تعداد بازدید : 429
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۷/۵
کاربران آنلاین : 0
مهاجرت
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۳۱:۲۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۵/۲۳ ۱۴:۱۲:۴۶

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

(ویرایش)

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل یکی از روش‌های قانونی مهاجرت به فرانسه است که شرایط و قوانین خاص خود را دارد. البته با توجه به  خیل عظیم تقاضاها برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه، اخذ پذیرش و ورد به فرانسه از این طریق قدری دشوارتر شده است. به همین دلیل نیاز است برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل همه شرایط و جوانب سنجیده شود. در این مقاله شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل، هزینه‌های مهاجرت تحصیلی و بورسیه تحصیلی فرانسه را مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در فرانسه تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در دوره کارشناسی

هر ساله دانشجویان زیادی در مقطع کارشناسی اقدام به مهاجرت به فرانسه می‌نمایند. دوره کارشناسی در این کشور حدودا 3 سال طول می‌کشد و شامل 180 واحد درسی است. تدریس در دانشگاه‌های فرانسه به زبان فرانسوی و انگلیسی انجام می‌شود. واضح است که دانشجویان بین المللی باید به این زبان مسلط باشند و حداقل مدرک B2 زبان فرانسوی یا آیلتس 6 را ارائه دهند.  
برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع کارشناسی به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه نیاز دارید. مدارکی که برای دریافت پذیرش تحصیلی فرانسه باید ارائه دهید شامل موارد زیر هستند :
1. کپی پاسپورت و شناسنامه
2.دوازده عدد عکس
3. مدرک دیپلم و ریزنمرات ترجمه شده
4. مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات ترجمه شده
5. مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در دوره کارشناسی ارشد

بسیاری از دانشجویان پس از پایان دوره کارشناسی و در دوره کارشناسی ارشد اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه می‌نمایند. دوره فوق لیسانس در فرانسه حدودا 2 سال زمان می‌برد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در فرانسه به زبان انگلیسی نیز انجام می‌شود. حداقل نمره آیلتس متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در دوره ارشد 6.5 ، و حداقل مدرک زبان فرانسوی B2 است. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در فرانسه عمده دوره تحصیلی خود را در حال تحقیق و ارائه موضوعات پژوهشی در سمینارها می‌گذرانند. برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد، علاوه بر موارد ذکر شده در دوره کارشناسی، مدرک دوره کارشناسی، ریز نمرات و دانشنامه شما نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در دوره دکتری

دوره دکتری در فرانسه با تاکید بر آموزش محققان حرفه‌ای نسبت به سایر کشورها کیفیت بالاتری دارد. دانشجویان دوره دکتری در فرانسه دوره‌های تحقیقاتی می‌گذرانند؛ که شامل سمینارها و جلسات تدریس مرتبط با موضوعات پروژه است. تحقیقات دانشجویان دکتری در جهت تحقق پروژه دوره دکتری و ارائه پروپوزال است. پس از دفاع از رساله دکتری می‌توانید مدرک خود را دریافت کنید. دوره دکتری در فرانسه بسته به رشته تحصیلی، بین 3 تا 6 سال به طول می‌انجامد و محدودیت زمانی قانونی ندارد. 
پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری به رزومه تحصیلی قوی با نمرات بالا نیاز دارد. مدارک دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد، ریز‌ نمرات و داشتن مقاله‌های معتبر در ISI مواردی هستند که در هنگام پذیرش تحصیلی دکتری در فرانسه مورد توجه قرار می‌گیرند. مدرک زبان معتبر برای تحصیل دکتری در فرانسه C1 زبان فرانسوی یا آیلتس با حداقل نمره 6.5 است.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

یکی از مواردی که برای دریافت ویزای تحصیلی به آن دقت کنید، کامل کردن مدارک است. ارائه کامل مدارک و ترجمه آن‌ها شانس دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را بالا می‌برد. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه شامل موارد زیر است:
1.پاسپورت با اعتبار بالا
2.رزومه علمی و سوابق کاری کامل
3.بیمه خدمات درمانی به ارزش 30 هزار یورو
4.گواهی اثبات تمکن مالی
5.مدرک زبان فرانسه و انگلیسی
6.مدارک تحصیلی ترجمه شده به همراه ریز نمرات
7.نامه پذیرش دانشگاه
8.ارائه مدارک مربوط به محل اقامت در فرانسه

 

منبع: مهاجرت تحصیلی به فرانسه

۱۴۰۲/۳/۲۹ ۱۷:۳۲:۱۵
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۳/۲۹ ۱۷:۳۲:۱۷
(ویرایش)

مهاجرت تحصیلی به فرانسه اولویت دوم رو داره بعد از مهاجرت کاری به فرانسه. بنظرم کسی اگر میتونه مهاجرت کاری کنه به نفعشه. چون هم دیگه زحمت درس خوندن رو نباید بکشی هم این که از اول دیگه دغدغه کار کردن رو نداری. معمولا کسانی که تحصیل کرده هستند مدتی زمان میبره تا بتونن کار پیدا کنند و دردسرهای خودشون رو دارن.

۱۴۰۲/۳/۳۱ ۱۵:۵۳:۲۲
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۳/۳۱ ۱۵:۵۳:۲۳
(ویرایش)

بنظرم اگر قصد مهاجرت دائم به فرانسه رو دارید و وضع مالیتون مناسب هست. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فرانسه رو انتخاب کنید. واقعا بی دردسره و فقط نیاز به آورده سرمایه فرانسه داره. من اول خودم به فکر مهاجرت تحصیلی به فرانسه بودم اما بعدا که دیدم چقدر دنگ و فنگ داره پشیمون شدم و راه اول رو انتخاب کردم. الان هم خیلی راضیم.

۱۴۰۲/۴/۲۴ ۱۶:۲۵:۳۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۹ ۱۰:۱۷:۲۲
(ویرایش)

راحت ترین روش های مهاجرت به فرانسه ایناییه که پایین میگم

تحصیل در فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

۱۴۰۲/۴/۲۴ ۱۶:۳۱:۱۲
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۲۴ ۱۷:۰۷:۰۹
(ویرایش)

کسی اینجا از خدمات موسسه رویال مهاجرت برای مهاجرت به فرانسه استفاده کرده؟

ممنون میشم اگر کسی تجربه ای داره باهام به اشتراک بگذاره

۱۴۰۲/۷/۵ ۱۴:۵۲:۱۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۵ ۱۵:۰۵:۵۷
(ویرایش)

 دوستان سلام

اگه فکر می‌کنید که بخواید به فرانسه مهاجرت کنید و اونجا تحصیل کنید، باید بگم که این یه انتخاب خیلی خوبه! مهاجرت به فرانسه ممکنه براتون درآمد و فرصت‌های شغلی جدیدی رو باز کنه. علاوه بر اون، تحصیل در فرانسه می‌تونه به شما فرصتی عالی برای یادگیری زبان فرانسوی و آشنایی با فرهنگ این کشور بده. فرانسه یکی از کشورهای زیبا و پر جاذبه دنیاست و این فرصت رو به شما می‌ده که به عنوان یک مهاجر در آنجا زندگی کنید و تجربه‌ی فرهنگی جدیدی رو تجربه کنید.

دیگه وقت رفتنه ...
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران