تعداد بازدید : 672
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۲
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۹/۲ ۱۲:۳۹:۱۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اشنایی با تجهیزات بلاگری

(ویرایش)

وبلاگ نویسی مسافرتی یا بلاگر سفر یک زمینه شغلی پرطرفدار است و روز به روز علاقمندان آن بیشتر می شود. از این گذشته ، به نظر می رسد ایده دریافت پول برای سفر به دنیا یک ایده شگفت انگیز باشد. یک بلاگر سفر حرفه ای می تواند با هزینه کمتری از اشخاص دیگر به دیدن مکان های شگفت انگیز در سراسر جهان برود.تجربیات سفرش را می‌نویسد، با دیگران به اشتراک می‌گذارد و از این طریق کسب درآمد می‌کند و دنیا را زیر پا می‌گذارد.راه اندازی یک وبلاگ مسافرتی موفق  کاری سخت و زمان بر است. بلاگر سفر شدن مانند ساختن هر شغل دیگری نیاز به زمان ، صبر و فداکاری  و ابزارهای  ویژه ای دارد.تجهیزات یک بلاگر در سفر از موارد ضروری است.

تجهیزات یک بلاگر در سفر

 

یک بلاگر سفر موفق باید در زمینه‌ی مورد علاقه‌اش فعالیت کند در غیر این‌صورت نمی‌تواند در طول چند سال متوالی تولید محتوا کند و بر سر این شغل بماند.تجهیزات یک بلاگر در سفر از ضروریات کاری وی است. اولا، برای اینکه بتوانید تصاویر خوبی بگیرید، باید روی ابزارهای عکاسی، دوربین خوب، یا گوشی هوشمند جدید سرمایه گذاری کنید. سعی کنید مهارت‌‌‌های عکاسی خودتان را ارتقا دهید یا با بلاگرهای عکاسی ارتباط بگیرید و از آنها در تیم خود استفاده کنید.

تجهیزات یک بلاگر در سفر

  • دوربین تصویر برداری
  • گوشی موبایل با کیفیت بالای فیلم برداری
  • میکروفن با کیفیت
  • پایه نگه دارنده
  • مونوپاد
  • نور ثابت
  • رینگ لایت

اگر قصد خرید تجهیزات مورد نیاز برای بلاگری را دارید حتما تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

دوربین فیلم برداری مناسب بلاگری

اگر در ابتدای کار هستید و تازه میخواهید ویدیو درست کنید حتما به شما توصیه میکنم که دوربینی با کیفیت لنز بالا خریداری نمایید.زیرا کیفیت بالای ویدیو شما به تولید محتوای بهتر کمک میکند. در همین ابتدای کار یک دوربین با کیفیت برای فیلم برداری تهیه کنید.

 

دوربین مناسب بلاگر سفر

گوشی موبایل با کیفیت بالا در فیلم برداری

برای ساخت ویدیو، در ابتدای کار همین گوشی موبایل بهترین وسیله هست. الان خوشبختانه گوشی های موبایل قابلیت فیلم برداری با کیفیتی دارند. و این باعث میشه شما در ابتدای کار نیازی به خرید یک دوربین گران قیمت نداشته باشید. اما باید دقت کنید گوشی تان دارای قابلیت فیلم برداری مناسبی باشد تا فیلم هایتان کیفیت بالایی داشته باشند.معمولا کیفیت فیلم برداری گوشی های موبایل رو میتونید در مشخصات آنها پیدا کنید. کیفیت فیلم برداری با رزولوشن و سرعت فریم بر ثانیه نشون داده میشه. شاید قبلا اصطلاحاتی مثل HD یا Full HD و حتی 4K و 8K را شنیده باشید. پیشنهاد میکنیم برای شروع اگر قادر به تهیه دوربین فیلم برداری با کیفیت نیستید، یک گوشی با قابلیت فیلم برداری حداقل 4k تهیه کنید. تا فیلم هایتان کیفیت مناسبی داشته باشد و مخاطب ها از دیدن آن لذت ببرند.

تجهیزات برای وبلاگر سفر

میکروفن بلاگری با کیفیت

در ابتدای کار میتوانید با میکروفن خود موبایل یا هندزفری مویابل صدایتان را ضبط کنید، اما به هیچ وجه توصیه نمکنیم. چون کیفیت صدا مثل کیفیت تصویر، در فیلم خیلی مهم هست. و حتی میتوان گفت کیفیت و وضوح صدای شما تاثیر زیادی روی مخاطبی که ویدیوی شما را میبیند دارد. پس در همین ابتدای کار بهتر است به فکر تهیه یک میکروفن با کیفیت باشید.

 

پایه نگه دارنده

برای اینکه بتوانید گوشی تان را بدون لرزش و ثابت نگه دارید بهترین وسیله پایه نگه دارنده هست. پایه نگه دارنده با اینکه قیمت بالایی ندارند ولی در کیفیت ویدیوتان تاثیر زیادی دارند. گوشی تان را روی آن نصب میکنید و در مکان و ارتفاع مناسب قرار میدهید و شروع میکنید به فیلم ضبط کردن. بدون هیچ لرزشی.یکی از اصلی ترین موارد در تجهیزات یک بلاگر در سفر این گزینه است. پایه نگهدارنده میتواند ارتفاع بیشتری رو در اختیارتون قرار بدهد. یشترین ارتفاع این پایه 90 سانتی متر و کمترین ارتفاع 54 سانتی متر است. با پایه نگهدارنده گوشی موبایل امکانات بیشتر مثل تنظبم ارتفاع در اختیارتان قرار دارد.

ابزارهای مورد نیاز برای بلاگر سفر

 
 

مونوپاد

اگر هم قصد عکس گرفتن یا فیلم برداری بصورت سلفی را داشته باشید بهترین ابزار برای این کار استفاده از منوپاد هست. پس اگر بلاگری هستید که زیاد بصورت سلفی از خودتان فیلم یا عکس میگیرید، یک موناپاد مناسب برای خود تهیه کنید.

نور ثابت

وابسته به نوع موضوع و مکانی که میخواهید در آن بلاگری کنید و محتوای ویدیویی تولید نمایید، خرید نور ثابت سافت باکس اهمیت پیدا میکند. مثلا محیطی مثل استودیو دارید یا کارتان انباکسبنگ، بلاگر فشن یا آموزش است که قصدتان ساخت محتواهای ویدیویی آموزشی هست، نور سافت باکس میتوانید یک ابزار مورد نیاز برای شما باشد. نور سافت باکس باعث میشود روشنایی محیط تان به شکل خیلی بهتر باشد و ویدیوهایتان با کیفیت بیشتری انجام شود.پس اگر در محیط های باز مثل طبیعت، پارک و … فیلم برداری می کنید نیاز به نور ثابت نیست و البته بهترین نور در تهیه محتوا ویدیویی، نور طبیعی هست.

نور ثابت در بلاگر سفر

رینگ لایت

اگر چهره تان معمولا از فاصله کم و نزدیک در ویدیو باید باشد مثل بلاگرهای آرایشی حتما به یک رینگ لایت مناسب نیاز دارید. رینگ لایت با نوری که به چهرتان می تابد باعث میشود چهره تان خیلی بهتر دیده شود سایه ها به بهترین قرار بگیرند. پس اگر با توجه به حوزه بلاگری تان متوجه شدید که به رینگ لایت نیاز دارید، در خرید رینگ لایت نکاتی که در ادامه میگیم توجه داشته باشید. بهتر است رینگ لایتی که میخرید حداقل دو ویژگی قابلیت تنظیم شدت نور و تنظیم دمای رنگ نور رو داشته باشه. این قابلیت ها کمک میکنید تا بتوانید نور مناسب را با توجه محیط تنظیم کنید. در خرید رینگ لایت حتما به اندازه آن هم توجه کنید.

کلام آخر:

در این مقاله تجهیزات یک بلاگر در سفر را به طور کامل آموزش دادیم.همچنین نکات لازم برای خرید تجهیزات الکترونیکی را عنوان کردیم.با رعایت این نکات میتوانید یک خرید راحت و بی دردسر داشته باشید.برای خرید راحت و ایمن تجهیزات دوربین ،فیلمبرداری و عکاسی میتوانید به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران