تعداد بازدید : 318
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۲۲
کاربران آنلاین : 0
m.dehghan
۱۴۰۱/۱/۲۲ ۱۲:۲۳:۴۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱ ۱۲:۳۰:۴۴

درمان زگیل تناسلی با لیزر، صد در صد قطعی بدون درد

(ویرایش)

بیماری زگیل تناسلی چیست؟
بیماری زگیل تناسلی یکی از بیماری های شایع ناحیه نشیمنگاهی و تناسلی است که امروزه در بین آقایان و خانمها به چشم می خورد. این بیماری ناشی از ویروس اچ پی وی بوده که از تماس با پوست آلوده به فرد دیگر منتقل می شود. بنابراین زگیل تناسلی بیماری با قابلیت انتشار است که نیازمند درمان اساسی است.

آیا زگیل تناسلی درمان میشود؟
بسیاری از افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی در اولین مراحل این بیماری به موضوع درمان این بیماری می اندیشند.
باید ذکر نمود درمان زگیل تناسلی اگر تحت به کارگیری شیوه مناسب و مرکز درمانی مجرب انجام شود، امکان پذیر خواهد بود. برای مثال لیزر یکی از روشهای درمان قطعی زگیل تناسلی است که مورد تایید پزشکان دنیا می باشد.
روشهای دیگری چون کرایوتراپی، عمل جراحی ، دارو و درمان خانگی وجود داشته که معمولا با شکست مواجه بوده یا حتی سبب وخیم تر شدن بیماری نیز می شود. بنابراین اگر قصد درمان زگیل تناسلی را دارید بهتر است روشی چون لیزر را انتخاب نمایید تا از همه جوانب آن مطمئن باشید.
وجود این ویروس در بدن بیمار یا به گونه ای است که با بروز زگیل خود را نشان می دهد و یا به گونه ای است که تا ماه ها درون بدن فرق باقی مانده و پس از آن نمایان می شود. بنابراین به همین منظور است که پزشکان انجام تست پاپ اسمیر را برای خانمهایی که دارای فعالیت جنسی دارند، یک امر مهم می دانند.
البته این بیماری تنها در خانمها نبوده و در آقایان نیز به همان میزان شیوع دیده می شود.

لیزر زگیل تناسلی
درمان زگیل تناسلی با لیزر یکی از اصلی ترین راه های درمان این بیماری بوده که امروزه به عنوان یک شیوه نوین، پیشرفته، کارآمد و قطعی برای از بین بردن این بیماری شناخته می شود.
در روش لیزر زگیل تناسلی پزشک متخصص با اشعه ی دستگاه تمامی انواع زگیل های موجود در ناحیه آلت تناسلی، مقعد، واژن و … را از بین برده و در کمترین زمان آن را درمان می کند. تابش مستقیم اشعه ی لیزر بر زگیل ها سبب نفوذ بر عمق آن شده و از پخش شدن آن جلوگیری نموده و مانع از بروز دوباره زگیل تناسلی می شود.

مزایای لیزر
درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر، دارای مزایای بی شماری از جمله درمان کامل این بیماری می باشد. همچنین لیزر به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و سبب ریشه کن شدن آنها می شود.
برخی از مزایای زگیل تناسلی عبارت اند از:

هزینه های کمتر نسبت به سایر روشهای درمانی
درمان زگیل تناسلی به صورت حتمی
بدون خونریزی، درد و استفاده از تیغ جراحی
درمان زگیل تناسلی در یک جلسه
بدون نیاز به بستری شدن و عمل به صورت سرپایی
بدون نیاز به پانسمان داخلی و دردناک
عدم باقی ماندن جای زخم یا جراحی
عدم نیاز به بیهوشی

آزمایش های مربوط به لیزر زگیل تناسلی
قبل از انجام درمان زگیل تناسلی با لیزر، پزشک متخصص بیماری به منظور اطمینان حاصل شدن از وجود ویروس اچ پی وی برای بیمار نوعی آزمایش تجویز می نماید. این آزمایش به روش نمونه برداری از زگیل انجام می شود، تا پزشک از وجود این زائده ها به عنوان زگیل تناسلی یا وجود ویروس اچ پی وی در بدن فرد بیمار مطمئن شود. چرا که گونه ای از زگیل ها هستند که از نوع زگیل تناسلی نبوده و ممکن است در تمامی نواحی بدن پدید آیند.
بنابراین بهتر است قبل از انجام لیزر زگیل تناسلی آزمایشی بدهید تا مشخص شود زگیل های به وجود آمده ناشی از چیست و بهترین راه درمان آن کدام است.

مراقبت های بعد از لیزر زگیل تناسلی
افراد بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر نیازمند رعایت برخی نکات بهداشتی، فردی و مراقبتی هستند که به منظور تسریع روند بهبودی صورت می گیرد. برخی از نکات مراقبتی بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر عبارت است از:

رعایت بهداشت
پرهیز از برقراری رابطه جنسی محافظت نشده
استفاده به موقع از پماد های آنتی بیوتیکی که پزشک برای بیمار تجویز می کند
ترک سیگار و دخانیات
انجام تست پاپ اسمیر

هزینه
هزینه لیزر زگیل تناسلی به طور کلی وابسته به تعداد زگیل های به وجود آمده، حجم گستردگی و شدت حاد بودن می باشد. هزینه درمان زگیل تناسلی به روش لیزر به مراتب کمتر از دیگر روشهای درمان از جمله عمل جراحی این بیماری بوده و پس از لیزر زگیل ها نیازی به شیوه درمانی دیگری نخواهید داشت.

انواع روش های درمان زگیل تناسلی
برای درمان زگیل تناسلی می توانید از روشهای متعددی استفاده نمایید. برای مثال عمل جراحی، کرایو تراپی، الکتروکوتر از دیگر روشهای این بیماری هستند که بعد از لیزر وجود دارند. اما این روشها به دلایلی چون امکان عود و بازگشت بیماری، هزینه های بیشتر، درد و دوره نقاهت طولانی معمولا به بیماران پیشنهاد نشده و پزشکان در اولین اولویت درمانی لیزر را قرار می دهند.

عمل جراحی
عمل جراحی یک روش سنتی و تقریبا منسوخ است که در گذشته برای درمان زگیل تناسلی به کار گرفته می شد. درمان زگیل تناسلی به واسطه عمل جراحی به طور کلی بر پایه استفاده از تیغ جراحی می باشد. به گونه ای که پزشک متخصص نواحی دچار زگیل را کاملا برش میدهد. اصولا در این روش به دلیل اینکه تیغ قابلیت نفوذ در لایه های درونی پوست را ندارد، زگیل تناسلی قابل عود خواهد بود.
برخی از معایب این روش عبارت اند از:

دوره نقاهت طولانی مدت 2 الی 4 ماه
خونریزی تب
عفونت که همراه با ترشحات زرد رنگ و بد بو خواهند بود
هزینه های بیشتر
کرایو تراپی
کرایوتراپی یکی دیگر از روشهای بدون استفاده از جراحی درمان زگیل تناسلی بوده که افراد برای این بیماری استفاده می کنند. شیوه درمان این روش به گونه ای است که با فریز کردن زگیل ها آن ها را از بین می برند.
اسپری نمودن زگیل ها با مایع نیتروژن در دمای منفی 196 سانتی گراد سبب فریز شدن زگیل ها شده و به بافت آن نفوذ کرده و سبب از بین رفتن زگیل ها می شود. البته این روش را نمی توان درمان صد در صد زگیل تناسلی دانست چرا که ممکن است پس از گذشت چندی زگیل ها دوباره برگردند.

برای برقراری ارتباط با کلینیک نشیمنگاه و رزرو وقت، تماس بگیرید
جهت اطلاع از هزینه های درمان زگیل تناسلی، رزرو وقت و معاینه می توانید با کلینیک نشیمنگاه تماس حاصل فرمایید.


مراقبت های بعد از کرایو تراپی
بعد از درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی رعایت برخی نکات مراقبتی می تواند سبب بهبود درد و علائم ناشی از این شیوه درمانی شود. چرا که کرایوتراپی یک روش همراه با درد بوده که معمولا نیاز به 2 الی 4 هفته دوره نقاهت دارد.
برخی از مراقبتهای درمان زگیل تناسلی با کرایو عبارت است از:

پاکیزه نگه داشتن تحت درمان و ضد عفونی ناحیه ای که از آن خونابه خارج میشود.


استفاده از پماد های التیام دهنده و آنتی بیوتیکی
پرهیز از کندن زگیل و زائده ها (بعد از کرایو تراپی زگیل ها به صورت خود به خود و با گذشت 1هفته الی 10 روز خواهند ریخت)
عدم اصلاح موهای زائد با تیغ یا ژیلت چرا که سبب زخم شدن ناحیه یا حتی پخش شدن زگیل ها می شود.
اگر خانمی هستید که از کرایو تراپی برای درمان زگیل تناسلی استفاده کرده اید، بهتر است بدانید باید در دوره نقاهت از تامپون به جای نوار بهداشتی استفاده شود.
 

الکترو کوتر
الکتروکوتر نوعی دستگاه برای سوزاندن و درمان زگیل تناسلی می باشد. در این روش از گرمای ناشی از الکتریسیته و از بین بردن بافت های نرم زگیل تناسلی استفاده می کنند. این روش دارای نتایجی چون از بین رفتن زگیل ها دارد که ممکن است به طور موقت بوده و یا حتی به طور کامل آن را از بین نبرد.
برخی از معایب الکتروکوتر در روش درمان زگیل تناسلی عبارت است از:

درد پس از انجام الکترو کوتر
بیهوشی
امکان عفونت
دوره نقاهت طولانی

 

ادامه مطلب در سایت کلینیک نشیمنگاه

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران