تعداد بازدید : 1132
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۴
کاربران آنلاین : 0
sdar
۱۳۹۹/۱۲/۱ ۱۶:۳۴:۲۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ۱۴:۴۷:۱۰

انواع جنس كارتن بسته بندي

(ویرایش)

كارتن ها انواع مختلفي دارند كه هر كدام، از جنس هاي مختلفي توليد مي شوند. در ادامه انواع ورق هاي مورد استفاده در توليد كارتن را بررسي خواهيم كرد.

  • ورق كارتن ايندربرد

به اين جنس از ورقه كارتن ايندربرد نيز گفته مي شود. اگرچه به احتمال زياد اين نام را اصلا نشنيده يا خيلي كم شنيده ايد، اما از پركاربردترين نوع مقواي مصرفي براي كارتن بسته بندي هستند. اين مقواي سفيد رنگ در گرماژ هاي متنوع توليد شده و اغلب به عنوان مقواي بهداشتي مورد استفاده قرار مي­ گيرد.

مقواي ايندربرد جنس ، بافت و قيمتي مناسبي داشته به همين دليل اغلب در بسته بندي هاي دارويي و غذايي استفاده مي شود.

  • ورق پشت طوسي

ديگر جنس کارتن بسته بندی پركاربرد، ورق كارتن پشت طوسي است. يك طرف اين مقوا سفيد و روي ديگرش به رنگ طوسي بوده كه علت نامگذاري مقوا به اين عنوان است. مقواي پشت طوسي كاربرد زيادي در چاپ جعبه و بسته بندي هاي مختلف دارد.

مقواي پشت طوسي دو لايه كه به آن دوبلكس نيز مي گويند، از دو لايه كاغذي شكل گرفته كه اين دو لايه را با استفاده از صفحه هاي مخصوصي كه مرطوب هستند به هم مي چسبانند.

اين نوع از مقوا كه يا خيلي سخت يا خيلي نرم هستند را در ساخت و تهيه جعبه هاي نسبتا كوچك تر استفاده مي­كنند از جمله: جعبه كبريت يا پاكت سيگار را مي توان مثال زد. از جمله ديگر ويژگي هاي اين مقوا مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • شفافيت
  • داشتن ظرفيت چاپ بالا
  • بسته بندي در پالت و لايه هاي فيلم پلاستيكي
  • بسته­ بندي به صورت رول شده و ورقه اي
  • قابليت بازيافت
  • عدم قابليت استفاده در بسته بندي مواد غذايي و دارويي

توليد كارتن بسته بندي از ورق پست طوسي | شركت كارتن سازي كارتن لاين

  • مقواي پشت سفيد

اين جنس كارتن بسته بندي  نيز كه در سطح داخلي آن ها روكش سفيد رنگي وجود دارد، در وزن هاي مختلف از جمله 230 ، 250 ، 280 ، 300 ، 350 ، 400 و 500 گرمي توليد مي شود. اين مقوا را به دليل كيفيت بالاتري كه نسبت به مقواي پشت طوسي دارد مي توان در توليد جعبه هاي دارويي و بسته بندي غذايي نيز استفاده كرد.

  • كاغذ گلاسه

كاغذ هاي گلاسه را كه قطعا مي شناسيد. اين كاغذها يكي از مرغوب ترين نوع از كاغذها هستند. ورق هاي گلاسه نيز از جمله مواردي است كه در صنايع مختلفي از جمله كارتن سازي كاربرد دارد.

هر چه گرماژ مقوا و كاغذ گلاسه در سطح بالاتري باشد، از كيفيت بالاتري براي چاپ روي آن برخوردار خواهد بود.

معمولا از كاغذهاي گلاسه سنگين براي ساخت جعبه ­هايي كه رنگ بيشتري در طراحي آن ها به كار رفته است، استفاده مي كنند.

اين كاغذ را به دليل زيبايي و شفافيت در كارهاي هنري يا ساخت جلد و متن كتاب نيز استفاده مي كنند. جعبه هاي تزئيني اغلب از اين كاغذ تهيه مي شوند.

كاغذ هاي گلاسه در دو نوع موجود هستند:

  • كاغذ گلاسه مات
  • كاغذ گلاسه براق

نكته! ورق هاي فيبر موج دار نيز كه زير مجموعه ورقه هاي فايبر گلاس و از نوع گلاسه ها هستند، در دو نوع صاف و موج دار به وفور استفاده مي شوند.

استفاده از كاغذ گلاسه در توليد كارتن بسته بندي | كارتن لاين

  • ورق لمينتي

از ديگر انواع و جنس كارتن بسته بندي ، ورق لمينتي است. اين مقوا خاصيت چسبندگي بالايي دارد؛ به اين معني كه مي‌­توان يك مقواي چاپ شده را روي آن چسباند.

كارتن هاي لمينتي كه از اين نوع ورقه ساخته مي شوند ؛ در واقع كارتن لمينتي به كارتن هايي گفته مي شود كه اين ورق هاي چاپ شده را روي آن ها مي چسبانند؛ به نحوي كه پستي و بلندي هاي كارتن مشخص نبوده و كاملا صاف و يكدست است.

اين مقواها را در هنگام توليد كارتن و با توجه به محصولي كه قرار است در آن قرار گيرد، به فلوتينگ يا سينگل لمينت مي‌كنند كه استحكام بالايي نسبت به ساير كارتن ها دارند. اما فلوتينگ و سينگل چه مشخصاتي دارند؟

  • كاغذ فلوتينگ و ويژگي­ هاي آن

فلوتينگ يك محصول كاملا بازيافتي و تشكيل شده از كاغذ و مقواهاي باطله بوده و از نمونه هاي كاربردي در بين انواع ورق كارتن است؛ به همين خاطر بيشترين كاربرد را در اين صنعت يعني كارتن سازي دارد.

اين جنس كارتن بسته بندي به رنگ­ هاي نخودي و قهوه اي و در گرماژ هاي نسبتا بالا ، آن هم به صورت رول شده و با عرض هاي مختلف توليد مي شود.

انواع اين مقوا شامل موارد زير هستند:

  • كنگره دار يك طرفه
  • كنگره دار يك ديواره (تك جداره)
  • كنگر دار دو ديواره
  • كنگره دار سه ديواره

ورق هاي سه لايه را عموما در تهيه نوعي از جعبه هاي بسته بندي استفاده مي كنند كه از دو كاغذ لاينر تشكيل شده و اين كاغذ از بالا و پايين به يك كاغذ فلوت دار چسبانده شده است.

كاغذ فلوتينگ و ويژگي­ هاي آن | شركت كارتن سازي كارتن لاين

 

  • جعبه لمينتي سينگل فيس را در سه رديف E فلوت ، B فلوت و C فلوت توليد مي كنند. در اين جنس كارتن بسته بندي قسمت زيرين از دو لايه فلوتينگ و فيس شكل گرفته و سطح لمينت شده به عنوان سومين لايه بر روي فلوتينگ قرار مي گيرد و سه سطح ديگر را كامل مي نمايد.جعبه لمينتي سينگل فيس و ويژگي ­هاي آن
  • جعبه­ لمينتي سه لايه و ويژگي­ هاي آن

جعبه لمينتي از انواع بسته بندي هاي كاربردي است كه در كلاس هاي C ، B ، A و E فلوت توليد مي شوند. در جعبه هاي لمينتي سه لا ، زيره آن ها از سه لايه فلوتينگ و دو سطح فيس توليد شده و سطح لمينت شده به عنوان لايه چهارم بر روي سطوح فيس شده قرار گرفته و اينگونه يك ورقه چند لايه را شكل مي دهند كه در كارتن سازي بسيار مناسب است.

  • جعبه لمينتي پنج لايه و ويژگ هاي آن

از لايه هاي B ، E و C فلوت بيشتر استفاده كرده كه جنس لايه هاي بالايي در مرغوبيت لايه زيرين آن بسيار موثر است. اين نوع جنس كارتن ، استحكام و مقاومت بالايي به جعبه داده كه در مقايسه با دو نوع قبلي از نظر ضخامت كارتن بسته بندي در سطح بالايي قرار دارد.

۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۱:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۳:۲۳
(ویرایش)

سلام دوستان

قطعا شما هم برای بسته بندی وسایل موقع اثاث کشی یا ارسال بسته ای به خارج یا حتی کادو دادن به شخصی، به مشکلاتی برخوردید. مثل بزرگتر یا کوچکتر بودن کارتن بسته بندی نسبت به وسیله موردن نظرتون، ضعیف بودن جنس مقوای کارتن و خیلی از این موارد. شرکت کارتن سازی کارتن پارت، خدمات مختلفی رو در زمینه تولید کارتن بسته بندی ارائه میده.

شما میتوانید کارتن خود را در ابعاد و طرح مورد نظر خود سفارش دهید. تمام این فرآیند در شرکت کارتن پارت انجام میشود. همچنین این شرکت مجهز به به روزترین دستگاه های چاپ بوده که میتوانید بسته به سلیقه و نیاز خود، از انواع چاپ سیلک بسته بندی، چاپ فلکسو و چاپ لمینت بسته بندی  در سفارش کارتن خود، استفاده کنید.

 

۱۴۰۰/۱۱/۴ ۱۳:۵۱:۴۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۱۶ ۱۴:۲۲:۰۶
(ویرایش)

واقعا بنظر من جعبه روی فروش یک محصول میتون تاثیر بالایی داشته باشه. منو خودم تولید کننده انواع آباژور و میز تلفنم. اوایل کارم شاید فقط فروش برام مهم بود و به نظرات مشتریان اهمیت نمیدادم . بعد از مدتی که فروشم تقریبا به 0 رسید تقریبا تمام راههای مختلف و تست کردم با خودم میگفتم محصول من که همون قبلی پس چرا فروشی ندارم تا اینکه از یک متخصص بازاریابی و فروش کمک گرفتم . ایشون بمن گفت که شما به مشتریان یک ماه گذشته زنگ بزنید و نظرشون رو درباره محصول بپرسید . من این کارو کردم اما تمامی مشتریان من به استثنای چند مورد از بسته بندی محصول شکایت داشتند و بیشتر تمایل به استفاده از محصولی رو داشتند که علاوه بر خود محصول کیفیت و جعبه محصول هم مهم باشه . خلاصه بعد از این اتفاق من برای چاپ جعبه اختصاصی محصولم با شرکت استودیو هنر آشنا شدم . این شرکت با توجه به تجربه ای که در این زمینه داشت کمک بسیاری بمن کردند و من توانستم همچون گذشته فروش بالایی داشته باشم. اگر شما هم به دنبال همچین خدماتی هستید به سایتشون سر بزنید

https://www.studioemrooz.com/portfolio-item/طراحی-چاپ-جعبه/

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران