تعداد بازدید : 372
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۳
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۹/۳ ۱۳:۲۳:۰۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

راه های از بین بردن خط وخش روی گوشی های مختلف

(ویرایش)

هنگامی که گوشی داخل جیب‌تان به یک جسم نوک‌تیر مانند سوئیچ ماشین و یا کلید برخورد کند یا اینکه از دست‌تان بیفتد باعث خط و خش روی بدنه گوشی میشود. یا حتی استفاده مداوم از گوشی بدون اینکه چیزی به آن بخورد هم باعث ایجاد خط و خش روی صفحه موبایل می‌شود. خط و خش پشت گوشی هم به مرور زمان با ضربات و اجسام نوک‌ تیز و … ایجاد می‌شود.

جلوگیری از ایجاد خط و خش روی گوشی

 

گوشی های موبایل ابزارهای الکترونیکی پیشرفته، ظریف و بسیار کارآمدی هستند که این روزها تقریبا تمام افراد جامعه از آن ها استفاده می‌کنند. به دلیل ظرافتی که گوشی های موبایل دارند لازم است .که به خوبی از آن ها مراقبت شود، در غیر این صورت ممکن است .با گذر زمان مشکلاتی در آن‌ها پدیدار شده و تا گوشی را برای تعمیر به دست تعمیرکاران بسپارید.

در ادامه این مطلب قصد داریم به چند نکته برای مراقبت از گوشی اشاره کنیم که منجر می‌شوند در آینده خط و خش روی بدنه گوشی شما ایجاد نشود.

مراقبت از گوشی با نصب گلس محافظ ال سی دی

گلس محافظ ال سی دی شاید از نظر برخی افراد یک ابزار بی‌خود و غیرضروری به نظر برسد، اما باور کنید که اینطور نیست. و گلس محافظ ال سی دی نقش بسیار مهمی در مراقبت از گوشی ایفاء می‌کند. گلس محافظ ال سی دی علاوه بر اینکه از ایجاد خط و خش روی نمایشگر گوشی جلوگیری می‌کند، در خیلی از موارد مثل وقت هایی که گوشی از دست شما بیفتد. بخشی از انرژی ضربه‌ای وارد شده به نمایشگر را جذب کرده و تا حدی از آسیب دیدن ال سی دی جلوگیری خواهد کرد. پس همیشه از گلس محافظ ال سی دی در گوشی خود استفاده کنید.

 گلس گوشی برای جلوگیری از خط و خش

مراقبت از گوشی با استفاده از قاب و گارد محافظ

قبول دارید که نصب گارد یا قاب های محافظ روی گوشی های موبایل زیبایی آن ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده  از بین می‌برند. اما استفاده از این ابزارها یکی از اصلی ترین روش های مراقبت از گوشی و افزایش طول عمر آن ها محسوب می‌شود. گاردهای با کیفیتی که برای گوشی های موبایل طراحی و تولید می‌شوند در حین بروز حوادثی همچون افتادن گوشی از دست کاربر می‌توانند ،بخش عظیمی از انرژی وارد بر دستگاه را جذب کنند و بدین ترتیب از وارد شدن کل انرژی به گوشی جلوگیری کنند.همچنین استفاده از گارد در خیلی از موارد باعث نجات پیدا کردن گوشی در موقعیت های خاصی مثل افتادن آن در آب هم می‌شود. پس همیشه گوشی خود را به یک کیس یا گارد مناسب مجهز کنید.

این قاب ها هم چنین از ایجاد خط و خش روی بدنه گوشی شما جلوگیری میکند.و زیبایی ظاهر گوشی شما را به خطر نمیندازد.

اهمیت کاور گوشی برای جلوگیری از ایجاد خط و خش

 

مراقبت از گوشی با رفتار مناسب

یکی از اصلی ترین مسائلی که در مراقبت از گوشی موثر است، مربوط به نوع رفتاری می‌شود که شما با آن می‌کنید! متاسفانه اغلب افراد رفتار درستی با گوشی ندارند، برای مثال گوشی را پرت می‌کنند یا آن را بدون استفاده از قاب و محافظ در کیف در کنار کلید و بقیه ابزارهای نوک تیز میگذارند. تمام این مسائل به تدریج منجر به آسیب دیدن گوشی می‌شوند.و هم چنین خط و خش روی بدنه گوشی ایجاد میشود. کار کردن با گوشی با دست خیس، توجه نکردن به محل قرار دادن گوشی روی مبل، تخت غیره همگی از مسائلی هستند که می‌توانند به سادگی عاملی شوند که به گوشی شما آسیب برسانند. پس یکی از مهم ترین اصل های مراقبت از گوشی درست رفتار کردن با آن است.

مراقبت از گوشی با تمیز کردن دوره‌ای آن

سعی کنید دائما گوشی هوشمند خود را در بازه های زمانی مشخصی تمیز کنید. وجود گرد و غبار در شیارهای گوشی می‌تواند منجر به کاهش کیفیت و کارایی دستگاه شود. همچنین امکان نفوذ این گرد و غبار در داخل گوشی هم وجود دارد. پس همیشه سعی کنید گوشی خود را در بازه های زمانی مشخص تمیز نمایید. این کار را با دستمال مناسب انجام دهید زیرا دستمال هایی با سطح زیر و کاغذی مانند باعث ایجاد خط و خش  میشود و هیچ وقت از آب برای پاک کردن گوشی استفاده نکنید. پس اگر به فکر مراقبت از گوشی موبایل خود هستید، بهتر است همیشه آن را تمیز نگه دارید.

مراقبت از گوشی با تمیز کردن دوره‌ای آن

 

مراقبت از گوشی با قرار ندادن آن در کنار اجسام تیز و سفت

خیلی از افراد گوشی خود را در جیب شلوار قرار می‌دهند و ابزارهای دیگری مثل دست کلید خود را هم در همان جیب فرو می‌کنند. این مسئله یک بی‌دقتی کامل است و می‌تواند به صفحه نمایش و قاب گوشی آسیب برساند. سعی کنید هیچ وقت گوشی را در کنار ابزارها و اجسام های تیز، برنده و سفت مثل دست کلید قرار ندهید.

مراقبت از گوشی با قرار ندادن آن در کنار اجسام تیز و سفت

 

با توجه به این اصطلاح قدیمی که پیشگیری بهتر از درمان است ما روش جلوگیری از ایجاد خط و خش را به آموزش دادیم .اما در ادامه مقاله میخواهیم به شما راه کارهای فوق العاده از بین بردن خط و خطوط بدنه و نمایشگر گوشی را ارایه دهیم.توجه داشته باشید قبل از انجام این راهکارها، اطمینان حاصل کنید که گوشی شما خاموش است ،و اگر می توانید باتری را نیز خارج کنید.

1- از بین بردن خش روی پلاستیک گوشی با خمیر دندان در

. از خمیر دندان می توان برای از بین بردن خش های جزئی صفحه نمایش تلفن همراه نیز استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که از خمیردندان های ژله ای برای این کار استفاده نکنید.

روش کار به این ترتیب است:

– مقدار کمی از خمیر دندان را روی یک تکه لباس یا پارچه تمیز از جنس کتان بمالید.
– پارچه را با حرکات چرخشی و دایره ای روی صفحه نمایش بکشید تا خش ها محو شوند.
– در آخر خمیر دندان اضافی را به وسیله ی پارچه ی مرطوب از روی صفحه نمایش پاک کنید.

ترفندهای از بین بردن خطوط گوشی

2- جوش شیرین

با جوش شیرین هم شما می توانید خط و خش روی بدنه گوشی را از بین ببرید. روش کار به این شکل است: مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را بهم بزنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. سپس با یک پارچه تمیز مقداری از آن را روی خش ها بمالید. سپس صفحه نمایش را کاملا و خوب تمیز کنید.

 

3- کرم های از بین برنده خط و خش اتومبیل

کرم های از بین برنده خش اتومبیل از قبیل Turtle Wax، 3M Scratch و Swirl Remover می توانند خش های روی صفحه نمایش تلفن همراه را از بین ببرند و یا آن ها را به حداقل برسانند. فقط حواستان باشد که کرم را به یک پارچه تمیز و نرم بمالید و صفحه نمایش را به آرامی و با حرکات چرخشی تمیز کنید.

 

 

4- روغن گیاهی

اگر خط و خش صفحه موبایل شما کم و کوچک است می توانید برای پنهان کردن آن از روغن گیاهی استفاده کنید. یک قطره روغن گیاهی روی خط و خش های صفحه موبایل بریزید و به آرامی روی صفحه بمالید. دقت کنید که روغن وارد اسپیکر و دکمه های گوشی شما نشود.

از بین بردن خط و خش گوشی

5- پودر بچه

مقداری آب به مقداری پودر بچه در یک ظرف اضافه کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد و سپس همانند روش بالایی آن را به آرامی روی خش ها بمالید و سپس تمیز کنید.

 

6- از بین بردن خط و خش با کاغذ سنباده

استفاده از کاغذ سنباده یک روش بسیار خشن برای از بین بردن خط و خش روی بدنه گوشی است. از این روش برای پاک کردن خطوط ناخواسته از روی گوشی ها استفاده می شود. البته بهتر است از این روش برای پاک کردن خطوط بدنه و پشت گوشی استفاده کنید.توجه داشته باشید که باید از یک کاغذ سنباده خوب و با کیفیت استفاده کنید و هنگام استفاده سنباده را زیاد فشار ندهید. استفاده از سنباده نامناسب و یا عدم دقت کافی در انجام این کار می تواند باعث ایجاد خط و خش بیشتری روی تلفن همراه شما شود. بنابراین استفاده از این روش زیاد توصیه نمی شود.

 

ترفندهای پاک کردن خط و خطوط

 

  7-  از بین بردن خط و خش گوشی برند اپل با استفاده از پولیش اکسید سریوم

اگر صفحه موبایل برند اپل شما شیشه ای است (پلاستیکی نیست) شما مجبورید که یک راه حل قوی تر از خمیردندان، جوش شیرین و … را برای برطرف کردن خط و خش صفحه موبایل بکار ببرید.در این مورد استفاده از پولیش اکسید سریوم توصیه می شود. ۱۰۰ گرم پودر اکسید سریوم را با آب مخلوط کنید. برای اینکه پودر گوله گوله نشود به صورت دوار آب را با پودر اکسید سریوم مخلوط کنید.حالا با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم مخلوطی که درست کردید را به صورت دوار روی صفحه خش دار موبایل بمالید.

پاک کردن خطوط گوشی

 

از بین بردن خط وخش روی گوشی های سامسونگ:

در برند سامسونگ و مدل های A21،A50 که مدل های طریف تری هستن ممکن است خط و خش های بیشتری ایجاد شود.پس با توجه به راهکارهای بالا همانگونه که توضیح داده شد اقدام به پاکسازی کنید.

کلام  آخر:

ما در این مقاله ترفند های جلوگیری و از بین بردن خطوط ایجاد شده روی بدنه گوشی و همچنین نکات خرید تجهیزات جانبی را به شما آموزش دادیم . برای خرید تجهیزات جانبی گوشی میتوانید با خیالی آسوده به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران