تعداد بازدید : 468
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۱۰
کاربران آنلاین : 0
drdiet
۱۴۰۱/۲/۱۰ ۱۳:۴۰:۳۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۳۱ ۱۵:۱۹:۰۱

عطر زدن در دوران بارداری عوارض دارد؟

(ویرایش)

دوران بارداری زمان بسیار حساسی برای جنین و مادر است که ممکن است همه نوع نگرانی را برای مادر به همراه داشته باشد. مادر در این دئران حساس تر شده و واکنش بیشتری نسبت به قبل دارد. برای خانم های باردار ممکن است سوال باشد که عطر زدن آیا باعث حساسیت و حالت تهوع می شود؟ و چگونه می توان در دوران بارداری از عطر و ادکلن استفاده کرد. برخی از عطر ها به دلیل بوی تازگی و طراوت خود می توانند مناسب دوران بارداری باشند که در ادامه معرفی میکنیم.

استفاده از اسپری‌ها و لوسیون‌ها به دلیل سبک تر بودن بوی آن و دارا بودن الکل کمتر نسبت به عطرها در دوران بارداری طرفداران بیشتری دارند. علاوه بر آنها، برخی از عطرها با رایحه مناسب نیز برای خانم های باردار خوشایند خواهد بود. در راستای موضوع این مقاله که در رابطه با بوی عطر و حالت تهوع است، ما در اینجا به شما بهترین عطرهای مناسب در دوران بارداری را معرفی می کنیم.

عطر نعنا، رایحه‌ای خنک و ماندگار

اگر به دنبال رایحه‌ای خنک اما در عین حال مناسب برای جلوگیری از حالت تهوع خود در این دوران هستید، پیشنهاد ما به شما عطری با رایحه‌ی نعنا خواهد بود. عطرهایی که دارای رایحه نعنا هستند، برای دوران بارداری بسیار مناسب هستند. تعداد بسیار کمی از مردم جهان وجود دارند که رایحه نعناع برای آنها خوشایند نباشد. از ویژگی های این رایحه عطر علاوه بر جلوگیری از حالت تهوع در شما، هنگام استشمام آن احساس شادابی و طراوت می کنید.

عطر زنجبیل، رایحه‌ای معتدل اما خنک

پیشنهاد دوم ما به شما برای انتخاب بوی عطر و جلوگیری از حالت تهوع شما در دوران بارداری، رایحه زنجبیلی است. تاثیر زنجبیل برای جلوگیری از حالت تهوع از نظر علمی تایید شده است. شما می‌توانید از عطرهایی با رایحه زنجبیل یا روغن هایی با اسانس زنجبیل در دوران بارداری خود استفاده کنید. این بوی عطر با حالت تهوع شما ارتباط معکوسی دارد. با هر استشمام این رایحه، حال شما بهتر می شود.

عطر اسطوخودوس، رایحه‌ای خنک و آرامش بخش

از دیگر رایحه های مناسب برای استفاده در دوران بارداری، رایحه اسطوخدوس است. بوی این عطر می تواند مشکلات متعدد سلامتی شما را برطرف کند. استفاده از این رایحه به درمان مشکلاتی نظیر بی‌خوابی و اضطراب های شما کمک می کند. همچنین باعث تسکین فوری حالت تهوع نیز می شود. برای جلوگیری از حالت تهوع خود از عطرهایی با رایحه اسطوخدوس استفاده کنید یا می‌توانید چند قطره از این روغن را بر روی دستمال بریزید و نفس عمیقی بکشید.

عطر مرکبات، رایحه‌ای شیرین و ملایم

 بسیاری از زنان باردار دریافته‌اند که استفاده از بوی عطرهایی با رایحه مرکبات به رفع حالت تهوع آنها کمک کرده است. رایحه مرکبات مانند پرتقال شیرین، نرولی (رایحه معطری که از شکوفه مرکبات گرفته می شود) و پرتقال ماندارین در بین خانم های باردار طرفداران زیادی دارد. بوی خوش طعم لیمو نیز می تواند حال شما را خوب کند. در ادامه بررسی ارتباط بوی عطر و حالت تهوع، باید بگوییم که عطرهایی با رایحه لیمو انتخاب مناسبی برای خانم های باردار هستند. این بوی‌ عطر حالت تهوع شما را به سرعت تسکین می بخشد.

لینک منبع

۱۴۰۱/۲/۱۰ ۱۶:۴۷:۰۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

یک حلقه نازک مسطح یا یک صفحه سوراخ دار که در اتصالات پیچ نوک مته برای اطمینان از محکم بودن، جلوگیری از نشت یا از بین بردن اصطکاک استفاده می شود. هم چنین برای توزیع بار در یک منطقه بزرگتر عمل می کند. برای توزیع بار حلقه های تخت نازک از فولاد نرم ساخته می شوند.

برای جلوگیری از شل شدن چندین نوع واشر دیگر برای استفاده وجود دارد. که هرگونه افزایش فاصله بین سر پیچ و مهره یا بین سر پیچ و جسم بسته شده را جبران می کند. علاوه بر این برخی دیگر دارای دندانه هایی هستند که به قطعه کار و سر پیچ متصل می شوند. آنها را واشرهای دندانه دار می نامند و دندانه هایی دارند که از صفحه واشر خم شده و پیچ خورده اند.

جذب لرزش

انواع خاصی از واشرها وجود دارند که برای جذب لرزش طراحی شده اند. واشرهای ضد لرزش معمولاً از فلز ساخته نمی شوند. این واشر ها از یک ماده نرم مانند پلاستیک، لاستیک یا اورتان ساخته می شوند. مواد نرم مانند اینها در جذب لرزش نسبت به مواد سخت از جمله فلز مؤثرتر هستند. اگر از اتصال دهنده ای برای اتصال دو شیء استفاده شود و یکی از آن اشیاء به طور تهاجمی ارتعاش می کند، استفاده از واشرهای ضد لرزش از آسیب شیء دیگر محافظت می کند.

جلوگیری از ورود مایعات

نوع دیگر واشرها از ورود آب و مایعات جلوگیری می کند. و اغلب در لوله های آب و اتصالات برای جلوگیری از نشت آب استفاده می شود. مانند واشرهای ضد لرزش، واشرهای آب بندی از یک ماده نرم ساخته می شوند که قادر به فشار کامل بر روی سطح جسم است.

پرکننده فضای خالی بین اتصال دهنده ها

همچنین می توان از واشرها به عنوان پرکننده فاصله یا فضای خالی استفاده کرد. به طور مثال رانش پیچ 4 اینچی به عمق 3 اینچ منجر به بیرون رفتن 1 اینچ نوک پیچ از پشت جسم می شود. یک راه حل ساده برای حل این مشکل استفاده از واشر است.

انواع واشر ها و کاربرد آنها

انواع مختلفی از واشرها مانند واشر های تخت، فنری و قفلی موجود است. برخی از انواع واشرهای متداول که دارای کاربرد های صنعتی و تجاری می باشند عبارتند از:

واشر های تخت:

برای ساخت، تعمیر و نگهداری استفاده می شوند. واشر های تخت واشر های ساده نیز نامیده می شوند، هدف آنها توزیع بار اتصال دهنده در هنگام کاهش گرما و اصطکاک در طی فرآیند سفت شدن است. همچنین به عنوان فاصله دهنده استفاده می شوند، همانطور که در کاربردهای صنعتی و خانگی معمول است. و برای عایق الکتریکی نیز کاربرد دارند.

• واشر های نوع A تخت: این نوع واشر ها نازک بوده و دارای یک سوراخ در مرکز بوده و برای توزیع بار در یک منطقه بزرگ به کار می روند.

• واشر ضربه گیر Fender washers: این نوع واشر نوعی واشر تخت می باشد اما دارای قطر خارجی و مساحت بیشتری می باشد که خاصیت ضربه گیری آن را افزایش می دهد.

• واشر نوع C: واشرهای c شکل به گونه ای طراحی شده اند که در موقعیت خود در کنار بولت ها و شافت ها در جای خود بلغزند.

• واشر شانه ای Shoulder washers: واشر شانه ای دارای ساختار شانه مانند می باشد. و برای عایق کاری پیچ ها کاربرد دارند. این نوع واشر ها از فایبر گلس، فنولیک phenolic، نایلون nylon، PCTFE، PTFE و فلزات ساخته می شوند.

واشر های قفلی: در صنعت خودرو، هوافضا و لوازم خانگی استفاده می شوند.

برای اتصال دهنده هایی که به دلیل لرزش یا گشتاور احتمال چرخش یا از بین رفتن اصطکاک آنها وجود دارد واشرهای قفلی برای نگه داشتن آنها در جای خود به کار می روند.. واشر قفلی در صنایع حمل و نقل مانند خودرو، هوافضا و لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی نیز کاربرد دارد.

• واشر فنری Split washers: واشر فنری با داشتن خاصیت فنری هنگام قرارگیری زیر پیچ موجب می شود تا ارتعاشات باعث باز شدن پیچ و مهره ها نشوند.

• واشر دندانه دار داخلی internal tooth washers: این واشر همانطور که از نامش پیداست در سطح داخلی خود دارای دندانه می باشد و برای کارهایی که بار کمتری دارند مناسب می باشد.

• واشر دندانه دار خارجی External tooth washers: دارای سطح مقطع بیشتری است و نسبت به واشر دندانه دار خارجی بار بیشتری تحمل می کند. کار این واشر جلوگیری از باز شدن مهره هاست.

واشر های اسپرینگ: هوافضا و خودرو

این واشر ها در صورت لرزش یا انبساط حرارتی، در بست ها بار محوری را برای محدود کردن حرکت فراهم می کند. اغلب فلزی هستند و برای برنامه هایی مناسب هستند که انعطاف پذیری لازم دارند.

• واشر های موجی Wave spring washers: دارای ظرفیت بار و انعطاف مناسب هستند.

• واشر های انگشتی Finger spring washers: واشرهای انگشتی برای از بین بردن سر و صدا، اصطکاک، لرزش و کاهش لغزندگی استفاده می شوند. این واشرها از فولاد کربن ساخته می شوند.

• واشر های گنبدی Dome spring washers:این واشرها ظرفیت بار بسیار بالایی داشته و دامنه انعطاف پذیری نسبتاً کمی دارند.

• واشر های خمیده Curved spring washers: واشرهای خمیده ظرفیت بار کمی داشته اما از انعطاف بسیار بالایی برخوردارند.

واشرها از مواد مختلفی تولید می شوند. روی واشرها عباراتی ذکر می شود که نشان دهنده جنس آن می باشد مانند استنلس استیل A4 .

seotech1.blogsky.com

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران