تعداد بازدید : 546
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
کاربران آنلاین : 0
مهاجرت
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۵۲:۵۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۵/۲۳ ۱۴:۱۲:۴۶

چگونه با خرید ملک تابعیت اسپانیا بگیریم؟

(ویرایش)

در سال‌های اخیر جذب سرمایه گذاران خارجی در دستور کار بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا قرار گرفته است. کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاران بین المللی امتیازاتی مانند اعطای اقامت در نظر گرفته‌اند. اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. خرید ملک در اسپانیا که به گلدن ویزای اسپانیا شهرت دارد،یکی از روش‌های  جذب سرمایه گذار خارجی است. گلدن ویزای اسپانیا به جرات بهترین روش برای مهاجرت به اسپانیا محسوب می‌شود. 

شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک

همان طور که پیش‌تر گفته شد، گلدن ویزا یا خرید ملک در اسپانیا از مهم‌ترین راه مهاجرت و اخذ اقامت اسپانیا است. اما آیا خرید هر نوع ملکی منجر به اخذ اقامت می‌شود؟
در جواب باید بگوییم خیر. خرید هر ملکی اقامت اسپانیا را برای شما ممکن نمی‌کند. دریافت اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، به خرید ملکی به ارزش حداقل 500 هزار یورو نیاز دارد. البته امکان خرید چند ملک با ارزش مجموعا 500 هزار یورو نیز وجود دارد.
برای خرید ملک در اسپانیا ابتدا باید با ویزای توریستی 3 ماهه وارد این کشور شوید؛ و در این مدت اقدام به خرید ملک مورد نظر خود کنید.
پس از خرید ملک و طی کردن مراحل قانونی آن در خواست اقامت به همراه سند ملک را به سفارت اسپانیا در ایران تحویل دهید. طی پروسه 3 ماهه، اقامت اسپانیا به شما داده می‌شود. با اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک، برای همسر و فرزندان زیر 16 سال متقاضی نیز مجوز اقامت اسپانیا صادر می‌شود.
با تمدید اقامت موقت اسپانیا به مدت 5 سال ، اقامت دائم اسپانیا در دسترس خواهد بود. 
توجه داشته باشید برای خرید ملک در اسپانیا نمی‌توانید روی دریافت وام از بانک‌های این کشور حساب کنید.

 

مراحل قانونی خرید ملک در اسپانیا

پس از ورود به اسپانیا و انتخاب ملک مورد نظر، کار‌های مربوط به خرید و انتقال سند می‌تواند به وسیله وکیل انجام شود. کیل متقاضی باید استعلام‌های مورد نیاز را از اداره برق و گاز و آب دریافت کند و به دفتر اسناد رسمی در کشور اسپانیا تحویل دهد. پس از پرداخت هزینه‌ها و تکمیل قرارداد انتقال سند انجام می‌شود. برای تکمیل قرارداد نیاز است مدارک زیر به صورت ترجمه شده به زبان اسپانیایی ارائه شوند:
فرم درخواست ویزا
عکس متقاضی
پاسپورت با مدت اعتبار بالا
گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
ارائه گواهی تمکن مالی از بانک
بیمه درمانی

 

هزینه‌های مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک

علاوه بر هزینه خرید ملک در اسپانیا، برای دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک، هزینه‌های جانبی دیگری نیز در پیش دارید. هزینه‌هایی که باید مورد توجه قرار دهید، شامل موارد زیر هستند:
1.مالیات بر انتقال مالکیت ملک : حداقل 10 درصد از قیمت خرید ملک باید به عنوان مالیات به دولت اسپانیا پرداخت شود. 
2.هزینه‌های ثبت زمین یا ملک : املاک و زمین‌های اسپانیا در ریجستری زمین ثبت شده‌اند. هرگونه تغییر مالکیت در ریجستری زمین باید ثبت شود. هزینه تغییر مالکیت در ریجستری  1 الی 2.5 درصد قیمت خرید تخمین زده شده است.
3.هزینه‌های حقوقی : 1 الی 2 درصد
4.کمسیون نماینده املاک : 3 درصد از فروش نهایی

 

برای اطلاع از هزینه های ملک در اسپانیا به سایت ایمیگریشن 724 مراجعه کنید.

منبع: مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران