تعداد بازدید : 937
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۲۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۹/۱۴ ۱۲:۵۹:۵۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

انواع طرح و رنگ پارچه شال و روسری

(ویرایش)

پارچه برای دوخت روسری و شال موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. در واقع با تغییر فصل و آب و هوا از جنس های مختلفی برای شال و روسری استفاده می شود و همانطور که می دانید؛ شال و روسری جز اکسسوری های مهم در استایل بانوان است و اگر به درستی انتخاب نشود می تواند تاثیر منفی در استایل شما داشته باشد. در این مقاله قصد داریم انواع پارچه مخصوص شال و روسری را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آن را بررسی کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی بافت پارچه

قبل از آشنایی با پارچه برای دوخت روسری و شال لازم است تا بافت پارچه ها آشنا شوید. به طور معمول بافت پارچه به دو دسته بافت تار و پودی، بافت حلقوی تقسیم می شود. هر پارچه ای بافت مخصوص به خودش را دارد. البته برخی از پارچه ها وجود دارند که دارای بافت مخصوصی هستند یکی از این نوع پارچه ها به طور مثال ژاکارد است و این نوع پارچه دارای دستگاه مخصوص می باشد. در ادامه به شما انواع جنس و پارچه شال و روسری را معرفی خواهیم کرد.

معرفی بافت پارچه

پارچه ابریشمی

اولین پارچه برای دوخت روسری و شال استفاده می شود، جنس ابریشمی است. این نوع پارچه یکی از بهترین پارچه ها است که از کیفیت بالایی برخوردار است و برای فصل بهار انتخاب بسیار مناسبی می باشد. با توجه به کیفیت بالا این پارچه قیمت آن در مقایسه با دیگر پارچه ها بیشتر است. البته شما این شال و روسری ابریشمی را می توانید در فصل زمستان و پاییز استفاده کنید. با توجه به ویژگی و قابلیت های این نوع پارچه باعث شده است تا شال و روسری ابریشمی برای فصل های گرم و سرد سال کاملا مناسب باشد.

پارچه حریر

یکی دیگر از پارچه های شال و روسری که مخصوص شال و روسری مجلسی است، پارچه حریر است. این نوع پارچه یک پارچه ابریشمی نازک می باشد که بسیار لطیف، خنک و راحت است. همانطور که گفته شد روسری و شال های حریر برای مهمانی و مجالس بسیار مناسب است و این نوع پارچه با توجه به ویژگی که دارد بیشتر لیز می خورد و اگر می خواهید با ترفند های سر نخوردن روسری خود آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

پارچه نخی

یکی از معروف ترین پارچه برای دوخت روسری و شال، جنس نخی است. این نوع پارچه برای فصل های گرم سال به مانند تابستان بسیار مناسب می باشد. این نوع پارچه دارای بافت نازک و سبکی است که باعث گردش هوا می شود. یکی از ویژگی های این پارچه این است که با توجه به نازک بودن و بافت آن خیلی سریع چروک می شود.

پارچه نخی

پارچه ساتن

ساتن پارچه ای براق که دارای سطح صافی می باشد و پشت آن نیز مات است. از این پارچه هم برای شال و روسری بسیار استفاده می شود و با توجه به ویژگی ظاهری که دارد برای مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب می باشد. البته قیمت پارچه ساتن در مقایسه با پارچه ابریشمی بسیار کمتر است.

پارچه ساتن

پارچه ژاکارد

یکی از مدل های پارچه برای دوخت روسری و شال، جنس ژاکارد می باشد. این نوع پارچه طرح دار برخلاف دیگر پارچه ها طرح های بر روی آن چاپی نیست. جالب است که بدانید ژاکارد می تواند از جنس های مختلفی باشد و از الیاف متنوعی نیز برخوردار است. الیاف های مورد استفاده در پارچه ژاکارد شامل: پنبه، کتان، ابریشم، پشم و الیاف های ترکیبی است. شال و روسری های ژاکارد از نوع پنبه به طور معمول به عنوان ژاکارد نخی معروف است که بسیار خنک، سبک و ضد چروک می باشد. این نوع پارچه دارای خاصیت های صاف بودن، براق و نازک است. برای آشنایی بیشتر با روسری ژاکارد توصیه می کنیم که این مطلب را مطالعه کنید.

انواع طرح و رنگ پارچه شال و روسری

از دیگر نکاتی که در پارچه برای دوخت روسری و شال وجود دارد، طرح و رنگ های مختلفی است که هر کدام از این پارچه دارند.

انواع طرح و رنگ پارچه شال و روسری

طرح ‌های سنتی

در طرح‌ های سنتی پارچه با استفاده از بوته، جقه، گل و همچین طرح هایی تزیین شده است. افرادی که به طرح های هنری و کلاسیک علاقه دارند از این مدل پارچه ها برای شال و روسری خود استفاده می کنند.

طرح ‌های مدرن

طرح های مدرن شامل طرح ‌های نقاشی، کوبیسم، چهار خانه، زنجیری و کمربندی است. این طرح نیز مورد پسند اکثر خانم های جوان خوش سلیقه است.

تک رنگ و ساده

این نوع پارچه ها برای شال یا روسری، ساده و بدون هیچ طرح و شکلی است. برای کسایی که به استایل های ساده  علاقمند هستند بسیار مناسب می باشد.

انتخاب پارچه برای شال و روسری

با توجه به معرفی پارچه برای دوخت روسری و شال لازم است که بدانید پارچه های مناسب برای تولید شال و روسری برای فصل سرد سال، پارچه های پشمی و نخی است. پارچه های پشمی از جمله پارچه های دارای الیاف طبیعی هستند زیرا دارای خاصیت کش سانی هستند و پس از شست و شو شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند و همچنین به دلیل این که تراکم بالایی دارند و مدت زمان زیادی طول می کشد که دچار ساییدگی شوند. برای فصل های گرم هم می توانید از پارچه های ابریشمی و نخی استفاده کنید که بسیار مناسب و راحت می باشد.

کلام آخر

در این مقاله شما را با انواع پارچه برای دوخت روسری و شال آشنا کردیم. با آشنایی با انواع مدل پارچه شما می توانید شال و روسری متناسب با فصل انتخاب کنید و بتوانید به راحتی انتخاب کنید. همانطور که می دانید شال و روسری در استایل شما بسیار تاثیر دارد و به همین دلیل در انتخاب آن باید همه موارد را رعایت کنید. برای خرید انواع شال و روسری باکیفیت در طرح و رنگ های متنوع می توانید به سایت مروا مزون مراجعه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۰/۹/۲۰ ۱۱:۱۰:۱۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۴:۲۳:۱۲
(ویرایش)

مرسی از راهنمایی مفیدتون من هم درباره خرید اینترنتی یک مقاله نوشتم خوشحال میشم ببینید و نظرتون بهم بگید https://mamasite.ir/fa/forum/639937/8-مزیت-در-خرید-اینترنتی

هر لحظه در لحظه
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران