تعداد بازدید : 523
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کاربران آنلاین : 0
ghazalpanah
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۱۷:۵۰:۲۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۰۱:۱۷:۴۱

درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو; هزینه درمان زگیل واژن و مقعد

(ویرایش)

درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو; هزینه درمان زگیل واژن و مقعد

درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو; هزینه درمان زگیل واژن و مقعد

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های آمیزشی در دنیاست که با نام زگیل مقاربتی هم شناخته می شود. عامل ایجاد این بیماری نوعی از ویروس hpv است. روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی (با لیزر، کرایو، فریز و داروهای موضعی) وجود دارد که به حذف و از بین بردن زائده ها کمک زیادی می کند.  اما معمولا ویروس زگیل در بدن فرد مبتلا باقی می ماند و مدت زمانی که طول می کشد تا بدن بطور کامل از این ویروس پاکسازی شود، برای هر فرد متفاوت است.

ویروس اچ پی وی بیش از 100 گونه مختلف دارد که حدود 40 نوع آنها باعث ابتلا به زگیل تناسلی، زگیل واژن، مقعد و برخی دیگر از عارضه های تناسلی می شوند. همچنین در صورت داشتن رابطه دهانی احتمال بروز این زائده داخل دهان و روی زبان هم وجود دارد.

به نقل از www.healthline.com

تمام گونه های ویروس پاپیلومای انسانی یا hpv خطرناک نیستند و حتی ممکن است بعد از مدتی بصورت خود به خود از بین بروند. با اینکه ویروس زگیل تناسلی بسیار مسری است و به راحتی منتقل می‌شود، اما رعایت نکاتی مثل نداشتن روابط جنسی گسترده و رعایت بهداشت می‌تواند فرد را از ابتلا به این عارضه مصون نگه دارد.

البته بهترین و قطعی ترین راه پیشگیری از این عارضه تزریق واکسن گارداسیل یا واکسن زگیل تناسلی قبل از شروع فعالیت‌های جنسی در زنان و مردان است.

با توجه به شیوع بالای ویروس hpv در همه جوامع و افزایش روابط جنسی نا ایمن، بسیاری از افراد گرفتار این بیماری می شوند و به دنبال راهی برای درمان سریع آن هستند. مبتلایان می توانند راه های درمان زگیل تناسلی شامل روش‌های دارویی (محلول، پماد زگیل تناسلی و داروهای افزایش سیستم ایمنی بدن) و روش های پزشکی مثل لیزر و کرایو زگیل را برای رفع علائم این بیماری انتخاب کنند.

البته در نظر داشته باشید که از این روش ها برای برداشتن ضایعات زگیل استفاده می شود و فقط سیستم ایمنی بدن می تواند در مدت زمانی نامشخص، ویروس را از بدن پاک کند.

همچنین استفاده از هرگونه دارو و روش های درمانی باید تحت نظر دکتر زگیل تناسلی انجام شود. زیرا استفاده از برخی داروها می تواند باعث پخش شدن ویروس و سرایت آن به نواحی دیگر شود.

راه قطعی درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر

لیزر یکی از روش های پرکاربرد و قطعی برای درمان زگیل تناسلی و همچنین درمان زگیل واژن و مقعد است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته و به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالای بیماران را جلب کند. 

در این روش با تابش اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ و با تعداد زیاد هم استفاده می‌شود. روش لیزر زگیل تناسلی معمولا در مطب یا کلینیک، تحت بی حسی موضعی یا عمومی و در زمان کوتاهی انجام می شود و تنها روشی است که به عمق زائده ها نفوذ می کند و آن ها را بصورت ریشه ای از بین می برد. به همین دلیل احتمال بازگشت و عود مجدد در این روش وجود نخواهد داشت.

مزایای برداشتن زگیل تناسلی با لیزر

  • قطعی بودن درمان و کاهش ریسک عود مجدد بیماری
  • لیزر فقط در یک جلسه انجام می‌شود و بدون عوارض است
  • بعد از لیزر زگیل نیازی به پانسمان نیست
  • در این روش بیمار حداقل میزان درد و خونریزی را تجربه می‌کند
  • تاثیر لیزر تقریباً دو برابر روش های دیگر درمان است
  • به لحاظ هزینه ای لیزر روش مناسب تری است
  • بعد از لیزر زگیل جای زائده ها روی پوست باقی نمی ماند

هزینه لیزر زگیل تناسلی، واژن و مقعد

هزینه لیزر زگیل تناسلی واژن و مقعد به عوامل گوناگونی وابسته است که در ادامه برخی از آنها را عنوان کرده ایم:

هزینه لیزر زگیل

  • تعداد زائده ها
  • اندازه
  • میزان پراکندگی
  • محلی که زائده ها ایجاد شده اند
  • تخت یا برجسته بودن زگیل

بنابراین برای تعیین دقیق هزینه لیزر زگیل نیاز به معاینه است. زیرا علاوه بر تمامی عواملی که در بالا گفته شد، گاهی بیماران قادر به مشاهده زگیل های داخل واژن و مقعد خود نیستند و در زمان معاینه زائده های جدیدی شناسایی می شود.

کرایوتراپی زگیل

کرایوتراپی زگیل

در کرایوتراپی زگیل تناسلی، با منجمد کردن نیتروژن مایع و فریز کردن زگیل‌ها در چند مرحله این زائده ها را از بین می برند. به دلیل اینکه دمای نیتروژن مایع خیلی پایین است، هر دمایی می‌تواند باعث ذوب شدن این ماده شود. بنابراین بعد از اسپری ازت مایع روی زگیل ها، گرمای بدن باعث ذوب شدن این مایع می‌شود و طی این فرآیند، سلول ها تخریب شده و از بین می روند. البته با توجه به اندازه و تعداد زائده ها ممکن است نیاز به تکرار این فرآیند باشد.

 

درمان زگیل تناسلی

آنچه خدا داده کاستی نمی پذیرد
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران