تعداد بازدید : 411
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۱۰
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ۱۱:۵۲:۰۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتی یا ویزای 5 ساله کانادا 2022

(ویرایش)

ویزای مولتی کانادا چیست
ویزای مولتیپل کانادا یا همان ویزای 5 ساله کانادا، یکی از انواع ویزای توریستی در این کشور محسوب می‌شود. دارنده‌ی این ویزا می‌تواند طی ۵ سال به هر تعدادی که مایل باشد به کشور کانادا سفر کند
ویزای مولتی کانادا در واقع ویزای اقامت موقت در این کشور است و مدت زمان اعتبار آن ۱۰ساله است. البته به دلیل این‌که مدت اعتبار پاسپورت‌های ایرانی ۵ سال بیشتر نیست، این ویزا با نام ویزای ۵ ساله کانادا در ایران شناخته می‌شود. به طور کلی اگر شما تابع کشوری هستید که پاسپورت آن ۱۰  سال است، به صورت نظری در یک بازه‌ی ۱۰ ساله تا پیش از تمام شدن تاریخ اعتبار پاسپورتتان می‌توانید از این ویزا استفاده کنید.

مزایای اخذ ویزای مولتیپل کانادا
از مزیت‌های اصلی این ویزا نسبت به انواع ویزاهای دیگر، می‌توان به عدم محدودیت تعداد دفعات ورود به کشور کانادا طی زمان اعتبار روادید اشاره کرد. مهم نیست از چه مرزی وارد این کشور می‌شوید، دارندگان این ویزا قانونا می‌توانند چندین بار و به صورت متوالی به این کشور ورود کنند و با هر بار ورود اجازه‌ی اقامت برای ۶ ماه خواهند داشت.
این افراد در انتها ۶ ماه باید حتی برای چند ساعت این کشور را ترک کنند و پس از ورود دوباره می‌توانند برای ۶ ماه دیگر در کانادا بمانند، هرچند همیشه امکان دارد در ورودی کشور دلیل ورود مجدد پرسیده شود.

ویزا مولتی تضمینی کانادا

در اصل هیچ‌گونه ویزای مولتی تضمینی وجود ندارند و اخذ ویزا تنها مرتبط با میزان کامل بودن مدارک و قانع شدن افسر مهاجرت است. همینطور داشتن دعوت‌نامه نمی‌تواند تضمین دریافت قطعی ویزا باشد.

 در نتیجه هیچ فرد یا آژانسی نمی‌تواند به شما تضمین دهد که می‌تواند بای شما به صورت قطعی ویزای مولتی کانادا دریافت کند.. با وجود این مسئله برخی آژانس‌های مسافرتی پکیجی تحت عنوان ویزای تضمینی کانادا به شما ارائه می‌دهند.
در واقع ویزای مولتی به روشی محبوب برای مهاجرت و سفر به این کشور تبدیل شده است. زیرا افراد می توانند با یک بار طی کردن مراحل اخذ ویزا و پرداخت هزینه‌های آن، از مزایای این روادید برخوردار شوند. به همین جهت مسئولان کانادایی به منظور جذب بازدیدکنندگان بیشتر و تسهیل فرایند اخذ ویزا هزینه‌های دولتی روادید مولتی کانادا را حدود ۵۰ دلار کاهش داده‌اند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتی کانادا 2022چیست؟

اخذ این نوع ویزا حدود ۲ هفته تا ۳ ماه زمان نیاز دارد. اگر قصد دریافت ویزای مولتی را دارید، مدارک زیر را تهیه کنید:

  • اصل و کپی گذرنامه فعلی که حداقل 6 ماه اعتبار دارد، به اضافه‌‌‌‌‌ی اصل گذرنامه قبلی
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه‌ی رسمی آن
  • عکس پرسنلی به تعداد ذکر شده در سفارت
  • اصل و کپی اسناد ملکی که به نام شما یا یکی از اعضای خانواده‌ی درجه یک شماست، به همراه ترجمه آن‌ها (مانند ملک، زمین و غیره)
  • گواهی تمکن مالی از بانک شامل پرینت گردش حساب 4 ماه اخیر به زبان انگلیسی
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی به همراه ترجمه پروانه کسب یا روزنامه رسمی
  • اصل بیمه متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن
  • دعوت‌نامه رسمی و معتبر از سمت فردی که اقامت دائم کانادا دارد و یا شهروند این کشور است.
  • گواهی پزشکی معتبر
  • تکمیل فرم ویزا

اگر متاهل هستید و در قالب یک پرونده اقدام به دریافت ویزای کانادا کرده‌اید، علاوه بر مدارک فوق به این مدارک نیز نیاز دارید:

  • اصل و کپی سند ازدواج به همراه ترجمه رسمی آن
  • گواهی اشتغال به کار همسر به همراه ترجمه رسمی آن
  • اصل بیمه همسر متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن

همچنین به یاد داشته باشید که در صورت داشتن دعوت‌نامه از سوی شخصی که دارای اقامت کانادا است، او باید این مدارک را برای بررسی به افسر مهاجرت کانادا تحویل دهد:

  • مدرک اقامت موقت یا اقامت دائم و یا شهروندی
  • گواهی تمکن مالی فرد مقیم کانادا
  • گواهی حقوقی فرد مقیم کانادا

به یاد داشته باشید که هر میزان مدارک شما کامل‌تر باشد، شانس شما برای دریافت ویزا نیز بیشتر خواهد بود. اگر تمامی موارد مذکور به همراه دلایل منطقی برای سفر به کشور کانادا را به افسر مهاجرت ارائه دهید، شانس خود را برای دریافت ویزای مولتی کانادا چند برابر کرده‌اید.

در نهایت این افسر مهاجرتی کانادا است که تعیین می‌کند اعتبار ویزای شما و تعداد ورود آن چقدر باشد و آیا شما واجد رایط اجذ ویزای ملتی کانادا هستید یا خیر، در برخی موارد ممکن است افسر مهاجرت، تشخیص دهد که شما واجد شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا نیستید، در این شرایط بهتر است در دفعات بعدی برای نوع دیگری از ویزا اقدام کنید.

برای مثال شما می‌توانید از ویزای یک بار ورود کانادا استفاده کنید. همانطور که از نام این ویزا پیداست، با ویزای یک بار ورود کانادا تنها یک بار می‌توان به کانادا سفر کرد و بعد از خروج از کانادا نیز باید مجددا برای ورود به این کشور اخذ، درخواست ویزای خود را به سفارت ارائه دهید.

 

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
۱۴۰۱/۱/۱۰ ۰۹:۱۲:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۱:۳۱:۰۸
(ویرایش)

با تشکر از اطلاعات کاملی که قرار دادید.

هزینه ویزای توریستی کانادا در سال 2022 حدودا چقدر است؟

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران