تعداد بازدید : 294
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۳۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۸/۳۰ ۱۱:۲۴:۲۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

نکات مهم خرید فلاش اکسترنال

(ویرایش)

فلاش اکسترنال یکی از کاربردی ترین تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری است. همه عکاس ها به این فلاش نیاز دارند به خصوص افرادی که عکاسی پرتره انجام می دهند به این فلش نیاز دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا این ابزار را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

فلاش اکسترنال چیست؟

اسپید لایت یا فلاش اکسترنال، فلاش دوربینی است که بر روی دوربین عکاسی قرار ندارد. در واقع این نوع فلاش در مقایسه با فلاش دوربین از انعطاف پذیری بالا و قدرت بسیار بیشتری برخوردار است. اسپیدلایت ها به طور معمول بر روی کفشک دوربین نصب می شود و برای نصب می توانیم از براکت فلش متصل به سه پایه در دوربین هم استفاده کرد.

فلاش اکسترنال چیست؟

دلایل استفاده از فلاش اکسترنال

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا باید از فلاش اکسترنال استفاده کنید؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید تا دلایل استفاده از اسپیدلایت را به شما بگوییم.

باتری

با استفاده از این فلاش ها شارژ باتری دوربین شما کمتر مصرف می شود دلیل آن هم این است که این فلاش‌ها از باتری مستقل استفاده می کنند و از باتری دوربین استفاده نمی شود. اکثر فلاش‌های speedlight از باتری‌های سایز AA استفاده می‌کنند. این باتری‌ها البته انواع مختلف یک‌بار مصرف و قابل شارژ دارند.

نور بیشتر

با استفاده از این فلش ها می توانید نور بیشتر و شدیدتر و قوی تری را ایجاد کنید و این باعث می شود تا عکس های زیباتری را به ثبت برسانید.

نور بیشتر

زاویه نورپردازی

با استفاده از این فلش ها امکان انعطاف پذیری در زاویه نورپردازی را خواهید داشت. این فلاش ها به علت امکان تغییر مکان آسان و تغییر زاویه تابش نور و استفاده بی‌سیم و بر روی سه پایه امکان استفاده از آن در شرایط مختلف را می‌دهند.

سرعت سینک

در عکاسی پرتره یک قابلیت جدیدی وجود دارد و این است که امکان سینک یا همزمان‌سازی شاتر با فلاش در سرعت‌های بالا به شما را می دهد. به کمک این قابلیت، می‌توانید حتی در نور شدید آفتاب هم دهانه‌ی دیافراگم لنز خود را بسیار باز نگه ‌دارید (و در نتیجه‌ عمق‌ میدان را برای محو کردن پشت‌زمینه‌ی سوژه‌تان کاهش دهید) و در عوض با افزایش سرعت شاتر و امکان فلاش در سرعت‌های بالا از سوژه‌تان عکس بگیرید.

سرعت سینک

استفاده همزمان از چند فلش

از قابلیت های مهم و بسیار خوب فلاش اکسترنال، امکان استفاده چندین فلاش به صورت گروهی و همزمان با یکدیگر است که امکان نورپردازی برای گروه زیادی از سوژه‌ها یا اشیا را به شما می دهد.

استفاده همزمان از چند فلش

امکان استفاده از لوازم جانبی

از دیگر دلایل استفاده فلاش اکسترنال، به شما قابلیت استفاده از لوازم جانبی مانند رفلکتورها، دیفیوزرها، فلیترها و سه پایه را می دهد و باعث ایجاد خلاقیتهای بسیاری در نورپردازی می شود.

کاربرد های فلاش اکسترنال

یکی از بهترین و مهم ترین کاربرد های اسپید لایت امکان افزایش نور به تصاویر شما می باشد. زمانی که نور طبیعی کافی نباشد، استفاده از یک فلاش خارجی می تواند در عکاسی به شما کمک کند. این واحدها فقط نور را به سوژه های شما می تابانند. یک فلاش خارجی به شما این امکان را می دهد تا هد فلاش را بچرخانید و نور را به دیوار یا سقف بتابانید و منبع نور بزرگتری داشته باشید. این بدان معناست که شما می توانید نور بسیار نرمتری را برای گرفتن عکس های پرتره خود در اختیار داشته باشید. همچنین این ویژگی در اسپید لایت ها باعث می شود که نور فلاش از شبکیه چشم منعکس نشده و در عکس قرمز نشان داده نشود.

نکات خرید فلاش اکسترنال

برای خرید فلاش اکسترنال باید به عمر فلاش و طول عمر آن توجه ویژه داشته باشید. بنابراین قبل از خرید اسپیدلایت، در مورد طول عمر و مدت زمانی که می تواند به طور موثر و بدون نیاز به جایگزینی کار کنند تحقیق کنید. اگر فلاش به درستی و با تمام قدرت نور ساطع نکند، در نورپردازی اختلال ایجاد می کند و منجر به عکس های غیر قابل استفاده می شود.

انعطاف پذیری نکته دیگری است که در هنگام خرید اسپید لایت باید به آن توجه داشته باشید. فلاش هایی که کاملاً ثابت هستند و به هیچ وجه قابل جابجایی نیستند فقط در یک جهت نور می تابانند و نمی توانند همراه دوربین حرکت کنند. بنابراین نوری که ساطع می کنند مطابق میل عکاس نیست و قابلیت کنترل را ندارد. به همین دلیل مهم است که قبل از خرید فلاش دوربین، انعطاف پذیری آن را بررسی کنید.

دو نوع اسپیدلایت وجود دارد که شامل فلاش  TTL یا همان اتوماتیک و فلاش کاملاً دستی می باشد. در هنگام خرید باید تصمیم بگیرید که به کدام نوع نیاز دارید. فلاش های دستی ارزان تر هستند چون ساخت آنها ساده تر از فلاش های TTL است.

البته که فلاش های اتوماتیک از مزایای بیشتری برخوردار هستند و به صورت اتوماتیک با دوربین ارتباط و تعامل دارد و میزان بهینه نور مورد نیاز را برای نورپردازی یک صحنه خاص تعیین می کند. مزیت دیگر فلاش های TTL این است که در صورت تمایل، برای کنترل بیشتر آنها می توان از حالت کاملاً دستی هم در آنها استفاده کرد.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل فلاش اکسترنال را مورد بررسی قرار دادیم. برای خرید انواع تجهیزات دوربین فیلمبرداری و عکاسی به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران