تعداد بازدید : 278
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۹
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۱/۳/۹ ۱۹:۳۷:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

انواع نایت گارد برای دندان قروچه

(ویرایش)

همانطور که گفتیم استفاده از نایت گارد (night guard teeth) برای افرادی که هنگام خوابیدن دچار دندون قروچه یا بروکسیم میشوند بهترین راه حل است. نایت گارد به محافظ دندان قروچه نیز معروف است.

بدین صورت که نایت گارد را شبها به هنگام خوابیدن درون دهان قرار میدهند. البته از نایت گارد فقط برای درمان دندون قروچه استفاده نمیشود بلکه مشکلات دیگری مانند خر و پف کردن، اختلال مفاصل فکی، اختلال مفاصل گیج گاهی و آپنه یا همان وقفه تنفسی در هنگام خواب را به صورت خفیف تا متوسط را رفع میکند.

برخی از افراد بر اساس تجویز پزشک از نایت گارد نه تنها در هنگام خوابیدن بلکه در هنگام ورزش کردن برای محافظت از دندان، لثه و لبها استفاده میکنند. نایت گاردها به محافظ دندان قروچه و یا گاردهای دهانی نیز معروف هستند.

انواع محافظ دهانی

گاردهای دندان به سه دسته تقسیم میشوند که این ۳ دسته عبارت است از ‌: محافظهای آماده، محافظ‌های سفارشی و محافظ‌های بول اند بایت.

  • محافظ دهان پیش ساخته یا آماده

گاردها و یا محافظ دندان قروچه در سه سایز مختلف وجود دارد که اگر قصد اندازه کردن آن را داشته باشید با استفاده از وسایلی که قابلیت بریدن دارد مثل چاقو و قیچی میتوانید این کار را انجام دهید که البته امنیت پایینی دارد.  این نوع از گاردهای درجه پایین ترین سطح محافظت از دندان را دارد و جزو ارزان قیمت ترین گاردهای موجود است.

  • محافظ بول اند بای

نوع دیگری از گاردها و محافظهای دندانی هستند که برای تهیه آنها هیچ نیازی به مراجعه به پزشک وجود ندارد زیرا این محافظها را در سطح داروخانه های کشور  میتوانید تهیه کنید. طرز استفاده از این محافظ‌های بول اند بایت به این صورت است که بعد از خریداری آن را به منزل ببرید و درون آب داغ قرار دهید  سپس آن را درون دهان خود بگذارید و مشاهده میکنید که شکل دندانهای شما را گرفته است. لابراتوارهای دندانسازی وجود دارند که با گرفتن این نوع محافظها از شما میتوانند برایتان  محافظهای سفارشی تهیه کنند اما بهتر است که برای تهیه محافظهای سفارشی از ابتدا به دندانپزشک مراجعه کنید.

  • محافظ دندان سفارشی

بهترین نوع گارد و یا محافظ دندانی که بالاترین سطح محافظت از دندان را دارد محافظهای سفارشی دندان است. این محافظها بسیار گران قیمت تر از سایر محافظهای دندانی است زیرا برای تهیه آن باید به دندانپزشک مراجعه کنید و این محافظها در مطب دندانپزشک متناسب با شرایط دهانی و دندانی شما ساخته میشود که علاوه بر سطح محافظت بالای آن استفاده از آنها بسیار راحت‌تر و موثرتر است. این محافظها میتواند برای کودکان، بزرگسالان و ورزشکاران نیز تهیه شود. توصیه ما برای تمامی کسانی که ترمیمهای گران قیمتی انجام میدهند استفاده از محافظهای سفارشی است.

توجه کنید که تمامی این محافظهای دندانی بعد از هر بار استفاده و قبل از هر بار استفاده باید به خوبی شست و شو شود  و در کیسه‌های مخصوص خود که استرلیزه هم هستند قرار بگیرند. از هر نوع محافظ دندانی که استفاده میکنید نیاز است که به صورت مرتب آن را بررسی کنید تا اگر ساییدگی در آن ایجاد شد بلافاصله  اقدام به تعویض آن کنید.

منبع: نایت گارد https://dr-nassiriclinic.com/نایت-گارد-دندان-چیست-و-چکار-میکند؟/

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران