تعداد بازدید : 567
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۰/۹
کاربران آنلاین : 0
نیلادکور
۱۴۰۰/۱۰/۹ ۱۲:۱۰:۳۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۱۶ ۱۴:۲۲:۰۶

پمپ هیدرولیک چه تفاوتی با هیدروموتور دارد ؟

(ویرایش)

سیستم هیدرولیک کامیون کار شامل یک پمپ هیدرولیک و بسته به کاربرد، یک موتور هیدرولیک است.

 کاربردهای متداول موتورهای هیدرولیک شامل کامیون های وینچ، خراب کننده ها و جرثقیل ها می باشد.

در حالی که این اجزا برای انجام کار با هم کار می کنند، هر کدام هدف متفاوتی را در سیستم هیدرولیک انجام می دهند

پمپ های هیدرولیک

پمپ هیدرولیک جزء درون سیستم هیدرولیک است که انرژی مکانیکی از محرک اصلی (نیروی چرخشی) را به انرژی سیال به شکل جریان روغن تبدیل می کند.

نرخ جریان روغن بر حسب گالن در دقیقه (GPM) بیان می شود که سرعت عملکرد سیستم را تعیین می کند.

انواع مختلفی از پمپ های هیدرولیک از جمله دنده ای، پیستونی، پره ای و غیره وجود دارد، برای بررسی خرید و قیمت پمپ هیدرولیک در فروشگاه هیدرولیک نادری کلیک کنید .

خرید پمپ هیدرولیک از فروشگاه هیدرولیک نادری

موتورهای هیدرولیک( هیدروموتورها )

در کنار سیلندرها، موتورهای هیدرولیک محرک سیستم هیدرولیک هستند. محرک یک جزء هیدرولیکی است که کار فیزیکی را در سیستم انجام می دهد.

یک موتور برای انجام کار فیزیکی، انرژی سیال ایجاد شده توسط پمپ هیدرولیک را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

 مانند پمپ هیدرولیک، موتورها می توانند دارای طراحی دنده، پره یا پیستونی باشند. با این حال، متداول ترین طراحی چرخاننده است. برای بررسی خرید و قیمت هیدروموتور در فروشگاه هیدرولیک نادری کلیک کنید

خرید هیدروموتور در فروشگاه هیدکالا

همکاری پمپ هیدرولیک و هیدروموتور

در یک سیستم هیدرولیک، پمپ هیدرولیک انرژی مکانیکی را به صورت جریان روغن به انرژی سیال تبدیل می کند.

 سپس جریان روغن ایجاد شده توسط پمپ هیدرولیک از طریق دریچه سیستم به موتور هدایت می شود - مانند شیر کنترل جهت، تقسیم کننده جریان یا شیر انتخاب.

هنگامی که جریان روغن به موتور می رسد، هیدروموتور برای انجام کار فیزیکی، انرژی سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

به بیان ساده، این دو جزء برعکس یکدیگر عمل می کنند زیرا یکی انرژی مکانیکی را به انرژی سیال تبدیل می کند و دیگری برعکس. هر یک از این اجزا، در حالی که اهداف مختلفی را انجام می دهند، برای انجام موفقیت آمیز کار سیستم هیدرولیک به یکدیگر متکی هستند.

تفاوت موتور هیدرولیک و پمپ هیدرولیک

اصولاً موتورهای هیدرولیک و پمپ ها متقابل هستند، یعنی می توان آنها را تعویض کرد. با این حال، با توجه به اهداف مختلف استفاده از آنها، برخی از تفاوت های ساختاری وجود دارد. مشخصات ساختاری موتور هیدرولیک پرسرعت اساساً مشابه همان نوع پمپ است.

 با این حال، باید توجه داشت که پمپ هیدرولیک توزیع کننده سوپاپ نمی تواند به سمت عقب جریان یابد، بنابراین نمی توان از آن به عنوان یک موتور هیدرولیک استفاده کرد و هیچ موتور پرسرعت توزیع کننده شیر وجود ندارد

 

  • از تعریف دو نوع اجزای هیدرولیک، آنها متفاوت هستند. پمپ های هیدرولیک قطعاتی هستند که انرژی جنبشی مکانیکی را برای تولید انرژی هیدرولیک جذب می کنند. موتورهای هیدرولیک دقیقا برعکس هستند
  • پمپ هیدرولیک به محرک اصلی متصل است و شفت پمپ بار شعاعی اضافی ندارد. در حالی که موتور هیدرولیک به بار مانند چرخ دنده، قرقره، چرخ دنده و غیره متصل است، شفت اصلی آن بار شعاعی بیشتری را تحمل می کند.
  • محفظه فشار پایین پمپ هیدرولیک معمولاً خلاء است. به منظور بهبود عملکرد جذب روغن و توانایی ضد حفره، نازل مکش معمولا بزرگتر از نازل فشار بالا است. اما موتور هیدرولیک چنین نیازی ندارد.

آیا می توان از پمپ هیدرولیک به عنوان موتور استفاده کرد؟

موتور هیدرولیک یک محرک مکانیکی است که فشار و جریان هیدرولیک را به گشتاور و جابجایی زاویه ای (چرخش) تبدیل می کند. ... با این حال، بسیاری از پمپ های هیدرولیک را نمی توان به عنوان موتور هیدرولیک استفاده کرد، زیرا نمی توان آنها را به عقب هدایت کرد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران