تعداد بازدید : 543
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۶
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۰/۹/۶ ۱۸:۳۴:۲۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

لمینت سرامیکی دندان چقدر عمر دارد؟

(ویرایش)

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

عوامل مختلفی بر طول عمر لمینت های دندانی تاثیرگذار هستند که برخی از آن ها به شخص بیمار بستگی دارند. برای مثال یکی از این عوامل وضعیت دندان ها پیش از اتصال لمینت های دندانی به آن ها است. نکته دوم رعایت بهداشت دهان و دندان است. دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان می تواند نقش موثری در بقای بیشتر لمینت های دندانی داشته باشد ضمن آنکه توصیه می شود فرد هر ۶ ماه یک بار برای چک کردن دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کند.

محافظت از دهان نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در سلامت لمینت های دندانی است. در صورتی که ورزش های سنگین رزمی انجام می دهید، حتما از محافظ های دندان استفاده کنید چراکه ضربه می تواند منجر به از دست دادن لمینت ها شود. در صورتی که از مشکل فشردن دندان ها بر روی هم رنج می برید یا در خواب دندان قروچه دارید نیز حتما با پزشک خود مشورت کنید و از محافظ های دندان استفاده کنید تا مانع وارد شدن فشار به لمینت های سرامیکی شوید.

خوردن خوراکی های سخت مانند یخ و شکلات و شیرینی های سفت نیز می تواند منجر به وارد شدن آسیب به دندان ها شود. در صورتی که از دندان های خود برای تغییر حالت اجسام استفاده می کنید نیز می توانید به لمینت های دندانی خود آسیب جدی وارد کنید.

از عوامل بیرونی تاثیرگذار بر عمر لمینت های دندان اما می توان به جنس لمینتی اشاره کرد که دندانپزشک برای شما استفاده می کند. به همین منظور بهتر است پیش از انجام این عمل حتما با دندانپزشک خود در این رابطه صحبت کنید و تحقیقات لازم را درباره جنس لمینت انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نوع لمینت را استفاده خواهید کرد.

مراقبت های ویژه از لمینت های دندانی به شما این فرصت را خواهد داد که برای یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله از آن ها استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که آنها نیز همچون دندان های طبیعی در اثر گذر زمان دچار تغییر رنگ خواهند شد و این مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برای مطالعه ادامه مطلب عبارت لمینت سرامیکی دکتر نوشین نصیری را سرچ کنید.

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران