تعداد بازدید : 328
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۲۸
کاربران آنلاین : 0
renatogarcia
۱۴۰۱/۳/۲۸ ۱۵:۵۴:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱ ۱۵:۵۱:۱۴

روش های دریافت اقامت دائم کانادا

(ویرایش)

مزایای اقامت دائم کانادا

اقتصاد کانادا پویا و کارآمد است به نحوی که جزو کشورهایی است که شهروندان آن از رفاه زندگی و اجتماعی بالایی برخوردارند. بیکاری در این کشور درصد پایینی دارد و متوسط سطح درآمد کارکنان در آن قابل قبول و بالاست. با دریافت اقامت دائم کانادا می‌توانید در یکی از امن ترین کشورهای دنیا زندگی کنید.

با گرفتن اقامت کانادا می‌توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • با داشتن اقامت کانادا از خدمات سلامت و بیمه خدمات درمانی رایگان برخوردار خواهید شد.
  • امکان تحصیل رایگان برای کسانی که اقامت دائم گرفته باشند، وجود دارد.
  • با داشتن اقامت دائم کانادا، می‌توانید در هر نقطه از این کشور تحصیل، کار و زندگی کنید.
  • با داشتن اقامت دائم کشور کانادا، تحت حمایت قانون این کشور قرار خواهید گرفت و از حقوق قانونی شهروندان کانادا برخوردار خواهید شد.
  • تنها با داشتن اقامت کشور کانادا می‌توانید برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنید. با داشتن اقامت دائم کانادا می‌توانید بدون محدودیت به این کشور وارد یا از آن خارج شوید.
  • کیفیت زندگی در کانادا بالاست و این کشور ثبات سیاسی دارد. با اخذ اقامت کشور کانادا از حقوق برابر در کنار سایر شهروندان آن، برخوردار خواهید شد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت کانادا به طور دائم

همان‌طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد برای دریافت اقامت دائم کانادا، برنامه‌های مهاجرتی متنوعی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. هر کدام از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارند و باید مدارک مشخصی را برای آن‌ها ارائه دهید. به همین خاطر است که برای مهاجرت موفق به کانادا، نیازمند مشاوره‌های تخصصی هستید تا در تکمیل مدارک به مشکل بر نخورید.

در ادامه برخی از مدارکی که برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا به آن‌ها نیاز خواهید داشت، معرفی می‌شوند:

  • مدارک شناسایی و هویتی مانند گذرنامه، شناسنامه و …
  • مدارک مالی و بانکی
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • مدارک کاری و شغلی
  • فرم‌های تکمیل شده مورد نیاز

روش های گرفتن اقامت دائم کانادا

آشنایی با روش‌های مختلف اقامت دائم کانادا می‌تواند به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین شیوه برای مهاجرت به کانادا کمک کند. در ادامه بهترین و مهم‌ترین روش‌های دریافت اقامت کانادا معرفی می‌شوند.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

بازار املاک و مستقلات در کانادا بسیار رونق دارد و می‌توان گفت که خرید ملک در کشور کانادا یک سرمایه گذاری خوب و پرسود به حساب می‌آید. جالب است بدانید که برای خرید ملک در خاک کانادا حتما نیازی نیست که شهروند کانادا بوده یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد.

به این موضع توجه کنید که هیچ برنامه مهاجرتی وجود ندارد که بتوان به وسیله آن و به طور مستقیم از طریق خرید خانه، اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورد. به عبارت دیگر تنها با خرید خانه نمی‌توانید اقامت کانادا را اخذ کنید. به همین دلیل بعد از خرید ملک، باید از طریق روش‌های دیگری که در ادامه معرفی خواهند شد برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل

یکی از بهترین و موفق‌ترین روش‌های اخذ اقامت کانادا، از طریق تحصیل در کاناداست. سیستم آموزشی و دانشگاهی کشور کانادا بسیار قدرتمند است و جزو بهترین‌ کشورهای جهان در این زمینه به حساب می‌آید. به همین دلیل بسیاری از افراد از سرتاسر جهان و به خصوص از ایران برای تحصیل در خاک کانادا به این کشور سفر می‌کنند.

البته توجه داشته باشید که صرفا و با تحصیل در کانادا نمی‌توانید، مستقیم اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. ابتدا باید از طریق ویزای تحصیلی در یکی از مؤسسه‌های آموزشی یا دانشگاه‌های معتبر کانادا شروع به تحصیل کنید و پس از فارغ‌التحصیلی از طریق روش‌های مختلفی مانند اکسپرس اینتری اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا کنید.

توجه داشته باشید که پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید و در حین تحصیل و پس از آن در کانادا مشغول به کار شوید. همین امر دلیل افزایش امتیاز و شانس شما برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا خواهد شد.

دریافت اقامت کانادا از طریق کار

یکی از اهداف اصلی کانادا برای ارائه برنامه‌های مهاجرتی کاری، جذب نیروی متخصص و ماهر از سرتاسر دنیا به این کشور است. دریافت اقامت دائم کانادا از طریق کار، یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید. اگر مهارت یا تخصص خاصی دارید، می‌توانید از دو طریق اکسپرس اینتری و برنامه‌های استانی به این کشور مهاجرت کنید.

اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری سریع‌ترین روش برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا به حساب می‌آید. در این شیوه مهاجرت، متقاضیان بر اساس شرایط و ویژگی‌هایی که دارند امتیازبندی می‌شوند و در نهایت بر اساس امتیاز کلی که به دست می‌آورند رتبه‌بندی شده و رتبه‌های بالاتر می‌تواند اقامت کانادا را دریافت کنید.

با این تعریف می‌توان گفت که این برنامه مهاجرتی رقابتی است. سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه را در خود جای داده است:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال Federal Skilled Worker Program
  • برنامه اسکیل تریدز فدرال Federal Skilled Trades Program
  • تجربه کانادایی Canadian Experience Class
self confidence is power
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران