تعداد بازدید : 355
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۷:۳۹:۰۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

چرا نباید از خمیردندان‌های سفید کننده روی دندان های کامپوزیت شده استفاده کرد؟

(ویرایش)

چرا انتخاب بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت مهم است؟

حداقل دو بار مسواک زدن در روز برای سالم و تمیز نگه داشتن دندان‌ها ضروری است اما شما وقتی کامپوزیت انجام داده‌اید باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به انتخاب خمیر دندان خود وسواس به خرج دهید.

ممکن است متوجه این موضوع نشوید اما انواع خاصی از خمیردندان‌ها بیشتر از اینکه به درد دندان‌ها بخورند، به آنها آسیب می‌رسانند. بنابراین، ایده خوبی است که در مورد خصوصیات خمیر دندان‌ها و برندهای تولید کننده آنها اطلاعات خود را افزایش دهید.

 

کدام خمیر دندان‌ها برای کامپوزیت نامناسب هستند؟

افرادی که دندان‌هایشان را کامپوزیت کرده‌اند، نباید از دو نوع خمیر دندان زیر استفاده کنند:

  • خمیر دندان‌های ساینده: خمیر دندان با مواد ساینده مانند این است که یک کاغذ سنباده فوق العاده ریز را به دندان‌های خود می‌کشید. حتی ساینده‌ای به ظاهر بی‌خطر مانند جوش شیرین می‌تواند بر وضعیت کامپوزیت دندان تأثیر منفی بگذارد.
  • خمیر دندان‌های سفید کننده: خمیردندان‌های سفید کننده حاوی هیدروژن پراکسید هستند. این ماده شیمیایی کامپوزیت را سفید نمی‌کند اما باعث فرسودگی آن در بلند مدت می‌شود. خمیردندان‌های سفید کننده می‌توانند سال‎ها از عمر کامپوزیت بکاهد.

چرا نباید از خمیر دندان‌ها با مواد ساینده استفاده کرد؟

مواد ساینده در بسیاری از خمیردندان‌ها رایج است. به عنوان مثال جوش شیرین ساینده رایج در بسیاری از محصولات مراقبت از دندان وجود دارد. ساینده های معمول دیگر شامل کربنات کلسیم، ژل‌های سیلیس کم آب، اکسیدهای آلومینیوم هیدراته، کربنات منیزیم، نمک‌های فسفات و سیلیکات‌ها هستند. هر یک از این مواد را روی بسته بندی محصول جستجو کنید.

چرا نباید از خمیردندان‌های سفید کننده استفاده کرد؟

ما اشاره کردیم که کامپوزیت در برابر لک مقاوم است، به این معنا که خمیر دندان‌های سفید باعث روشن شدن آن نمی‌شوند. با این وجود دلیل مهم‌تری وجود دارد که باید از خمیردندان‌های سفید کننده جلوگیری کرد. هیدروژن پراکسید موجود در خمیردندان‌های سفید کننده می‌تواند مواد کامپوزیت را نرم کند که منجر به سایش اضافی هنگام مسواک زدن دندان می‌شود و آسیب‌های ساینده را تشدید می‌کند.

بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت چیست؟

بسیاری از دندانپزشکان توصیه می‌کنند که از خمیر دندان‌های ژل غیر ساینده استفاده کنند. در این نوع خمیردندان‌ها هیچ ماده مضری وجود ندارد، این بدان معناست که شما می‌توانید بدون نگرانی دندان‌های کامپوزیت خود را تمیز کنید. بنابراین، مهم است که در زمان خرید خمیر دندان مناسب، روی بسته بندی محصول را بخوانید تا عنوان ژل غیر ساینده در آن قید شده باشد.

آیا فلوراید به کامپوزیت آسیب می‌رساند؟

بیماران اغلب می‌پرسند که آیا فلوراید گزینه مطمئنی است؟ خمیر دندان‌های حاوی فلوراید نه تنها ایمن هستند بلکه گزینه مناسبی برای کامپوزیت هستند. فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند. از آنجا که پوسیدگی دندان یکی از رایج‌ترین دلایلی است که نیاز به برداشتن کامپوزیت را اجتناب ناپذیر می‌کند، فلوراید می‌تواند در طولانی شدن طول عمر کامپوزیت مفید باشد.

بهترین مارک خمیر دندان برای کامپوزیت چیست؟

خمیر دندان‌های ژل غیر ساینده حاوی هیچ نوع ماده‌ای نیستند که به سطح کامپوزیت آسیب برسانند. پس به دنبال خرید خمیر دندان‌های ژلی غیر ساینده بروید. به طور کلی، برندهای مشهور خمیر دندان برای کامپوزیت شامل موارد زیر هستند:

  • سنسوداین (Sensodyne)
  • کلگیت (Colgate)
  • مریدنت Merident))
  • کرست (Crest)
  • اورال-بی (Oral-B)

مهم است که در مورد اصالت برند مطمئن شوید زیرا در بازار موارد تقلبی این برندهای نیز موجود هستند. حتماً روی بسته بندی محصول را مشاهده کنید تا عبارت‌های «عدم وجود سفید کننده و مواد ساینده» وجود داشته باشند. مسواک زدن دندان کامپوزیت شده با خمیردندان‌های غیر ساینده و بدون مواد سفید کننده می‌تواند به پیشگیری از بروز آسیب‌های مختلف کمک کند.

برای مطالعه بیشتر درباره بهترین مارک خمیردندان برای کامپوزیت این مقاله را از دست ندهید.

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران