تعداد بازدید : 234
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۲۳
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۱/۱/۲۳ ۱۰:۱۵:۲۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ ۱۰:۵۶:۵۴

امگا ۳ برای باردارها :

(ویرایش)

یکی از مهمترین دسته افرادی که باید نسبت به رژیم مناسب امگا ۳ توجه ویژه داشته باشند، بانوان باردار هستند. در مورد بانوان باردار جدا از معاینه‏‌ها و ورزش‏‌های پیش از زایمان، مصرف غذاهای متعادل روزانه برای حفظ و گذراندن بارداری سالم ضرورت دارد. پزشکان معمولا قدری اسید فولیک یا مکمل‏‌های مولتی ویتامین را در دوران بارداری تجویز می‏‌کنند. بیشتر بانوان به تاثیر اسید فولیک در تسریع رشد جنین پی‏‌برده‏‌اند ولی در مورد مزایا و تاثیرات اسیدهای چرب ضروری6 هنوز اطلاع رسانی نشده است.

 

👈اسید‏های امگا ۳ برای زنان باردار اهمیت دارند زیرا به کاهش امکان ابتلا به پیش تشنج بارداری کمک می‏‌کند. پیش تشنج بارداری عارضه‌ بالقوه خطرناکی است که شاید در اواخر دوران بارداری پیش بیاید و در صورت درمان نشدن به تشنج و اثرات خطرناک دیگر7 منتهی می‏‌شود. نشانه‏‌های پیش تشنج بارداری فشار خون بالا، احتباس مایعات، افزایش زیاد وزن و وجود پروتئین در ادرار است. برای جبران این بیماری می‏‌توان از محصولات لبنی استفاده کرد که حاوی امگا ۳ هستند. پنیرهای امگا ۳ یکی از این محصولات هستند. این نوع پنیر در حال حاضر در بازار موجود است و با مصرف آنها می‌توان بخش بزرگی از نياز بدن به اين ماده را تامين كرد.

 

 

🔴تاثیر امگا3 بر جنین

جنینی که در رحم مادر است، مقدار زیادی مواد غذایی را از مادر می‏‌گیرد. در واقع جنین مواد مورد نیازش را به طور کامل از بدن مادر برمی‌دارد و به همین دلیل برای بسیاری از مادران که مواد غذایی لازم را در دوران بارداری دریافت نمی‌کنند بعد از زایمان به۷ کمبود مواد غذایی دچار می‌شوند. مادری که در دوران بعد از زایمان کمبود امگا ۳ داشته باشد، احتمالا به افسردگی بعد از زایمان (PND) دچار می‏‌شود.

 

👈بنابراین برای مادران مصرف امگا ۳ حین بارداری و پس از وضع حمل بسیار لازم است. به باور متخصصان بدن مادران به ویژه پس از زایمان نیاز به اصلاح و بهبود دارد. از همین رو بدن نیازمند مواد لازم است. علاوه ‌بر این، این مواد نقش بسیار مهمی در رشد کودک متولد شده ایفا می‌کنند. امگا ۳ به ساخت مغز کودک، تشکیل شبکیه‏ چشم و رشد دستگاه عصبی جنین کمک می‏‌کند.رشدخاوه بر این امگا ۳ بر رشد دستگاه قلبی و تنفسی نیز اثرگذار است.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران