تعداد بازدید : 537
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۲۴
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۰/۸/۲۴ ۱۰:۴۰:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

پس از مسواک زدن نخ دندان بکشیم یا پیش از آن؟

(ویرایش)

دلیل این که باید مسواک بزنیم و نخ دندان بکشیم این است که هر مرتبه که مواد کربوهیدرات قابل تخمیر میخوریم و مینوشیم، باکتریهایی که در دهان ما زندگی میکنند، رشد و تکثیر می یابند و در دندانهای ما خانه میسازند. محصولات جانبی این واکنشها به دندانهای ما آسیب وارد میکند.

بهترین راه برای مقابله با پلاک، بهم ریختن و نابود کردن کلونی آنها در دندانها است. زمانی که باکتریها در دهان شناور هستند، آسیبی برای دندانها ایجاد نمیکنند بلکه تنها زمانی که به سطح دندانها چسبیده اند، لایه ای روی دندانها تشکیل میدهند و به آنها صدمه میزنند. با استفاده از مسواک و نخ دندان، موقتا این باکتریهای روی دندانها و خط لثه را از بین میبرید، اما آنها دوباره به تدریج به کار خود ادامه میدهند و شما دوباره مسواک میزنید تا آنها را از بین ببرید.

 

مادامی که کلونی باکتریهایی را که بین دندانها زندگی میکنند تخریب میکنید، آنها نمیتوانند پوسیدگی ایجاد کنند. زمانی که نخ دندان میکشید، آنها را از خانه خود دور میکنید و مدتی زمان میبرد تا دوباره گرد هم جمع شوند و شروع به رشد و تکثیر مجدد در دندانها کنند

اصلاح طرح لبخند در تهران

در واقع اهمیتی ندارد که ابتدا نخ دندان بکشید سپس مسواک کنید یا برعکس. حتی لازم نیست این دو کار را همزمان و پشت سر هم انجام دهید. مادامی که غذاهای مناسب مصرف میکنید، دو بار در روز مسواک بزنید و یک بار نخ دندان بکشید و از ده اشتباه رایج در نخ دندان کشیدن اجتناب کنید تا مشکلی برای دندانهایتان پیش نیاید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران