تعداد بازدید : 843
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۲۹
کاربران آنلاین : 0
happyman01993
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۰:۴۸:۳۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱/۳۰ ۱۷:۳۳:۵۹

مهاجرت به آلمان 2022 + بررسی شرایط، هزینه‌ها

(ویرایش)

برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

قبل از هر چیز بهتر است در خصوص کشوری که به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اید، اطلاعات لازم را کسب کرده و این کشور را بهتر بشناسید. کشور آلمان در اروپای غربی واقع شده است و یکی از صنعتی ترین و ثروتمند ترین کشورهای جهان می باشد. آلمان دارای 16 ایالت است، پایتخت کشور آلمان شهر برلین و شهرهای مهم و بزرگ این کشور شهرهای هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می باشد. افراد زیادی از سراسر دنیا تمایل به مهاجرت به آلمان دارند. با توجه به افزایش سالخورده در این کشور، بستر مناسبی توسط دولت برای جذب مهاجر به این کشور ایجاد شده است. راه های مهاجرت به کشور آلمان متفاوت می باشد و فرد می تواند با توجه به شرایط خود یکی از روش های مهاجرت را برگزیند. در اولین گام برای شروع امر مهاجرت به کشور آلمان، لازم است این روش ها را شناخته تا بتوانید با توجه به شرایط خود مناسبترین و بهترین روش مهاجرت به آلمان را انتخاب کنید. البته بهتر است این کار که بسیار مهم می باشد را با کمک و مشورت مشاوران مجرب و مطمئن انجام دهید. در این مقاله با بررسی جدیدترین قوانین مهاجرت به آلمان، روش ها و شرایط مختص هر یک را بیان می کنیم.


روش های مهاجرت به آلمان

همانطور که گفته شد، شناخت راه های مهاجرت به کشور آلمان و انتخاب بهترین روش مهاجرتی، اولین کار برای شروع پروسه مهاجرتی شما خواهد بود. برای مهاجرت به آلمان نیز مانند سایر کشورهای دنیا 7 روش مهاجرتی اساسی مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیان می بایست از بین این 7 روش، با توجه به شرایط خود یکی از روش های مهاجرت را برگزیند. در اکثر روش های مهاجرت به آلمان فرد می تواند در هنگام مهاجرت، خانواده خود را اعم از همسر و فرزند زیر 18 سال را به همراه داشته باشد. همسر برای الحاق به فرد باید تا حدی به زبان آلمانی آشنایی داشته باشد. بهترین روش مهاجرت به آلمان بسته به شرایط هر فرد متفاوت است.

شرایط مهاجرت به آلمان

آلمان کشوری با حدود 84 میلیون جمعیت است که یک سوم مساحت آن را جنگل و بیشه زار تشکیل داده است. آلمان عضو اتحادیه اروپاست و جالب است بدانید که 65% بزرگراه ها در این کشور محدودیت سرعت ندارند. کشور آلمان هفتمین کشور اروپا از نظر وسعت است و دارای بیشترین تراکم جمعیت در اروپاست. با وجود این تراکم جمعیت به دلیل وجود صنایع گسترده، اقتصاد قدرتمند و رفاه اجتماعی شرایط کار و زندگی برای مهاجرین نیز فراهم است. به علاوه تحصیل رایگان حتی برای افراد غیر آلمانی در این کشور است. همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا شرایط مهاجرت به آلمان از روش های متعدد کار، تحصیل و سرمایه گذاری همواره مورد توجه افراد زیادی در سراسر دنیا قرار بگیرد.

برای اینکه شخص برای شرایط مهاجرت به آلمان را داشته باشد می بایست معیارهای زیر را داشته باشد.

اثبات توانایی پوشش هزینه های مهاجرت به آلمان
متقاضیان برای مهاجرت به این کشور می بایست شرایط مالی خود را ثابت نماید و باید ثابت نمایند که می توانند هزینه های خود در آلمان را تامین نمایند، حتی اگر شخص با ویزای کاری به آلمان ورود می کند یا با ویزای جستجوی کار به آلمان ورود می کند می بایست هزینه های ابتدایی زندگی خود را پوشش دهد تا حقوق و دستمزد در آلمان دریافت کنند، اصولا شخص می بایست مبلغی در حدود ۸ تا ۱۰ هزار یورو برای مدت یک الی سه ماه با توجه به روش مهاجرت در حساب خود داشته باشد، این حساب می بایست در یک بانک معتبر و نوع حساب کوتاه مدت باشد .
ارائه بیمه درمانی یا سلامت
متقاضی نمی تواند بدون پوشش بیمه بهداشتی و درمانی معتبر به آلمان مهاجرت کنند و حتما باید بیمه نامه معتبر تهیه نماید .

تسلط کافی به زبان آلمانی
که شخص می بایست با توجه به روش مهاجرت خود به سطحی از زبان آلمانی برسد و مدرک معتبر که به زبان آلمانی مسلط است را ارائه نماید .

 البته جزئیات هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان و هزینه مهاجرت به آلمان نیازمند بررسی دقیق تر است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان


شرایط سنی مهاجرت به آلمان نیز یکی از مسائلی است که ممکن است ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور را به خود مشغول کرده باشد. طبیعتا شرایط سنی در هر روش مهاجرتی به این کشور متفاوت است. برای مثال شرط سنی برای مهاجرت از طریق تحصیل حداکثر به اندازه 4 الی 5 سال پس از فارغ التحصیلی در مقطع قبلی است. بعنوان مثال شما اگر دیپلم دارید، حداکثر تا سن 22 تا 23 سالگی می توانید جهت تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی اقدام کنید. یا اگر مدرک کارشناسی خود را از ایران گرفته اید، تا 28 الی 29 سالگی حداکثر می توانید به منظور اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید.

شرایط سنی مهاجرت از طریق کار به آلمان هم 41 تا 42 سالگی است. به این معنی که اگر زیر 40 سال باشید شانس شما جهت اخذ ویزای کار آلمان بیشتر است.

شرایط سنی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور نیز محدودیتی ندارد. بعنوان مثال متقاضی تا 60 سال هم که باشد، هیچ منعی برای وی در خصوص سرمایه گذاری در آلمان وجود ندارد.

شرایط سنی مهاجرت از طریق ازدواج نیز حداقل 18 سال است. یعنی متقاضی ازدواج با یک شهروند آلمانی حداقل باید 18 سال داشته باشد تا با درخواست وی مبنی بر اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج موافقت شود.


بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به آلمان

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان، روشی است که شما را سریعتر به نتیجه برساند که بر اساس شرایط هر فرد ممکن است متفاوت باشد. به و طور مثال فردی که دارای تجربه کار، مدرک زبان و تحصیلات کافی است ممکن است از روش کار سریعتر به نتیجه برسد اما فردی که فاقد توانایی و تجربه لازم برای کار است و سرمایه زیادی نیز ندارد، روش تحصیل او را سریعتر به نتیجه برساند. بنابراین توجه داشته باشید که برای انتخاب بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به آلمان، همواره شرایط خود را در نظر بگیرید.
همانطور که به راه های مهاجرت به آلمان اشاره شد، اخذ تابعیت آلمان به هفت طریق امکان پذیر است. هریک از این شیوه ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشد و به همین دلیل هزینه مهاجرت به آلمان از طریق شیوه های مختلف متفاوت است. به علاوه، باید توجه داشت که برخی از شیوه های مهاجرتی منجر به شرایط اقامت در آلمان می شوند و برخی شیوه های دیگر مستقیماً اخذ تابعیت آلمان را به دنبال ندارند. به عنوان مثال، ازدواج، اقامت کاری و سرمایه گذاری شیوه های سریع تری برای مهاجرت و در نتیجه دستیابی به اقامت دائم سپس تابعیت یا پاسپورت آلمان هستند. در اکثر این شیوه ها فرد در ابتدا اقامت دائم و سپس تابعیت آلمان را اخذ می نماید. به عقیده بسیاری کار و تحصیل را می توان بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به آلمان دانست. چرا که فردی که از طریق کار موفق به مهاجرت به آلمان شود، می تواند برای خود و خانواده نیز درخواست همراهی نماید و به علاوه شرایط دریافت اقامت و تابعیت نیز وجود دارد. گرچه تحصیل مستقیما منجر به اخذ اقامت دائم یا تابعیت آلمان نمی شود اما فرد زمانی می تواند اقامت دائم آلمان را کسب کند که پس از تحصیل موفق به کاریابی در کشور آلمان شود. ویزای تحصیلی آلمان برای مدت تحصیل صادر می شود و تنها زمانی تمدید و به ویزای کاری تبدیل می شود که فرد در آلمان موفق به کاریابی شود و یا به شیوه های دیگری همچون سرمایه گذاری برای اخذ اقامت آلمان اقدام کند. اصولاً در شیوه کاری مدت اقامت کاملاً وابسته به شرایط قرارداد کاری است و به اندازه مدت قرارداد است و می توان آن را بسته به تمدید قرارداد تمدید نمود.

۱۴۰۱/۱/۱۴ ۱۳:۰۱:۲۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱ ۱۲:۳۰:۴۴
(ویرایش)

سلام وقتتون بخیر. من فارغ التحصیل رشته برق هستم و خیلی دوست دارم به کار و آیندم به آلمان مهاجرت کنم ولی خواستم ازتون بپرسم بهترین مشاغل آلمان چیه؟ اصلا با شرایطی که من دارم کشور خوبی هست یا نه؟

۱۴۰۱/۳/۱۸ ۱۲:۱۴:۰۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۲۰ ۱۸:۱۰:۰۱
(ویرایش)

سلام وقت بخیر

سوالی داشتم در مورد این 18 ماهی که میگن پس ازتحصیل در آلمان وقت دارید میخواستم بدونم به چه شکل هست؟ آیا این مسئله برای تحصیل پزشکی در آلمان هم به همین شکل هست؟

ممنونم

۱۴۰۱/۳/۱۸ ۱۶:۵۲:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۴:۴۶
(ویرایش)

سلام به همگی

من فوق لیسانس در رشته بیهوشی گرفتم و میخواستم شرایط مهاجرت پزشکان به اروپا رو بدونم ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید به اشتراک بگذارید.

دکور خانه شما بخشی از شخصیت شماست.
۱۴۰۱/۵/۱۰ ۱۵:۴۷:۴۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۲۹ ۱۷:۲۶:۵۲
(ویرایش)

برای بررسی مقالات در مورد مهاجرت به آلمان روی لینک کلیک کنید

۱۴۰۲/۴/۱۱ ۱۶:۱۵:۰۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۱۱ ۱۶:۱۵:۰۲
(ویرایش)

سلام

برای کسی که وضع مالی خوبی نداره آیا مهاجرت به آلمان امکان پذیر هست؟

مهاجرت کاری به آلمان بهتره برای من یا مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل؟

ممنون میشم اگر تجربه ای در این مورد دارید باهام در میون بگذارید

راستی من کارشناسی ارشد مکانیک از دانشگاه تهران دارم.

کسی که اهل موندن نیست..
۱۴۰۲/۴/۱۳ ۱۰:۵۶:۳۵
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۵ ۱۵:۰۵:۵۷
(ویرایش)

خداییش تحصیل در آلمان حرف نداره. شما فکر کن کلا تحصیل رایگانه- بعدشم میتونی در حین تحصیل کار کنی و خرجت رو کامل دربیاری- بعد از تحصیل هم 18 ماه وقت داری تا کار پیدا کنی که در این صورت میتونی اقامت هم بگیری. واقعا میشه یروز مهاجرت به آلمان برام دست یافتنی بشه؟ ممنون میشم اگر نظری و راهنمایی در این خصوص دارید بهم بدید. 

من خودم دانشگاه تهران ارشد عمران دارم. اما دیگه حوصله درس خوندم ندارم. کسی اینجا تجربه مهاجرت کاری به آلمان رو داره؟

تشکر

دیگه وقت رفتنه ...
۱۴۰۲/۴/۱۴ ۰۹:۴۱:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۱۴ ۰۹:۴۵:۵۰
(ویرایش)

سلام و روز بخیر به همگی

آیا امکان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در آلمان وجود داره؟

https://www.estahbanaty.org/

پاشید جمع کنید
۱۴۰۲/۴/۱۴ ۰۹:۵۴:۰۵
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۱۴ ۰۹:۵۴:۰۶
(ویرایش)

مهاجرت به آلمان یا هر جای دیگه. کلا مهاجرت بنظرم خیلی سخته و باید قبل از مهاجرت خیلی مطمئن باشی به این کار و الا کم میاری و دیگه راه برگشتی نداری. مگه شوخیه چند سال از عمرت رو بذاری و بری بعد هم پشیمون بشی.

یکی از دلایلی که خیلی ها پشیمون میشن اینه که از راه درستی مهاجرت نمیکنن

مثلا برای یکی مهاجرت کاری به آلمان خوبه برای کس دیگه نه.

یا برای کسی مهاجرت تحصیلی به آلمان مناسبه برای کس دیگه سرمایه گذاری. به همین دلیل خیلی باید قبلش تحقیق کنید و از افراد با تجربه مشورت بگیرید.

بی خبری خوش خبری
۱۴۰۲/۴/۲۱ ۱۳:۰۵:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۲۱ ۱۳:۱۵:۰۱
(ویرایش)

اگر کسی قصد مهاجرت به آلمان داره پیشنهاد میکنم از خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی استفاده کنه

کسانی هم که قصد تحصیل در آلمان دارن در جریان باشن که خدمات ویژه ای در این خصوص ارائه میدن

۱۴۰۲/۴/۲۱ ۱۳:۰۹:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۲۱ ۱۳:۱۵:۰۱
۱۴۰۲/۴/۲۱ ۱۳:۲۱:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۲۱ ۱۳:۲۱:۳۰
(ویرایش)

برای مهاجرت به آلمان حتما سری به سایت رویال مهاجرت بزنید. خدمات این سایت برای انواع روش های مهاجرت به بیشتر کشورهای دنیا است.

مهاجرت به کانادا، ترکیه و دیگر کشور ها نیز از جلمه خدمات شاخص این موسسه محسوب می شود.

۱۴۰۲/۴/۲۸ ۱۳:۱۰:۵۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۲۸ ۱۳:۳۶:۱۰
(ویرایش)

آلمان از نظر تحصیلی واقعا جای ایده آلیه

کلا روش های مهاجرت به آلمان شامل موارد زیر میشه:

مهاجرت از طریق تحصیل در آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

۱۴۰۲/۴/۲۸ ۱۳:۴۰:۱۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۲۸ ۱۳:۴۰:۱۸
(ویرایش)

کسی تا بحال از خدمات وکیل مهاجرت به آلمان موسسه رویال مهاجرت استفاده کرده؟

من قصد مهاجرت کاری به آلمان داشتم

ممنون میشم اگر کسی تجربه ای داره کمک کنه.

تشکر

۱۴۰۲/۵/۲۹ ۱۵:۱۰:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۲۹ ۱۵:۱۲:۴۴
(ویرایش)

برای بررسی وکیل مهاجرت به آلمان به لینک زیر مراجعه نمایید

سلام
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران