تعداد بازدید : 637
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
کاربران آنلاین : 0
1sogand
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۶:۲۳:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۶/۲۹ ۲۱:۱۶:۵۹

درمان دندان قروچه در منزل

(ویرایش)

دندان قروچه چیست؟

عوارض دندان قروچه

همه ما ممکن است بعضی اوقات فک هایمان را روی هم فشار می دهیم یا دندان قروچه می کنیم. اما اگراین ساییدن در مدت زمان طولانی ای ادامه داشته باشد به یک مشکل مهم تبدیل می شود، وضعیتی است که آن را دندان قروچه یا به اسم دیگربروکسیسم نامیده می شود و عوارض جانبی آن جدی می باشد. چهار دلیل اصلی که ممکن است دندان های خود را به هم فشار دهید و چگونه از انجام آن دست بردارید را بیابید! دندانپزشک زیبایی  در کرج دکترمریم محمدی به شما همه آنچه را که باید در مورد دندان قروچه بدانید در اختیارتان می گذارد در ادامه به علت و عوارض دندان قروچه می پردازیم.

علائم دندان قروچه چیست

دندان قروچه علائم مشخصی دارد. یکی از علائم رایج، درد فک هنگام بیدار شدن از خواب است. یکی دیگر از موارد این است که ممکن است سردرد دائمی داشته باشید. مینای دندان شما فرسوده می شود و این باعث می شود دندان های شما به غذاهای سرد و گرم حساس شوند. به دندان های خود در آینه نگاه کنید. اگر تراشه، شل یا پهن شده باشند، مشکلی دارید که نیاز به توجه دندانپزشک شما دارد. اگر فشردن فک بر مفصل گیجگاهی فکی تأثیر بگذارد، ممکن است علائم مختلفی مانند درد در فک، گردن و حتی گوش‌های خود داشته باشید. برای درمان دندان قروچه در هنگام خواب، همچنین باید بدانید که چرا این اتفاق می افتد.

علت  دندان قروچه در نوجوانان و بزرگسالان

علت دندان قروچه در کودکان زیر دوسال

استرس و اضطراب

وقتی مضطرب اید یا استرس دارید، ممکن است درموقع خواب فک خود را به هم فشار دهید و دندان قروچه کنید. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب افراد در اثر استرس دندان‌های خود را به هم می‌سایند وبرای درمان این مسئله می توانید از داروهای کاهش‌دهنده اضطراب، مدیتیشن ها آرام کننده استفاده کنید تا میزان اضطراب شما را کاهش دهند. 

کافئین قبل از خواب

مصرف کافئین هایی مانند قهوه ممکن است موجب دندون قروچه درهنگام خواب شود، زیرا کافئین ها میزان ضربان قلب را بالابرده و سبب خواب ضعیف شما می شود. برای جلوگیری از این کار  بعد از ساعت 3 نوشیدنی های کافئین دار نخورید.

اختلالات خواب

شایع ترین علت دندان قروچه در واقع وجود یک اختلال خواب دیگر مانند خروپف مزمن یا آپنه انسدادی خواب  است. هر دوی این شرایط باعث وقفه های مکرر در خواب می شوند، فردی که از آپنه خواب رنج می برد در واقع می تواند بیش از 100 بار در یک شب خوابش قطع شود. اگر فکر می‌کنید که شما یا یکی از عزیزانتان از خروپف مزمن رنج می‌برید، در تعیین قرار ملاقات با تیم دندانپزشکی دکتر مریم محمدی تردید نکنید. جستجوی تشخیص صحیح اولین قدم برای یافتن تسکین بسیار مورد نیاز در خواب کامل شبانه است.
از دیگر علت های دندان قروچه می توان به عواملی از جمله مصرف الکل و دخانیات، گرفتگی عضلات صورت در خواب، بیماری‌های اعصاب مانند بیماری هانتینگتون یا بیماری پارکینسون نیز می‌تواند باعث ایجاد بروکسیسم شود.

درمان دندان قروچه در دندان پزشک زیبایی در کرج

درمان دندان قروچه در کرج دکتر مریم محمدی

هنگامی که قرار ملاقات خود را برای درمان دندان قروچه خود در مطب دکتر مریم محمدی گرفتید، دندانپزشک شما به دقت وضعیت شما را ارزیابی می کند تا بفهمد چه چیزی باعث این عادت مخرب شده است. محافظ دهان شبانه که مخصوصاً روی دهان شما قرار می گیرد به محافظت از دندان های شما در برابر آسیب هایی که ممکن است در اثر فشار دادن و ساییدن شبانه متحمل شوند، کمک می کند.

علت ساییدن و فشار دادن  دندان ها روی هم چیست؟

دلیل دندان قروچه در بیداری این است که  شما به دلیل داشتن استرس و اضطراب، افسردگی و ناامیدی، خشم و عصبانیت به این موضوع دچار شده اید و دندان قروچه در خواب  به دلیل وضعیت فکها و دندانها و یا اختلالات خواب شما می باشد.

درمان دندان قروچه در خواب

لازم است که با دندانپزشک خود مشورت کنید تا به بهترین روش ممکن Bruxism شما را درمان کند. این احتمال وجود دارد که هنگام خواب به شما محافظ دهان داده شود. این محصول از لاستیک نرم ساخته شده است و از ساییده شدن دندان ها به یکدیگر جلوگیری می کند. با این حال، سایر شرایط زیربنایی نیاز به توجه دارند و برای این، باید کنترل را در دست بگیرید.
استرس و اضطراب شرایط زمینه ای هستند که منجر به دندان قروچه می شوند. برای تجزیه و تحلیل شرایطی که باعث استرس می شوند و تنش ها را مدیریت می کنید، باید وقت بگذارید.

تکنیک آرامش بخشی مانند حمام وان آب گرم یکی از کارهایی است که می توانید انجام دهید، وقتی از خواب بیدار شدید می توانید یوگا را امتحان کنید. مطمئناً به ایجاد تعادل درونی کمک می کند.

چگونه دندان قروچه را ازبین ببریم؟

علت دندان قروچه در نوجوانان

  1. جلوگیری از خوردن نوشیدنی ها و غذاهای دارای کافئین
  2. پرهیز از جوییدن اشیاء
  3. مصرف الکل دندان قروچه را بیشتر می کند پس از آن پرهیز کنید
  4. نجوییدن آدامس زیرا ایرا آدامس سبب ساییده شدن عضلات فک می شود
  5. مانع شدن برای ساییدن دندان ها در بیداری برای این کارمی تواید از زبان خود استفاده کنید
  6. شل کردن عضلات فک، می توانید از یک حوله گرم بر روی گونه هایتان استفاده کنید.

علت دندان قروچه در بزرگسالان

می توانید برای درمان دندان قروچه از طریق تماس باما به مطب دکتر مریم محمدی مراجعه کنید و مشکل خود را برای همیشه از بین ببرید البته این کلینیک ارائه دهنده ی خدمات دیگر نظیر اصلاح طرح لبخند، بلیچینگ دندان، ترمیم های همرنگ دندان و روکش دندان می باشد.

منبع

https://drmaryam-mohammadi.ir/post/10/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B1%D9%88%DA%86%D9%87


وبلاگ سوگند
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران