تعداد بازدید : 613
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۲۹
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۱:۵۷:۳۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

چگونه می توان با تنبلی تخمدان باردار شد؟

(ویرایش)

 

 

امروزه روش های بسیاری برای تقویت تخمک گذاری و به حداکثر رساندن شانس باردار شدن وجود دارد.

 

یکی از مهمترین گام هایی که مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک باید برای باردار شدن بردارند، کاهش وزن است. بسیاری از مبتلایان به تنبلی تمدان چاق یا دچار اضافه وزن هستند. در حالیکه از دست دادن ۵ تا ۷ درصد از وزن بدن طی ۶ ماه، در ۷۵ درصد موارد باعث بازگشت تخمک گذاری و تنظیم سیکل قاعدگی می‌شود. البته یادتان باشد اگر تنبلی تخمدان شما از نوع مقاوم به انسولین نباشد، این احتمال وجود دارد که فردی لاغر یا متناسب باشید و در نتیجه کاهش وزن کمک چندانی برای بارداری شما نخواهد بود.

 

داشتن شاخص توده بدن سالم (BMI) می تواند به تعادل سطح هورمون های بدن و کاهش سطح انسولین خون که اغلب در سندروم تخمدان پلی کیستیک رخ می دهد کمک می کند و محرک تخمک گذاری است.

 

عمل لابیاپلاستی  در تهران

۱۴۰۱/۴/۲۹ ۱۵:۱۵:۱۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۷/۲۶ ۱۱:۲۶:۲۷
(ویرایش)

 در افرادی که تخمک‌گذاری آن‌ها ناموفق و نمی‌توانند تخمک‌گذاری کنند، تحریک تخمک گذاری روش خوبی برای درمان آن‌هاست. بعضی از خانم‌هایی که دچار مشکل تخمک‌گذاری هستند، مثل خانم‌های مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، از این روش برای بارداری استفاده می‌کنند. چرا که بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری محسوب می‌شود.

تاثیر روش تحریک تخمک گذاری

افرادی که از روش‌های کمک درمانی مثل لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی استفاده می‌کنند، هم از روش تحریک تخمک‌گذاری استفاده می‌کنند و یا با کمک این روش به درمان خود کمک می‌کنند. در خانم‌هایی که روش تحریک تخمک‌گذاری را انجام داده‌اند و مشکل آزادسازی تخمک را دارند، متخصص باروری به آن‌ها تحریک شدید تخمک‌گذاری را تجویز می‌کند.

 باید دانست که هورمون گنادوتروپین انسانی است که سبب تحریک آزادسازی تخمک‌های بالغ می‌شود. این هم یکی از بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری است که در این روش شانس بیشتری برای بارداری به وجود می‌آید.

داروهای مورد استفاده در روش تحریک تخمک‌گذاری

پزشکان و متخصصان زنان، بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری را باتوجه ‌به وضعیت فرد مورد نظر تجویز می‌کنند. بعضی از این داروها بصورت قرص خوراکی و بعضی بصورت آمپول هستند.

تعدادی از این داروها عبارت‌اند از:

گنادوتروپین GNRH

متفورمین برای تحریک تخمگذاری

آمپول HMG جهت رشد و تحریک تخمک‌گذاری

آمپول FSH جهت رشد و تحریک تخمک‌گذاری

تحریک تخمک‌گذاری با قرص کلومیفن

فواید استفاده از تحریک تخمگذاری برای بانوان

تحریک تخمک‌گذاری، بهترین روش برای درمان نازایی است چون در مقایسه با روش‌های درمانی مثل لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی، زمان کمتری برای درمان احتیاج دارد. گاهی اوقات تحریک همراه با روش‌های لقاح مصنوعی به صورت هم‌زمان نیز می‌تواند، در فردی مؤثر باشد. توجه کنید که نمی‌توان خودسرانه از این داروها برای ایجاد بارداری سریع و یا چندقلویی استفاده کرد.

منبع: https://baamardom.ir/201952/

این نیز میگذرد...
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران