تعداد بازدید : 490
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۷
کاربران آنلاین : 0
Avideh
۱۴۰۰/۱۲/۷ ۱۲:۴۱:۳۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۲/۹ ۱۰:۳۴:۴۶

دستگاه بسته بندی مواد غذایی آماده و نیمه آماده

(ویرایش)


صنعت بسته بندی یکی از صنایع مهم است که تقریبا همه کارگاه ‌ها و کارخانه ‌های تولیدی به آن وابسته است چرا که صنایع گوناگون برای عرضه محصولات خود به بازار نیاز به بسته‌ بندی آن ها دارند. یکی از بهترین گزینه‌ هایی که برای بسته‌ بندی کالا‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد، انواع استرچ است. فیلم استرچ یکی از انواع پلاستیک های بسته بندی است که دارای ویژگی‌ هایی مانند کشش، چسبندگی و شفافیت می باشد و برای بسته بندی انواع محصولات می توان از آن استفاده کرد. دستگاه بسته بندی مواد غذایی آماده و نیمه آماده و دستگاه بسته بندی بیسکویت و دستگاه بسته بندی تخم مرغ و سلفون بسته بندی و مشما بسته بندی و استرچ غذایی از مهمترین نیازمندی های کاربران به شمار میرود.

تولید فیلم استرچ

فیلم استرچ یک محصول پلیمری است که برای بسته بندی و ایمن سازی محصولات به هنگام قرارگیری در انبار و یا ارسال به محل مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش هم چنین از اقلام بسته بندی شده در برابر گرد و خاک، ریزش احتمالی و آسـیب های محیطی محافظت می نماید. استرچ به معنای کشسان است که نشان می دهد این محصول قابلیت کشسانی دارد و می توان آن را محکم به دور کالای مورد نظر پیچید. این روش جایگزین بسیار خوبی برای روش های قدیمی بسته بندی می باشد و به کمک آن می توان اجناس را مقرون به صرفه تر، محکم تر و راحت تر از روش های سنتی ایمن سازی کرد. تولید فیلم استرچ مرغوب نیازمند توجه به فاکتورهایی است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

  • ضخامت: ضخامت نایلون استرچ معمولا بین ۱۰ الی ۵۰ میکرون می باشد.
  • تعداد لایه ها: فیلم استرچ اغلب به صورت چند لایه تولید می شود تا کیفیت نهایی کار بالا رود و قابلیت های مکانیکی نایلون بهبود یابد.
  • چسبندگی: فیلم استرچ مرغوب می بایست دارای چسبندگی متعادل باشد تا خوب دور تا دور محصول را احاطه کند و بسته بندی های مستحکمی را ایجاد کند.
  • کشسانی: حداقل قابلیت کش آمدن این فیلم ها باید تا ۳۰۰ درصد باشد تا ضمن صرفه اقتصادی در مصرف نایلون، در هنگام فرآیند کشش دچار پارگی نشوند. در ویدئوی زیر می توانید کیفیت فیلم استرچ تولید شده در مجموعه وزین پلاست را ملاحظه کنید. همان طور که می بینید، این فیلم ها می توانند تا چندین برابر ابعاد اصلی خود بدون هیچ گونه آسیب و پارگی کش بیایند.

کاربرد استرچ بسته بندی

فیلم ‌های استرچ بسته بندی انواع مختلفی دارند و هر کدام برای بسته بندی محصولات خاصی استفاده می ‌شوند. برای مثال:

استرچ پالت بند: جهت پالت بندی و بسته بندی نهایی کالا‌های تولید شده در کارخانه ها استفاده می شود تا محصولات مورد نظر در طی حمل و نقل تا رسیدن به مقصد آسیبی نبینند.

استرچ غذایی: برای بسته بندی محصولات غذایی به منظور بهداشت، حفظ تازگی و افزایش مدت ماندگاری آن ها به کار می رود.

استرچ علوفه: به ‌منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و افزایش طول عمر علوفه مورد استفاده دامداران و کشاورزان قرار می‌ گیرد.

استرچ فرودگاهی: به جهت بسته بندی کیف، ساک، چمدان و سایر محموله های مسافرین مورد استفاده قرار می گیرد تا آن ها را در برابر آلودگی های محیطی حفظ کرده و مانع باز شدن آن ها در اثر فشارها و تکان های نسبتا شدید گردد. در دفاتر خدمات حمل و نقل و باربری نیز ممکن است از این نوع استرچ استفاده کنند تا کارتن ها، جعبه ها و بسته های پستی را در طول مسیر انتقال محافظت کنند تا  کالا به سلامت به دست گیرنده برسد.

استرچ مبلی: به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی تاج مبل و ممانعت از نفوذ گرد و خاک به درون پارچه و عدم ایجاد لک بر روی آن در کارگاه های تولید مبلمان و هم چنین در هنگام اسباب کشی استفاده می شود.

سفارشی سازی فیلم استرچ

رول های استرچ را می توان در ابعاد، ضخامت و رنگ دلخواه مشتری تولید کرد. هم چنین می توان بنا به درخواست مشتری قابلیت های دیگری نیز به فیلم استرچ اضافه شود که خاصیت آنتی یووی و آنتی استاتیک از آن جمله هستند. افزودنی آنتی یووی ضد اشعه ماورای بنفش خورشید بوده و جهت افزایش مقاومت و ماندگاری در برابر نور خورشید استفاده می شود. هفزودنی آنتی استاتیک نیز ضد الکتریسیته ساکن است و جهت جلوگیری از جذب گرد و غبار به فیلم استرچ اضافه می گردد.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران