تعداد بازدید : 288
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۱۶
کاربران آنلاین : 0
decorland
۱۴۰۱/۳/۱۶ ۱۵:۰۰:۵۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۴:۴۶

مبل چسترفیلد چیست و روشهای چیدمان آن در منزل

(ویرایش)

تاریخچه‌ی مبل چستر

به احتمال زیاد، اولین شخصی که مدل چستر را سفارش داد، لرد فیلیپ استنهاپ بود. در دهه ۱۷۰۰، لرد فیلیپ استنهاپ، این مبل را به منظور عدم چروک شدن لباس‌هایش سفارش داد. از آن زمان تا کنون، مبل چستر با تغییرات جزئی در طرح، ساخته شده‌اند. به طوری که با گذشت ۲۰۰ سال از زمان سفارش این مدل مبلمان، مبل چستر هم‌چنان مدل محبوب و جذاب شناخته می‌شود.

انواع مبل چستر

مبلمان چستر در انواع مختلفی تولید می‌شوند. انواع دو نشیمنگاه، سه نشیمنگاه و صندلی از مدل‌های مرسوم و محبوب این مبلمان به شمار می‌آیند. که ما آن را با اصطلاح کاناپه‌ی سه نفره، کاناپه‌ی دو نفره و مبل تکی می‌شناسیم. سایر انواع مبلمان چستر در ادامه لیست شده‌اند.

جنس چستر

در طراحی و خلق تنوع در مبل چستر می‌توان از گزینه‌هایی مانند طرح پایه‌ها، جنس پارچه، رنگ‌بندی مبلمان، تراکم لمسه‌کوبی‌ها و … استفاده کرد.
بسته به رنگ‌بندی و جنس پارچه‌ی به کار برده شده در این مبلمان، می‌توان انواع چستر را برای کاربرد در دکوراسیون‌های کلاسیک، مدرن و سنتی استفاده کرد. به طور مثال پارچه‌های کتان و رنگ‌هایی مانند طوسی، برای دکوراسیون مدرن بسیار جذاب هستند. می‌توان انواع مخمل و رنگ‌های گرم این مبلمان را در دکوراسیون‌های سنتی استفاده کرد. برای تم‌دار شدن و تکمیل سبک دکوراسیون، سبک عناصری مانند کوسن‌ها و … بسیار کمک کننده خواهد بود. مثلاً کوسن‌های سوزن‌دوزی شده با رنگ‌های سنتی، می‌تواند تأکید بیش‌تری روی سنتی بودن فضا داشته باشد.

ویژگی‌های مبل چستر

لمسه کاری

لمسه کاری از ویژگی‌های بارز این مدل مبلمان است. در مبلمان چستر، از لمسه‌های زیادی در قسمت‌های پشتی و کفی مبلمان استفاده می‌شود. لمسه‌کاری، در حقیقت همان فرورفتگی‌هایی است که بر روی پارچه‌ی مبل ایجاد می‌شود. نظم و الگوی حاصل از این دوخت می‌تواند، طرح جذابی را بر روی مبلمان ایجاد نماید. البته برای یک لمسه کاری جذاب، باید دقت زیادی انجام شود.

پشتی کوتاه

مبلمان چستر، سطح پشتی کوتاهی دارند. این پشتی کوتاه و البته زاویه‌دار، تا حدودی نشستن را از حالت رسمی خارج می‌سازد. هم‌چنین کوتاهی پشتی، به طوری است که از روبه‌رو، فضای دید محدود نخواهد شد. در این حالت استفاده از کنسول‌ها و چیدمان عناصر تزیینی بر روی آن در پشت کاناپه چستر، انتخابی کاملاً به‌جا و مناسب خواهد بود. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت در بخش پشتی کاناپه و مبلمان چستر از المان‌های تزیینی و دکوراتیو استفاده کنید.

راحتی و عدم خستگی

مبلمان چستر، راحتی هستند. بنابراین می‌توان گفت که طراحی آن کاملا بر اساس اصول ارگونومی انجام شده است. نکته‌ی قابل توجه این است که این مبلمان به صورتی طراحی شده‌اند که مانع از چروک شدن لباس خواهند شد.

میز چستر فیلد چیست و تفاوت آن با چستر قایقی

مبل چستر آماده ارسال همیشه با تنوع در طراحی و زیبایی های خیره کننده خود چشم شما را تا ساعت ها به خود خیره نگه می دارد. نو بودن طرح ها و ایده پردازی های این مبل به گونه ای است که شاید شما را برای خرید قدری مردد کند زیرا تنوع بسیار زیاد این کار گاها شما را با مشکل روبرو می کند.

اصلاً می دانید که چرا مبل چستر از تاریخ سر بر آورد و در دنیای مدرن امروز آن قدر محبوب شد. قبل از قرون نوزدهم مبل ها بیشتر جنبه راحتی داشتند و تفاوت بین قشر ثروتمند و فقیر تنها به یک چهار پایه برای نشستن ختم می گردید و کسانی که قابلیت بهره گیری از این وسیله را داشتند به نوعی برتری خود را به دیگران نمایش می داند.

تا اینکه استفاده از مبل قدری فراگیر شد و این بار ویکتوریاها مبل چستر را برای نمای اشرافی تر به دربار خود وارد کردند. مبل های که باز این تفاوت و فاصله طبقاتی را به نمایش گذاشت و تنها اقشار ثروتمند جامعه بودند که قابلیت خرید آن را داشتند.

شاید گران قیمت ترین مبلی بود که آن روزها به کاخ شاهانه اشراف زاده ها ورود پیدا می کرد مبل های چستر چرمی بود که توان مالی افراد معمولی برای آن بسیار ناممکن بود؛ اما استفاده از چرم های مصنوعی، به کار گیری هنر دوخت، هنر لمسه دست، دکمه های میخی الماسی، دکمه های مترداف با تم رنگی استر رویه مبل و به کار گیری سایر پارامترهای دیگر رنج قیمتی این محصول را به شکلی تخمین زد که همه افراد بتوانند با هر توان مالی دست به یک انتخاب متمایز بزنند.

https://www.choubkade.com/product-category/chester-sofa/

دکور خانه شما بخشی از شخصیت شماست.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران