تعداد بازدید : 316
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۲
کاربران آنلاین : 0
geekgirl
۱۴۰۱/۳/۲ ۲۱:۴۳:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ ۲۱:۴۱:۳۶

هزینه کشیدن بخیه در منزل

(ویرایش)

بخیه کردن زخم یکی از روش های درمانی برای زخم های ناشی از بریدگی می باشد. مواد یا نخ بخیه که استفاده می شود، دو نوع می باشند، یا نخ  قابل جذب هستند، و یا غیر قابل. نخ های بخیه قابل جذب به مرور زمان حل می شوند، ولی بخیه های غیر قابل جذب باید در مدت زمان مشخص شده توسط پزشک برداشته شوند، که با توجه به محل و نوع زخم معمولاً 5 تا 10 روز است.

به طور کلی زخم ها احتیاج به مراقبت و مشاهده مستمر دارند. پس از این که زخم ها بخیه زده می شوند، با یک لایه نازک پماد و باند پوشانده می شوند. پزشک یا پرستار در مورد نحوه مراقبت از بخیه ها روش هایی را به بیماران توضیح می دهند، و رعایت کردن نکات می تواند به بهبودی هر چه سریعتر زخم های آن ها کمک کند. هم چنین شما می توانید برای کشیدن بخیه و دیگر خدمات پرستاری از جمله پانسمان زخم در منزل مرکز سلامت نوین استفاده کنید.

بخیه زدن در منزل کرج

انواع بخیه 

  • بخیه های جذبی

این نوع از بخیه ها به خاطر مواد و جنس نخی که دارند، قابلیت جذب در بدن را دارند. به همین خاطر پس از زدن بخیه به راحتی جذب بدن می‌ شوند. بخیه های جذبی انواع مختلفی دارند، که با توجه به بافت داخلی پوست انتخاب می شوند. زدن بخیه و کشیدن آن در منزل از طریق بخیه های جذبی بیشتر برای زخم های داخلی، جراحات دست، صورت و شکم است. به خاطر نوع ماده استفاده شده، در این نوع بخیه ها حدود 60 روز زمان احتیاج دارد، تا بخیه ها بتوانند جذب بافت های بدن شوند. 

  • بخیه های غیر جذبی

این نوع از بخیه ها برخلاف بخیه های جذبی جذب پوست و بافت های بدن نمی شوند، و حتماً پس از زدن بخیه باید کشیده شوند. با توجه به این که این بخیه ها نمی توانند جذب بدن شوند، در جراحی های داخلی به هیچ عنوان از آن ها استفاده نمی‌ شود، و فقط سطح بیرونی پوست را می توان از طریق آن ها ترمیم کرد. زدن بخیه و کشیدن آن در منزل با استفاده از بخیه های غیر جذبی نیز به دو روش انجام می شود. یک سری از بخیه ها که روی سطح بیرونی پوست زده می‌ شوند، به راحتی دیده می‌ شوند، و می توان آن ها را از روی پوست جدا کرد. برخی دیگر از بخیه های غیر جذبی نیز هستند، که در زیر پوست زده می شوند، به گونه ای می باشند، که فقط در دو سر پوست دیده می شود. برای کشیدن آن ها باید یک سر بخیه را قطع کرد، و با کشیدن سر دیگر آن را به طور کامل از زیر پوست جدا کرد. این کار حتماً باید توسط پزشک یا یک پرستار حرفه ای در منزل پس از ویزیت پزشک در منزل انجام شود، تا از به وجود آمدن هر گونه مشکلی جلوگیری کنند. 

چگونه می توان نوع بخیه و ابزار لازم برای آن را انتخاب کنیم؟

توجه داشته باشید، که سوزن انتخابی شما می تواند در بخیه زنی بسیار تأثیرگذار باشد. سوزن هایی که دارای ضخامت بیشتری می باشند، می توانند با هر بخیه بخش بیشتری از بافت را در بربگیرند، در حالی که از سوزن های ریزتر برای ترمیم نواحی کوچک و ظریف استفاده می شود. با توجه به این که سوزن بخیه شما می تواند کات یا دارای لبه های برش ای باشد، یا این که فاقد هر گونه لبه باشد. لبه های سوزن طوری می باشد، که اگر شما سطح مقطع آن را نگاه کنید، به شکل مثلث می بینید. این نوع سوزن ها را می توانید برای نفوذ به بافت های متراکم و نامنظم که نسبتاً ضخیم هستند استفاده کنید. سوزن هایی که لبه ندارند، به صورت گرد می باشند، برای بستن بافت نرم مانند دستگاه گوارش، عروق، فاسیا و دیگر بافت های نرم که در زیر سطح پوست یافت می شوند، استفاده می شوند.

هزینه زدن بخیه در منزل کرج

انواع تکنیک های بخیه زنی 

  • بخیه زنی پیوسته 

زمانی که نخ مورد استفاده دارای قدرت کشسانی یکسان در سر تا سر رشته باشد، می توانید بدون قطع کردن فرآیند بخیه زنی کل ناحیه مد نظر را بخیه بزنید. این تکنیک سرعت بالایی دارد، و می تواند بخیه ای قوی ای را بر روی بافت بزند.

  • بخیه زنی ناپیوسته 

بعد از ایجاد یک بخیه نخ قطع و انتهای آن بسته می شود، و سپس از کنار آن مجدد بخیه دیگری زده می شود، و این کار را تا زمانی که کل بافت بخیه زده شود، ادامه پیدا می کند.

  • بخیه های عمیق 

از بخیه های عمیق بیشتر برای بستن لایه های فاسیال استفاده می شود، و فقط برای بخیه زدن ناحیه های عمیق مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توان آن را به دو صورت پیوسته و ناپیوسته انجام داد.

  • بخیه های مدفون شده 

بخیه های مدفون شده طوری زده می شوند، که گره بخیه در داخل زده شود. این نوع از بخیه ها معمولاً برداشته نمی شود، و زمانی که از بخیه های بزرگ در عمق بدن استفاده می شود، مفید است.

  • بخیه های رشته کیفی 

از بخیه های رشته کیفی معمولاً در اطراف ناحیه مورد نظر استفاده می شود. به عنوان مثال ممکن است، که در روده ها برای ایمن سازی دستگاه منگنه کننده روده مورد استفاده قرار بگیرد.

  • بخیه های زیر پوستی 

بخیه های زیر پوستی در درم (لایه ای از بافت پوست که در زیر لایه فوقانی پوست شما قرار دارد.) قرار می گیرند. این نوع از بخیه ها بخیه های کوتاهی می باشند، که در خطی موازی با زخم شما قرار می گیرند. سپس بخیه ها در هر دو انتهای زخم پایان می یابند.پ

هزینه کشیدن بخیه در منزل کرج

چه زمانی می توان بخیه را کشید؟

در مورد کشیدن بخیه ها نمی توان زمان خاصی را تعیین کرد، تماماً بستگی دارد، که بخیه مورد نظر در کجای بدن قرار گرفته باشد. نواحی مختلف بدن به خاطر خون رسانی های متفاوت سرعت ترمیم متفاوتی دارند.

  • پوست سر: 7 تا 10 روز
  • صورت: 3 تا 5 روز
  • قفسه سینه یا تنه: 10 تا 14 روز
  • بازوها: 7 تا 10 روز
  • پاها: 10 تا 14 روز
  • دست یا پا: 10 تا 14 روز
  • کف دست یا کف پا: 14 تا 21 روز

چگونگی زدن بخیه و کشیدن آن در منزل کرج

زدن بخیه و کشیدن آن در منزل حتماً باید به موقع انجام شود. بعد از مشاهده ی جراحت بلافاصله برای درمان اقدام کنید. پس از زدن بخیه حدود 2 هفته باید صبر کنید، تا پوست به اندازه کافی رشد کند، و لبه های زخم به خوبی به همدیگر بچسبند. در این صورت می توان بخیه ها را کشید. البته این زمان طبق نقاط مختلف بدن و عمق جراحت متفاوت است. اگر زخم به خوبی بهبود نیافته، یا دچار قرمزی هستند، به هیچ عنوان بخیه ی آن را نکشید. انتخاب ابزار مناسب، استرلیزه کردن تجهیزات، شستن و ضدعفونی کردن ناحیه ای که قرار است، بخیه کشیده شود، قرار دادن بیمار در وضعیت مناسب، درست بلند کردن گره و برش آن، کشیدن نخ، پاکسازی محل جراحت همگی اقدامات مهمی می باشند، که پرستار برای کشیدن بخیه در منزل انجام می دهد.

تعرفه کشیدن بخیه سال 1401

بهترین زمان برای کشیدن بخیه شکم

یکی از سوالاتی که ممکن است، ذهن شما را مشغول کند، این است، که بهترین زمان برای کشیدن بخیه شکم چه زمانی می باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، که کشیدن بخیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. این که میزان جراحت چقدر است، و چه میزان خون رسانی در آن ناحیه از پوست انجام می شود، عوامل موثری در تعیین زمان محل جراحت و جوش خوردن آن هستند. بانوان بارداری که زایمان خود را به روش سزارین انجام داده‌ اند، برای کشیدن بخیه باید حدود ده روز پس از زایمان صبر کنند. بعد از آن باید به پزشک جهت بررسی وضعیت زخم ها مراجعه کنید. 

نحوه کشیدن بخیه سزارین در منزل

کشیدن بخیه ی سزارین به هیچ عنوان دردناک نیست، و پزشک معالج شما می تواند در عرض چند ثانیه به راحتی آن را از روی پوست جدا کند. کشیدن بخیه سزارین نیز مانند دیگر بخیه ها باید در یک شرایط کاملاً استریل انجام شود، به همینخاطر پزشک محل کشیدن بخیه را به خوبی ضدعفونی می‌ کند، و سپس به همان روشی که گفته شد، نخ بخیه را می کشد.

چند روز طول می کشد تا بخیه خوب شود

مراقبت های پس از کشیدن بخیه

  • بعد از کشیدن بخیه محل بخیه را به خوبی خشک و تمیز نگه دارید. 
  • به خاطر حساس بودن پوست بعد از کشیدن بخیه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.
  • برای بهبودی هر چه زودتر محل جراحت می توانید از لوسیون ‌های حاوی ویتامین E استفاده کنید.
  • در صورت وجود هر گونه تورم، قرمزی، تب و عفونت سریعا برای درمان به پزشک خود مراجعه کنید.

عوارض بخیه زدن یا کشیدن بخیه در منزل

بخیه زدن در منزل عوارضی خاصی را در پی ندارد، ولی حتماً باید توسط متخصصان باتجربه انجام شود. بخیه زدن زخم در منزل درست مانند بخیه زدن در بیمارستان می باشد، و تنها تفاوت آن این است، که شما در شرایط بهتری این خدمات را دریافت می‌ کنید، و اصلاً اذیت نمی‌ شوید.

علائم عفونت زخم، پس از بخیه و کشیدن بخیه در منزل

علائم زیر نشان دهنده عفونت می‌ باشند.

  • افزایش درد
  • تورم
  • قرمزی
  • تخلیه چرک
  • جدا شدن زخم

بهداشت بخیه در منزل

بخیه‌‌‌ هایی که برای بستن بریدگی‌ های عمیق در پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند، باید به صورت مناسب مورد مراقبت قرار بگیرند. حتماً باید برای بخیه زدن در منزل تمام نکات بهداشتی رعایت شود. نکات مهمی که باید برای مراقبت از بخیه ها به آن ها توجه داشته باشید.

  • بخیه‌ ها را تمیز و خشک نگه دارید. باید بتوانید ناحیه ی بخیه زده شده، رو سه روز بعد از بخیه زدن بشویید.
  • اگر پزشک شما توصیه کرد، بعد از 24 ساعت، زخم رو به آرامی با آب پاک کنید، کاملاً خشک کنید، و دوباره پانسمان کنید.
  • اگر مایع زرد روشنی از زخم بیرون زد، حتما از پرستار درمانگر کمک بخواهید.
  • در صورت تایید پزشک، از مقداری پماد آنتی بیوتیک روی زخم استفاده کنید، تا خطر ایجاد عفونت را کاهش دهید.
  • جهت کاهش درد و تورم، حداکثر تا 2 روز پس از بخیه زدن، سعی کنید، تا حد امکان، زخم را بالاتر از سطح قلب نگه دارید.

تعویض پانسمان بخیه در منزل

در جراحی های عمیق لازم است، که بعد از زدن بخیه، روی آن را با پانسمان، پوشاند. این پانسمان از حضور اکسیژن در محل زخم جلوگیری می‌ کند، و همین موضوع باعث می شود، خطر ایجاد عفونت یا اسکار بدشکل را کمترین میزان خود برساند. جهت تعویض پانسمان بخیه در منزل باید از پزشک و یا پرستار معالج خود اطلاعات بگیرید. اگر جراحت خیلی عمیق نباشد، از پانسمان‌ های یک‌ بار مصرف که شبیه چسب زخم با ابعاد بزرگ‌ اند، به کار برید. در صورتی که محل بخیه مانند بخیه جراحی بزرگ است، حتماً از پرستار جهت تعویض پانسمان کمک بگیرید، تا ناحیه آلوده نشود.

هزینه بخیه زدن در منزل 

از عوامل تأثیرگذار در تعیین هزینه بخیه زدن در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میزان آسیب و از بین رفتن بافت های نرم
  • نوع جراحت
  • لزوم حضور پزشک
  • نوع بخیه 
  • نوع نخ بخیه

هزینه کشیدن بخیه در منزل

از عوامل تأثیرگذار در تعیین هزینه کشیدن بخیه در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع جراحت
  • عمق و وسعت بافت های درگیر شده
  • تعویض پانسمان و بانداژ
  • نوع بخیه

مرکز پزشکی سلامت نوین به عنوان یکی از مراکز شناخته شده، در زمینه ی زدن بخیه و کشیدن آن در منزل را در کوتاه ترین زمان به بهترین شکل ممکن توسط کادر حرفه‌ ای و با تجربه انجام می شود.

https://ariyadarb.com/category/metal-anti-theft-door
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران