلاقیت، پشتکار و تلاشش تشویق کنید تا موفقیت و دست‌آوردی که حاصل از آن است. هدف ما ایجاد طرز فکری در کودک است که به واسطه آن به اهمیت و تلاش و پشت کار پی ببرد. در بسیاری از موارد، کودکان با استعداد به علت فشاری که به واسطه تحسین‌های دیگران احساس می‌کنند، در مقایسه با کودکان سخت کوش و با پشت کار عملکرد ضعیف‌تری نشان می‌دهند. هدف ما از بیان این مطالب تحسین نکردن فرزندانمان نمی باشد. بلکه ما می‌خواهیم فرزندانمان را برای چیزهایی که بر روی آن کنترل دارند، همانند پشت کار، تشویق کنیم.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران