تعداد بازدید : 404
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۳۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۸/۳۰ ۱۱:۲۹:۱۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

چگونه یک رستوران کوچک راه اندازی کنیم :

(ویرایش)

هیچ فردی نمی‌خواهد در راه اندازی یک رستوران با شکست مواجه و پس از مدتی مجبور به تعطیلی آن شود. اما واقعیت تلخ این است که درصد قابل توجهی از رستوران‌ها مدت کوتاهی پس از افتتاح ورشکست می‌شوند. پس لازم است قبل از راه اندازی  دانسته‌های کافی در این باره کسب کنیم.ما در این مقاله به شما آموزش راه اندازی یک رستوران کوچک را ارایه می دهیم.

راه اندازی رستوران کوچک

 

چگونه یک رستوران کوچک راه اندازی کنیم :

  • انتخاب یک طراحی و برند مناسب
  • منوی رستوران خود را مشخص کنید
  • یک طرح کسب و کار بنویسید
  • برآورد هزینه راه اندازی و تامین بودجه مورد نیاز
  • انتخاب موقعیت مکانی و اجاره یک واحد مناسب
  • دریافت مجوزهای قانونی لازم
  • پیدا کردن فروشنده تجهیزات و خریدهای روزمره
  • قالب بندی رستوران را مشخص کنید
  • افراد مناسب استخدام کنید
  • برای رستوران خود تبلیغ کنید
  • افتتاح آزمایشی

1- انتخاب یک طراحی و برند مناسب

هنگام راه اندازی سالن خود، انتخاب یک طرح و دکور خاص را فراموش نکنید. منظور از طرح این است که شکل خدمات رسانی، نوع غذا ها و محیط ومنو را مشخص کنید.این ویژگی‌های در کنار یک برند باید ، خصوصیات و ویژگی های رستوران شما را شکل دهند. برند شما یک ویژگی خاص برای رستوران شما بوده و طراحی رستوران نیز شکوه برند است اما مهم تر از همه عمل شماست.

2- منوی رستوران خود را مشخص کنید

پیش از راه اندازی رستوران خود، غذاهای اصلی که قرار است در منو خود ارائه دهید را مشخص کنید. این مسئله بخاطر این مهم است که به شما کمک می‌کند تجهیزات مورد نیاز، تخصص مورد نیاز کارکنان و جمعیت هدف را از قبل شناسایی کنید.البته در این مرحله لازم نیست منوی غذایی شما به طور کامل مشخص شود، اما دست کم باید اطلاعات کلی از خوراک‌هایی که قرار است سرو کنید داشته باشید. در آینده و هنگام افتتاح ، برای افزایش سوددهی باید منوی خود را با مهارت طراحی کنید. همچنین باید به طور مداوم به شناسایی غذاها و انواع دسرها بپردازید و منوی خود را مطابق آن به روز رسانی کنید.

3- یک طرح کسب و کار بنویسید

 

یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی تهیه طرح کسب و کار است. این طرح یک نوشته جامع در مورد رستوران آینده شما است که نقشه راه  را بر روی کاغذ ‌ترسیم کرده و کمک می‌کند آینده کار خود را از قبل پیش بینی کنید. طرح کسب و کار شامل پیش بینی میزان هزینه‌ها و درآمدها در بلند مدت نیز می‌شود. این طرح همچنین به سرمایه گذاران و وام دهندگان کمک می‌کند درباره سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری بر روی رستوران آینده شما تصمیم گیری کنند.

آموزش راه اندازی رستوران

4- برآورد هزینه راه اندازی و تامین بودجه مورد نیاز

 

برآورد هزینه راه اندازی رستوران  کوچک یکی از بایدهای قبل از راه اندازی است. علاوه بر بودجه اولیه مورد نیاز برای شروع به کار ، هزینه‌های روزمره برای ادامه کار آن را نیز محاسبه کنید. یک نقشه از هزینه‌های پیش بینی شده تهیه کنید. همچنین اوضاع سال آینده را نیز پیش بینی کرده تا از میزان مخارج احتمالی خود اطلاع داشته باشید؛ هرچند با توجه به عدم ثبات اقتصادی کشور، این مسئله در حال حاضر دشوار به نظر می‌رسد.در مرحله بعد میزان سرمایه‌ای که برای راه اندازی در دسترس دارید را مشخص کنید. اگر به پول بیشتری نیاز دارید، میزان آن را نیز مشخص کنید. در این میان هزینه‌های مورد نیاز برای دریافت مجوز را فراموش نکنید. در صورت نیاز  می توانید درخواست وام را نیز مورد بررسی قرار دهید.

5- انتخاب موقعیت مکانی و اجاره یک واحد مناسب

یکی از اصلی ترین نکات  در راه اندازی  انتخاب موقعیت مکانی و اجاره یا خرید مکان مناسب است .که در بازدهی سرمایه شما تاثیر بالایی دارد.که باید با ساکنان و میزان دید و دسترسی به وسایل نقلیه تناسب داشته باشد.

6- دریافت مجوزهای قانونی لازم

برای تاسیس شما باید مجوزهای قانونی را دریافت کرده باشید. پس هنگامی که از قطعی بودن تصمیم خود مبنی بر راه اندازی و فراهم بودن سرمایه لازم مطمئن شدید، جهت کسب پروانه کسب و کار اقدام کنید.

 

7- پیدا کردن فروشنده تجهیزات و خریدهای روزمره

برای تضمین موفقیت رستوران خود، بهتر است یک فروشنده ثابت و مورد اعتماد که وسایل مورد نیاز شما را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد پیدا کنید. یک رستوران حرفه‌ای هر روز از یک فروشنده متفاوت مواد غذایی خود را خریداری نمی‌کند.و همه وسایل مورد نیاز خود را از یکجا فراهم می کند.

 

8- قالب بندی رستوران را مشخص کنید

هنگام راه اندازی ، با دقت تمام به منو و طرح ، بخش‌های مختلف  را مشخص کنید. بخش‌هایی چون سالن پذیرایی ، بوفه، انبار، آشپزخانه و محل شستن ظرف‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که کارکنان شما بتوانند به بهترین شکل ممکن رضایت مهمانان را جلب کنند. پس از آنکه این کلیات مشخص شد، می‌توانید طراحی دکوراسیون سالن  را نیز انجام دهید.

اهمیت قالب بندی در راه اندازی رستوران

9- افراد مناسب استخدام کنید

 

یکی از گام‌های مهم در راه اندازی رستوران یا هر کسب و کار دیگر، پیدا کردن افراد بااستعداد و مناسب جهت استخدام است. ابتدا همه وظایف روزمره و کارهایی که برای اداره رستوران نیاز است را مشخص کنید تا کارکنان مورد نیاز تعیین شوند. این موارد می‌تواند شامل مدیر رستوران (ممکن است به بیش از یک مدیر نیاز باشد)، مسئول مصاحبه، حسابدار، مسئول خرید، مسئول انبار، سرآشپز و کمک آشپز، ظرفشوی، گارسون، نیروی خدماتی، تاسیسات، صندوقدار و بسیاری موارد دیگر باشد.

10- برای رستوران خود تبلیغ کنید

میتوانید برای تبلیغ کار خود سایت بسازید و یا حتی در شبکه اجتماعی مشتریان را ترغیب کنیدو به مشتریان جدید خدمات رایگان ارایه بدهید.

11- افتتاح آزمایشی

افتتاح را با تعداد کمی از افراد مثل تعدادی از دوستانتان  برگزار کنید.تا کارکرد رستوران مورد سنجش قرار بگیرد.

کلام آخر

ما در این مقاله به شما آموزش کامل راه اندازی یک رستوران را ارایه دادیم.پس از انجام تمامی این نکات میتوانید با خیالی آسوده طراحی دکوراسیون رستوران خود را به تیم سر نقش بسپارید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران