تعداد بازدید : 930
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۱۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۹/۱۴ ۱۳:۱۰:۰۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

کاربرد اسنوت و لانه زنبوری در عکاسی

(ویرایش)

برای ثبت عکس از سوژه های مختلف می توان هم از نور طبیعی و هم مصنوعی استفاده کرد. در استودیو های عکاسی برای عکاسی از تجهیزات نورپردازی مختلفی استفاده می شود. یکی از این تجهیزات لانه زنبوری در عکاسی است.

نورپردازی در عکاسی

 

لانه زنبوری یا مشبک نوری چیست ؟

برای عکاسی حرفه ای به نورپردازی نیاز داریم.نو پردازی به تجهیزات متفاوتی نیاز داریم.مشبک فلزی به شکل لانه زنبوری در عکاسی که نور را در محدوده باریکی جمع می کند. هر چه حجره های لانه زنبوری ریزتر و بلندتر باشند محدوه نور متمرکز تر (فوکوس تر) می گردد.

تجهیزات نورپردازی

بیشتر نورپردازی های عکاسی با فلاش انجام می شود. فلاش ها بسیار قوی، نسبتا سبک و خنک کار کن هستند. خیلی از کارها را می توان با فلاش خودکار انجام داد، اما فلاش استدویی کیت فلاش قابل حمل (پرتابل) و کیت فلاش قابل شارژ عملی ترین لوازم برای نورپردازی طبیعت بی جان، پرتره، پرتره گروهی، فضاهای داخلی و خارجی هستند.

جعبه تغذیه (یک پارچه)

جعبه تغذیه یا سیستم یک پارچه قدرت مورد نیاز هدهای فلاش جداگانه را تولید می کند. آن ها شامل خازن هستند که برق را با ولتاژ بسیار بالا ذخیره می کنند تا بتوانند چند کله گی های فلاش را روشن کنند. جهبه تغذیه را می توان به صورت معلق از سقف استدیو در یک شبکه بندی نور آویزان کرد یا بر پایه ای روی کف قرار داد. قدرت آن بر اساس وات ثانیه یا ژول است. یک جعبه نسبتا قوی با توان روشن کردن سه فلاش باید حدود 3000 وات ثانیه باشد. یک جعبه متقارن قدرت را به طور مساوی بین کله گی ها تقسیم می کند .جعبه نا متقارن امکان تقسیم غیر یکسان را در کله گی ها دارد.کله گی فلاش شامل یک لوله فلاش است، یک لوله شیشه ای از گاز زنون، که وقتی ولتاژ بالای رسیده از جعبه تغذیه از میان آن عبور کند، فلاش می زند لوله فلاش دور یک لامپ مدل است، یک منبع نور تنگستن نسبتا قوی که می تواند پیوسته روشن باشد تا کیفیت و پخش نور فلاش را قابل دیدن سازد. کله گی فلاش دارای یک جای اتصال برای قرارگیری مهارکننده های نور است. رفلکتور (منعکس کننده)، بارن در (چهاردر)، اسپات قابل فوکوس، اسنوت (مخروطی)، لانه زنبوری در عکاسی، اسپات مشبک، چتر و محفظه نور نرم.

 تجهیزات نورپردازی در عکاسی

تک سر

یک تک سر (مونو لایت) ترکیب جعبه تغذیه و کله گی فلاش است. تراکم قطعات آن اجازه نمی دهد که به اندازه ترکیب جعبه تغذیه قدرت داشته باشد. قدرت آن ها معمولا 250-500 وات ثانیه است. مزیت تک سرها سبکی نسبی و قابلیت حمل آن ها است. انواع تعدیل کننده های نور نیز بر روی آن ها قابل نصب است.

لانه زنبوری یا مشبک نوری

مشبک فلزی به شکل لانه زنبور که نور را در محدوده باریکی جمع می کند. هر چه حجره های لانه زنبوری ریزتر و بلندتر باشند محدوه نور متمرکز تر (فوکوس تر) می گردد.

با تجهیزات نورپردازی در عکاسی

کاربرد اسنوت و لانه زنبوری در عکاسی

  • کمک می کنند تا نور متمرکز تری پخش کنید.
  • این وسایل برای نشان دادن قسمت خاصی از تصویر یا برای نورپردازی پس زمینه مورد  استفاده قرار می گیرند.

 

اجزای سرپوش لانه زنبوري (Honeycomb)

سرپوش هاي لانه زنبوری در عکاسی ابزار هايي همانند فيلتر هاي نور هستند که بر روي کاسه ها نصب ميشوند با اين تفاوت که سطح آنها بوسيله شبکه هايي به شکلهاي هندسي پوشيده شده و باعث تابيده شدن نور بصورت متمرکز و جهت دار به سوژه شده و از پخش شدن نور جلوگيري ميکنند. این وسایل به شما کمک می کنند تا نور متمرکز تری پخش کنید. این وسایل برای نورپردازی پس زمینه و یا برای نشان دادن قسمت خاصی از تصویر استفاده می شوند.

کاسه نور پس زمينه (Background Light)

ابزاري از خانواده کاسه هاي نورپردازيست و وظيفه هدايت نور را بر روي پس زمينه يا فون به عهده دارد، همچنين ميتوانيم با استفاده از کاسه نورپردازي پس زمينه به اضافه فيلتر هاي رنگي نور رنگي هدايت شده و متمرکزي را با بر روي پسزمينه داشته باشيم.برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله کاسه نور پس زمینه را بخوانید.

 

آموزش عکس برداری با نورپردازی لانه زنبوری

سه پايه و تک پايه ها

براي جلوگيري از لرزش دوربين و تار شده عکس ها در عکاسي با حساسيت هاي پايين، بدست آوردن عمق ميدان و نور دهي بالا استفاده از سه پايه ها يا در مواردي تک پايه ها اجتناب ناپذير است، عکاسان حرفه اي در زمان عکاسي خارج از موارد ياد شده نيز همواره از سه پايه استفاده مينمايند.

لانه زنبوری 7 اینچ

لانه زنبوری 7 اینچ Hensel Honey comb تنظیم کننده گسترش پرتو نور در زاویه ی 20 درجه سانتی گراد می باشد زمانی که از فلاش نور برای عکاسی استفاده می کنیم.لانه زنبوری در عکاسی، Snoots، Barndoors و بعلاوه فیلترها منجمله لوازم جانبی ضروری برای هر سیستم روشنایی می باشد. لانه زنبوری 7 اینچ Hensel Honey comb تغییر شکل، شدت، یا رنگ نور خروجی از سر فلش خود را به خوبی تنظیم می کند. با این حساب می توانید لانه زنبوری 7 اینچ Hensel Honey comb را به عنوان یک نقاش یک قلم مو، یا یک مجسمه ساز چاقو یا قلم در نظر بگیرید.

 

سخن پایانی :

شرکت شاپ هشت وچار با دانش و آگاهی از نیاز عکاسان به آشنایی با تجهیزات نورپردازی بسیار پیشرفته‌ای آگاه است و این نکات را آموزش می دهد.با اشتراگ گذاشتن تجربیات و دیدگاهتان موجب دلگرمی ما شوید.

 

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران