تعداد بازدید : 405
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۲۱
کاربران آنلاین : 0
mona1400
۱۴۰۰/۹/۲۱ ۱۹:۰۲:۱۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۸:۱۰

چند راهکار برای تدریس به کودکان بیش فعال

(ویرایش)


 

روشهای ذیل به معلمان عزیزی که دارای دانش آموز یا دانش آموزانی بیش فعال در کلاس هستند پیشنهاد می گردد تا بتوانند در جهت موفقیت دوران تحصیل این کودکان گامی بردارند .👇

 

 

1 )مشکلات و معضلات دانش آموز بیش فعال خود را بشناسید و فضای اطمینان ، فعالیت و انگیزه در کلاس را برای آن ها ایجاد کنید .

بازی درمانی در تهران

2 ) با والدین دانش آموزان بیش فعال به طور پیوسته در ارتباط باشید . نقاط قوت و ضعف آن ها را کشف کنید . با علاقه مندیها ، اهداف آن ها در بیرون از فضای مدرسه آشنا شوید و با دانستن ابعاد متفاوت روحی ، روانی و نیازمندیهای آن ها سعی در برقراری ارتباط نزدیک تر و صمیمانه تری با آنها داشته باشید .

 

3 ) زمانی را برای صحبت انفرادی با دانش آموز بیش فعال خود در نظر بگیرید . با او محترمانه برخورد کنید و راجع به علاقه مندیها و موفقیت هایش در کلاس با او صحبت کنید و رضایت خود را از نحوه رفتارش در کلاس با همکلاسی هایش به گوش او برسانید .

 

4 ) با مشورت دانش آموز بیش فعال خود علامت و نشانه ای را با هم قرارداد کنید تا مواقعی که او در سر کلاس حواسش پرت شد یا تکالیفش را درست انجام نداد از این طریق بدون جلب توجه سایر همکلاسی هایش با او ارتباط برقرار کنید . روشهایی مثل بلند کردن یک یا دو انگشت ، خیره شدن به او ، لمس کردن گوشتان و ...

 

5 ) راجع به قوانین کلاس و مدرسه با او به طور شفاف و واضح صحبت کنید و به او رفتارهای ناهنجار و غیر قابل قبول در محیط کلاس را گوشزد کنید .

 

6 ) برای او برچسب ، عکس برگردان ، ستاره و ... را نشانه ای برای رضایت خود قرار دهید و در حین دادن آن ها رفتار صحیح و مورد قبولش را به یادآوری کنید .

 

7 ) هرگز از او در مقابل همکلاسی هایش انتقاد نکنید و او را مورد سرزنش قرار ندهید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران