تعداد بازدید : 255
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۱۶
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۱/۱/۱۶ ۲۳:۱۸:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

برای خرید بهترین توربین دندانپزشکی به چه مشخصاتی دقت کنیم؟

(ویرایش)

بهترین توربین دندانپزشکی

در انتخاب بهترین توربین دندانپزشکی عوامل متعددی نقش دارند. همانطور که گفتیم، عواملی چون نحوه دست گرفتن این ابزارها، کیفیت مواد اولیه سازنده، توان دستگاه، تعداد حفره‌های ایریگیشن و بسیاری فاکتورهای دیگر در اتخاذ این تصمیم حائز اهمیت بوده و بنابراین این عوامل بایستی حتماً مد نظر قرار گیرند.

می‌دانیم که هیچ یک از انواع توربین‌های دندانپزشکی برتری مطلقی بر سایر انواع نداشته و هر دندانپزشک بسته به تکنیک و شرایط خاص حرفه خود ممکن است از یک یا چندین نوع از این توربین‌ها مطابق با نیازهای درمانی بیماران خود سود ببرد. بنابراین در انتخاب بهترین توربین دندانپزشکی بایستی آن ابزاری را انتخاب کنیم که بیشترین تطابق را با نیازهای دندانپزشک و درمان‌های معمول انجام گرفته در مطب وی داشته باشد.

در حقیقت شما بسته به نحوه استفاده، مدت زمان مورد نیاز برای کار کردن دستگاه، تمهیدات نگهداری از آن و همچنین نوع درمان‌های اتخاذ شده برای بیماران خود، قادر خواهید بود بهترین توربین را برای حرفه‌تان برگزینید.

در تصمیم گیری برای پیدا کردن بهترین توربین دندانپزشکی، توجه به برخی نکات راهگشای کارتان خواهد بود. برخی از توصیه‌هایی که می‌توانند به شما در این امر یاری رسانند عبارتند از:

سعی کنید توربین دندانپزشکی را از برندهای مطمئن خریداری کنید

هندپیس‌های دندانپزشکی ابزارهایی با ارزش مادی قابل توجه بوده و به همین جهت نیز جزو اجزای ثابت مطب‌های دندانپزشکی در نظر گرفته می‌شوند. این امر موجب می‌گردد که استهلاک این ابزارها امری جدی تلقی شود.

بنابراین در انتخاب توربین‌ها و به طور کلی هندپیس‌های دندانپزشکی بایستی این عامل را نیز مد نظر داشته باشید. سعی کنید ابزار مورد نیاز خود را از میان محصولاتی برگزینید که از آزمون کیفی میزان دوام سربلند بیرون آمده و بنابراین ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را داشته باشند.

یک عامل مهم که دوام دستگاه چرخنده را برای شما تضمین می‌کند، شهرت برند خریداری شده خواهد بود. همانطور که برای خرید اتومبیل به سراغ برندهای مطرح و شناخته شده می‌روید، در اینجا نیز باید ابزار دندانپزشکی خود را بر مبنای ضمانت کیفی کمپانی سازنده آن برگزینید.

هرچه این کمپانی شناخته‌ شده‌تر باشد، خیالتان از این بابت آسوده‌تر خواهد بود. در این مطلب به چند مورد از بهترین برندهای بین المللی ساخت توربین دندانپزشکی اشاره کردیم که می‌توانید بسته به نیازهای ویژه خود از بین آن‌ها به انتخاب بپردازید.

اندازه و وزن ابزار را در انتخاب خود لحاظ کنید

راحتی و سهولت در استفاده یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در انتخاب هندپیس دندانپزشکی بایستی مورد توجه دندانپزشکان قرار گیرد. این امر موجب کاهش بروز آسیب‌هایی چون RSI یا آسیب فشار تکراری (Repetitive stress injuries) در فرد گردیده و ضامن حفظ سلامت جسمانی دندانپزشک خواهد بود.

در هنگام انتخاب توربین دندانپزشکی، بایستی وزن و تعادل این هندپیس و همچنین شیوه دست گرفتن آن را لحاظ نمایید. RSI از جمله مشکلاتی است که بسیاری از دندانپزشکان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و بنابراین انتخاب هندپیسی که فشار زیادی به دست و ساعد وارد نکند، اقدامی مؤثر برای پیشگیری از بروز این آسیب شغلی در نظر گرفته می‌شود.

اندازه سر توربین نیز نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. طول و قطر هندپیس بر روی میزان دسترسی و تسلط کلی دندانپزشک اثرگذار بوده و بنابراین استفاده از هندپیس‌هایی با سری کوچک موجب می‌گردد که دندانپزشک بهتر بتواند بر روی کار خود تسلط داشته و در عین حال بر کارآیی عملکرد وی نیز خدشه‌ای وارد نگردد.

توربین‌های با صدای کمتر را انتخاب کنید

صدای کمتر هندپیس دو مزیت عمده دارد: نخست آنکه میزان راحتی بیماران را در حین کار با این هندپیس‌ها افزایش داده و از دندانپزشک نیز در برابر اثرات مخرب نویزهای بلند محافظت می‌کند.

توربین‌ها به خودی خود در مقایسه با هندپیس‌های الکتریکی سرعت بالاتری داشته و درنتیجه نویز بیشتری ایجاد می‌کنند. با این حال شما می‌توانید با انتخاب هندپیس‌های با گشتاور بالاتر میزان نویز تولید شده توسط این ابزارها را به حداقل برسانید.

توربین‌های دارای ضمانت را برگزینید

انتخاب از بین توربین‌هایی که به همراه ضمانت پس از فروش یا گارانتی معتبر عرضه می‌شوند، به شما این اطمینان را می‌دهد که ابزار خریداری شده از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از خراب شدن یا سوء‌ عملکرد هندپیس، آن را تا سال‌ها مورد استفاده قرار دهید.

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران