تعداد بازدید : 485
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۲:۱۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

چیکار کنم استوریم توی اینستا دیده بشه؟

(ویرایش)

در عصر امروز فضای مجازی و اینستاگرام به بهترین گزینه برای ایجاد کسب و کار‌های آنلاین تبدیل شده است و رقابت شدیدی در میان کاربران آن وجود دارد. از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت در کسب و کار‌ اینستاگرامی، وقت شناس بودن است. شما باید توانایی تولید محتوا‌های جذاب را داشته باشید و آن را در ساعت و زمان مشخصی در اختیار مخاطب قرار دهید. یکی از محتوا‌های اینستاگرامی که نقش مهمی در موفقیت شما دارد، استوری است. به همین دلیل انتخاب زمان مناسب گذاشتن استوری اینستاگرام در ساعت اوج اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و شما باید انجام این کار را با حساسیت زیادی انجام دهید. اما چه زمانی را باید برای انتشار استوری انتخاب کنید؟

یکی از بهترین و پرطرفدار‌ترین قابلیت‌ های اینستا، استوری است که مطابق آمار گرفته شده میزان انتشار آن در اینستاگرام بسیار بیشتر از قرار دادن پست است‌. در واقع افراد بیشتر وقت خود را صرف انتشار استوری می‌کنند و میزان انتشار پست در اینستاگرام کاهش یافته است. اما استوری در زمانی به موفقیت شما در کسب‌و کار آنلاین کمک می‌کند که زمان مناسبی را برای انتشار آن انتخاب کنید و محتوای خود را به دست مخاطبان فعال خود برسانید.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری همان کلمه انگلیسی (story) می‌باشد که به معنی داستان است و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید اتفاقاتی که در طول روز برایتان رخ داده را به صورت یک داستان برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. هر چه تعداد استوری‌ های شما بیشتر و جالب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری به پیج شما جذب شده و اینستاگرام پیج شما را فعال تلقی می‌کند.

در اپلیکیشن اینستاگرام قابلیت استوری در بالای صفحه «Feed» وجود دارد. به این صورت که شما در بالای این صفحه استوری پیج‌هایی را که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی پروفایل این پیج‌ها، استوری آن‌ها برای شما به نمایش در می‌آید.

نکته دیگری که وجود دارد، شما برای گذاشتن استوری هیچ محدودیتی ندارید و در طول روز می‌توانید چندین استوری را به اشتراک بگذارید. فقط باید توجه کنید که ماندگاری استوری تنها ۲۴ ساعت است و بعد از این زمان به طور خودکار حذف خواهد شد‌.

مزایای استفاده از استوری اینستا

استفاده از استوری اینستاگرام به صورت هوشمند و خلاقانه مزایای زیادی برای کسب و کار شما خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به چند مزایای استفاده از استوری در اینستاگرام اشاره کنیم که بدون شک با شناخت و دانستن این مزایا از قابلیت استوری گذاری در اینستاگرام استفاده بیشتری خواهید کرد.

ساعت اوج اینستاگرام

۱) برند شما را به افراد بیشتری نشان می دهد

همانطور که می‌دانید مخاطبان اینستاگرام پیج‌ های زیادی را دنبال می‌کنند و بیشتر وقت خود را صرف مشاهده استوری این پیج‌ها کرده و علاقه زیادی برای دیدن پست‌ ها ندارند. پس سعی کنید باهوش باشید و بیشتر تمرکز خود را روی ساخت استوری‌ های با کیفیت بگذارید تا مخاطبان بیشتری را تشویق به دنبال کردن پیج خود نمایید

علاوه بر این سعی کنید در استوری‌ ها از برند خود سخن به میان آورده و مخاطب را با برند خود آشنا کنید. این کار نوعی برند سازی است و برندسازی موفقیت همه کسب و کار‌ها را به دنبال خواهد داشت. پس سعی کنید محتوا‌های خاص و جالب را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا در کار خود بیشتر پیشرفت کنید.

۲) سبب بالا بردن تعامل یا انگیجمنت پیج شما می‌شود

امروزه یکی از دغدغه‌ های مهم صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی و اینستاگرامی، افزایش تعامل در پیج آن‌هاست. انتشار استوری‌ های جذاب و مخاطب پسند به بالا بردن تعامل پیج شما کمک خواهد کرد. یکی از روش‌ های بالا بردن تعامل، منتشر کردن استوری در زمان خاص و مناسب است.

با بالا رفتن انگیجمنت، اینستاگرام پیج شما را بیشتر به مخاطبان نشان داده و مخاطبان بیشتری به شما جذب خواهند شد. در آن صورت فروش شما نیز افزایش خواهد یافت. بدون شک انتشار استوری در زمان مناسب به تعامل و ارتباط شما با مشتری‌ کمک خواهد کرد و شما بهتر می‌توانید نیاز مخاطب خود را برطرف کنید.

۳) موجب افزایش تعداد فالوورهای پیج شما می‌شود

انتشار استوری‌های با کیفیت به جذب فالور‌های بیشتر کمک خواهد کرد و مخاطبان به خاص بودن پیج شما پی برده و برای بهره گیری بیشتر و دیدن استوری‌ های شما، پیج را دنبال می‌کنند. منتشر کردن استوری در یک زمان خاص و مناسب باعث می‌شود افراد بیشتری استوری شما را مشاهده کرده و فالور‌های پیج افزایش یابد. با افزایش فالوور، اینستاگرام امکانات بیشتری در اختیار شما قرار داده و پست‌ های شما راحت‌تر در صفحه اکسپلور قرار می‌گیرند.

۴) می توانید ترافیک سایت خود را با کمک استوری افزایش دهید

یکی دیگر از مزایای استفاده از استوری، قرار دادن لینک سایت در آن است. در واقع پیج‌ هایی که بیش از ۱۰ هزار فالور دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند. استفاده از استوری برای قرار دادن لینک سایت نوعی دادن لینک خارجی محسوب شده و موجب بهبود سئو سایت خواهد شد. در این روش شما لینک را در استوری گذاشته و از مخاطب می‌خواهید روی لینک کلیک و وارد صفحه شود. بعد از آن محتوای لینک برای مخاطب قابل مشاهده خواهد بود.

۵) راهی عالی برای معرفی محصولات و خدمات است

یکی از راه‌ های عالی برای معرفی محصولات، انتشار‌ استوری‌ های با کیفیت است که شما به راحتی می‌توانید از آن بهره ببرید. تنها کافیست محتوا‌ی استوری شما مخاطب پسند باشد و سبب جذب او شود. شما می‌توانید در قالب چند استوری با کیفیت محصول خود را معرفی کرده و در ادامه از کاربر بخواهید نظر یا پیشنهاد خود را در پاسخ به استوری شما ارسال کند.

پیدا کردن بهترین زمان استوری اینستاگرام

ساعت طلایی استوری

‌بدون شک زمان انتشار استوری برای همه پیج‌ ها یکسان نیست و نمی‌توان یک بازه زمانی مشخص را برای انتشار استوری همه پیج‌ ها در نظر گرفت. اما گاهی اوقات یک سری از زمان‌ ها میان کسب و کار‌ها مشترکند.

شما می‌ توانید با در نظر گرفتن فاکتور‌ های خاص، زمان مناسبی را برای منتشر کردن استوری‌ های خود انتخاب کنید. برای مثال باید بدانید ساعت اوج اینستاگرام یا ساعت طلایی استوری چه زمانی است؟ ولی قبل از انتخاب زمان، باید به پرسش‌ هایی مانند موارد زیر پاسخ دهید:

  • فعالیت پیج شما در چه زمینه‌‌ ای است و موضوع اصلی پیج شما چیست؟
  • با استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام خصوصیات مخاطبان خود را پیدا کرده و بررسی کنید آن‌ها چه زمان آنلاین می‌شوند؟
  • محتوایی که می‌خواهید استوری کنید، چیست و برای چه زمان‌هایی مناسب است؟ هدف شما از انتشار این استوری چیست؟

در صورتی که به پرسش‌ها پاسخ دادید، مسائل بسیار مهمی را در مورد بهترین زمان گذاشتن استوری در اینستاگرام متوجه خواهید شد. در این میان ابزارهای آنالیز اینستاگرام خصوصاً «Instagram Insights» می‌تواند نقشی مهم و حیاتی داشته باشد. این ابزار اطلاعات بسیار مهمی را درباره مخاطبان در اختیار شما قرار می‌دهد و ساعات آنلاین بودن مخاطبان را برای شما مشخص می‌کند‌.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند در این رسانه از روش و استراتژی هوشمندانه‌ تری استفاده نمایید و با سرعت بیشتری پله‌ های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنید.

چند نکته برای گذاشتن استوری در اینستاگرام

ساعت مناسب برای انتشار استوری با توجه به نوع حرفه، تخصص و موقعیت جغرافیایی متفاوت است، اما این امکان برای شما وجود دارد که زمان مشخصی را پیدا کنید که در آن زمان درصد زیادی از مخاطبان آنلاین هستند. ما به این زمان ساعت اوج اینستاگرام می گوییم.

در حالت کلی در روز‌های کاری هفته اینستاگرام شلوغ‌ تر از ایام تعطیلی است. در ادامه به چند نکته برای انتشار استوری در اینستاگرام اشاره می‌کنیم که دانستن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

۱) محتوای استوری، زمان مناسب گذاشتن استوری را مشخص می کند

در واقع محتوا و ماهیت استوری تعیین کننده زمان انتشار آن است. پس قبل از منتشر کردن هر کدام از استوری‌ ها، محتوای آن را خوب بررسی کنید. برای مثال اگر محتوای استوری فان و سرگرم کننده است، زمان مناسب برای انتشار آن آخر هفته خواهد بود‌. اما باید ساعت فعالیت فالوورها را بدانید.

۲) شناخت خوبی از مخاطب خود داشته باشید

سعی کنید شناخت مخاطبان پیج خود را در اولویت قرار دهید و با علایق آن‌ ها آشنایی داشته باشید. پس اگر محتوای استوری خود را مشخص کردید، آن را با سلیقه کاربران مقایسه کرده و اگر باب میل آن‌ ها نبود، از گذاشتن استوری خودداری کنید.

۳) همیشه مطالب جدید و به روز منتشر کنید

از نکات دیگری که برای انتشار استوری باید به آن توجه کنید، انتخاب مطالب جدید و متناسب با حال و هوای مخاطب است. شما باید سعی کنید در ایام خاص از محتواهای متناسب استفاده نموده تا تاثیر استوری شما چند برابر شود. برای مثال می‌توانید در ایام عید‌های خاص تخفیف‌ های مناسبی را برای کاربران در نظر بگیرید تا میزان فروش و مشتری‌ یابی شما افزایش یابد.

۴) ساعت انتشار استوری رقیبان خود را بررسی نمایید

برای اینکه بتوانید زمان مناسبی را برای گذاشتن استوری در اینستا پیدا کنید، می‌توانید عملکرد رقیبان خود را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال می‌توانید زمان انتشار استوری در پیج آن‌ها را تحلیل کنید، زیرا احتمال دارد آن‌ها نیز با انجام تحقیقات کاملی به این نتایج دست یافته باشند.

ساعت اوج اینستاگرام چه زمانی است؟

زمان گذاشتن استوری اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام نیز مانند هر شبکه اجتماعی دیگر در مدت زمان‌های مشخص بیشتر از ساعات دیگر شبانه روز است. پس اگر بتوانید این زمان‌ها را شناسایی کنید، می‌توانید استوری‌ های خود را در این ساعت‌ ها منتشر ‌کرده و بازدید از پیج خود را افزایش دهید تا فروش بیشتری داشته باشید. در حالت کلی می‌توان ساعات پربازدید اینستا را به بخش‌های زیر تقسیم بندی کرد:

ادامه مقاله در لینک زیر

سرورپارس

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران