تعداد بازدید : 156
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۱۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۱۷
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۱/۱/۱۷ ۱۵:۴۲:۰۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

معرفی انواع بهترین نوع کامپوزیت های دندان

(ویرایش)

به طور سنتی کامپوزیت‌ها از ذرات نسبتاً‌ بزرگ سیلیکا و کوارتز آمورف ساخته می‌شدند. این ترکیبات خواص مکانیکی مطلوبی دارند؛ با این حال سطح ترمیم با این مواد بیشتر در معرض زبری ناشی از اصطکاک قرار می‌‌گیرد. به علاوه به دلیل انقباض کامپوزیت به مرور زمان یا شکست مواد چسبنده، در موارد بسیاری نقطه اتصال بین دندان و کامپوزیت دچار جداشدگی گردیده و فرآیند ترمیم را با شکست مواجه می‌سازد.

معرفی بهترین نوع کامپوزیت های دندان در اینجا

برای فائق آمدن بر این مشکل، اکنون کامپوزیت‌های میکروفیل، نانوفیل و دیگر کامپوزیت‌های هیبریدی روی کار آمده‌اند که در آن‌ها ذرات بسیار کوچکتری (با ابعاد متغیر) در فضای ماتریکس به کار رفته است. به دنبال این پیشرفت‌ها سطوح هموارتر در کامپوزیت، افزایش مقاومت در برابر خوردگی و کاهش انقباض مواد را شاهد بوده‌ایم؛ در حالی که خصوصیات فیزیکی و مکانیکی این ترکیبات دست نخورده باقی مانده است.  

معرفی انواع بهترین نوع کامپوزیت های دندان

کامپوزیت‌های IPS ساخت برند ایوکلار

کامپوزیت امپرس دایرکت IPS ساخت برند ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent) یکی از کامپوزیت‌های پرکاربرد و جزو مرغوب‌ترین محصولات موجود در بازار بوده که از نظر زیبایی‌شناختی رتبه بالایی را در میان نمونه‌های مشابه به خود اختصاص داده است. از کامپوزیت‌های IPS می‌توان در پر کردن پوسیدگی در دندان‌های جلو یا عقب استفاده کرد. این محصول در پنج سطح مختلف از نظر شفافیت عرضه گردیده و بنابراین کاملاً تفاوت‌های افراد را پوشش می‌دهد.

کامپوزیت‌های IPS، نسل جدید کامپوزیت‌های دندانی به شمار می‌آیند که به دلیل در بر داشتن ذرات سرامیکی، در مقایسه با کامپوزیت‌های معمولی از استحکام بالاتری برخوردارند. از این رو دندان‌های ترمیم شده با این کامپوزیت‌ها در برابر اصطکاک و سایش دندان‌ها به هم مقاومت بالایی را از خود نشان می‌‌دهند. به علاوه این ذرات سرامیکی با لثه‌های افراد سازگاری بالاتری داشته و درنتیجه هیچ‌گونه حساسیتی را در آن‌ها ایجاد نمی‌کنند. 

کامپوزیت توکویاما (Tokuyama)

کامپوزیت توکویاما برند مشهور دیگری از مواد ترمیمی دندان است. این کامپوزیت ساخت کشور ژاپن بوده و با مقاومت بالا و سطح صاف و صیقلی خود به عنوان یکی از رقبای مطرح کامپوزیت IPS به شمار می‌رود. کامپوزیت Omnichroma با یک درجه رنگ ثابت برای تمامی افراد کاربرد داشته و بنابراین با استفاده از این کامپوزیت‌ها، دندانپزشکان می‌توانند زمان و تجهیزات کمتری را صرف تطبیق رنگ دندان نمایند. این امر منجر به افزایش سرعت عمل و کیفیت کار دندان‌پزشکی می‌گردد.

برای خرید بهترین نوع مواد کامپوزیت دندان از فروشگاه دنتیوا کلیک کنید.

کامپوزیت توکویاما را نیز می‌توان برای ترمیم انواع پوسیدگی در دندان‌های قدامی و خلفی، ونیرها و بستن دیاستم به کار برد. رنگ این کامپوزیت‌ها به مرور زمان تغییری پیدا نکرده و این ترکیبات درخشندگی خود را در طول زمان حفظ خواهند کرد. برخورداری از خاصیت تطابق با رنگ طبیعی دندان یا اثر آفتاب‌پرست (Chameleon effect) از جمله مزایای این نوع کامپوزیت به شمار می‌رود. 

کامپوزیت جیانیال (G-aenial)

کامپوزیت ترمیمی لایت کیور جیانیال نیز جزو برترین برندهای موجود در بازار بوده و با برخورداری از ورکینگ تایم بیشتر نسبت به دیگر کامپوزیت‌ها (چیزی در حدود ۴ دقیقه)‌ فرصت کافی برای تغییر شکل و دستیابی به فرم آناتومیک دندان طبیعی فرد را به دندانپزشک می‌دهد. این کامپوزیت از خاصیت آفتاب‌پرست برخوردار بوده و در نتیجه می‌تواند به راحتی با دندان طبیعی فرد ادغام گردد. در اغلب موارد یک رنگ از این کامپوزیت این کار را به خوبی انجام می‌دهد. سیستم سایه‌بندی کامپوزیت جیانیال از قرار زیر است:

  • Junior aenial برای بیماران جوان
  • Adult aenial برای افراد بالغ
  • Senior aenial برای افراد مسن

با استفاده از کامپوزیت جیانیال قدامی می‌توان هر نوع ترمیمی را با بالاترین کیفیت انجام داد. این محصول در انواع تکنیک‌های دندانپزشکی قابل استفاده بوده و می‌توان آن را در طیفی از کاربردهای زیبایی‌شناختی از ترمیم تک‌رنگ تا لایه‌بندی مولتی‌شید به کار برد.

تکنولوژی فیلر رادیواپک با چگالی بالا (HDR) امکان مشاهده آن را در تصاویر اشعه ایکس فراهم می‌آورد. ترکیب‌بندی منحصر به فرد این کامپوزیت موجب انعکاس طبیعی نور از سطح آن گردیده و ظاهری غیر قابل تشخیص از دندان طبیعی را ایجاد می‌کند. ویسکوزیته این ترکیبات به گونه‌ای است که بدون چسبندگی بیش از حد به خوبی کویتی را پر کرده و ظاهری طبیعی به دندان‌ها می‌بخشند.

کامپوزیت خلفی برند جیانیال نیز به منظور تقویت استحکام و کاهش استرس انقباضی فرمول‌بندی شده است. به این ترتیب ریسک شکست درمان با این نوع کامپوزیت در طول زمان کاهش می‌یابد.

کامپوزیت گرادیا (Gradia)

این کامپوزیت لایت کیور ژاپنی نیز از نوع کامپوزیت‌های میکروهیبریدی خالص بوده و از ماتریکس میکروفیل، ذرات سیلیکا و فیلرهای پلیمریزه شده تشکیل شده است. ویسکوزیته این ترکیبات به گونه‌ای تنظیم شده است که امکان فرم‌پذیری عالی آن‌ها را در حفره‌های ناشی از پوسیدگی فراهم آورده و سطحی یکدست و یکنواخت را برای دندان‌ها رقم خواهد زد.

همچنین خاصیت آفتاب‌پرست که در رنگ‌های استاندارد کامپوزیت گرادیا به کار رفته عمدتاً در ترمیم‌های قدامی و خلفی دندان کاربرد دارد. از رنگ‌های شفاف Outside Special نیز می‌توان برای این منظور استفاده کرد. در حالی که کامپوزیت‌های Inside Special گرادیا که رنگ مات (Opaque) دارند فقط برای ترمیم‌های قدامی به کار برده می‌شوند.

هزینه ترمیم دندان با این محصول با توجه به اینکه کامپوزیت گرادیا جزو کامپوزیت‌های مدرن و بسیار پیشرفته محسوب می‌گردد، بسیار مقرون به صرفه است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی دنتیوا از آخرین قیمت‌های این محصول اطلاع حاصل کنید.

 

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران