تعداد بازدید : 224
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۱
کاربران آنلاین : 0
decorland
۱۴۰۱/۴/۱ ۱۶:۰۹:۵۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۴:۴۶

آزمون gre کانادا چیست؟

(ویرایش)

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE که مخفف عبارت (Graduate Record Examinations) آزمونی است با رویکرد سنجش میزان توانایی فرد درمورد اطلاعات تحصیلی او می‌باشد. مرکز این آزمون در کشور آمریکا قرار دارد و سالانه با کمک نهاد غیرانتفاعی ETS (Educational Testing Service) برگزار می‌گردد. در سراسر دنیا نیز بیشتر از هزاران مرکز آزمون GRE وجود دارد. سالانه بر تعداد متقاضیان شرکت در این آزمون نیز افزوده می‌شود.

این آزمون بین‌المللی بوده و در حوزه‌ی سنجش توانایی و منطق تحلیلی فرد به کار می‌رود. افرادی که مایل به دریافت مدارک تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا از دانشگا‌ه‌های مشهور دنیا هستند در این آزمون شرکت می‌کنند.

از جمله این مراکز می‌توان به دانشگاه‌های آمریکای شمالی، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و… اشاره داشت. مدرک مرتبط با این آزمون از جمله معتبرترین مدارک تحصیلی در دنیا می‌باشد. در این آزمون سه موضوع مهارتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این موضوعات عبارتند از:

  • محاسبات ریاضی
  • درک مطلب
  • مقاله‌نویسی

شرایط شرکت در آزمون GRE

قبل از آن که نسبت به ثبت نام و ایجاد آمادگی برای شرکت در این آزمون اقدام نمایید لازم است از شرایط و قوانینی که نسبت به این آزمون حاکم است مطلع باشید. شرکت در آزمون جی‌آر‌ای برای افراد با شرایط سنی بالای 21 سال که مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده‌اند قابل انجام است. برای شرکت در این آزمون باید حتما نسخه اصلی پاسپورت را با خود داشته باشید. نسخه کپی آن به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

حتما در زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون جی‌آ‌ر‌ای به محل مورد نظر مراجعه نمایید. در صورت تاخیر و بسته شدن درب حوزه‌ی امتحانی به هیچ عنوان امکان ورود نخواهید داشت. این در حالی است که مبلغی که پرداخت کرده‌اید هم به شما بازگردانده نخواهد شد. مانند بیشتر آزمون‌ها همراه داشتن برخی از وسایل در این آزمون برای شرکت‌کنندگان ممنوع می‌باشد. این وسایل عبارتند از: ساعت مچی، دیکشنری، خوراکی، هایلایتر، لاک غلط‌ گیر، مدادرنگی

نمره قبولی آزمون GRE

برای اینکه بتوانید مدرک مرتبط با آزمون جی‌آر‌ای را دریافت نمایید لازم است از شرایط نمره‌دهی این آزمون نیز مطلع باشید. آزمون جی‌آر‌ای در مجموع دارای 340 نمره است.

اینکه دقیقا باید چه نمره‌ای را برای موفقیت در این آزمون مدنظر قرار دهید به دانشگاهی ربط دارد که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. بنابراین لازم است معیارهای تمامی مراکز موردنظر خود را برای قبولی و پذیرش برطبق این آزمون برای موفقیت در آن باید یک میزان حداقلی از نمره را کسب نمایید. به طور کلی اگر نمره‌ای بیشتر از 155 برای هر بخش کسب نمایید یعنی امتیاز خوبی به دست آورده‌اید. درمورد بخش 6 نمره‌ای هم کسب نمره 4 به عنوان امتیازی عالی محسوب می‌شود.

چه کسانی به آزمون GRE نیاز دارند؟

دانشجویانی که قصد دارند در برنامه های تحصیلی تکمیلی شرکت کنند؛ در واقع graduate student های آینده. برنامه های تحصیلات تکمیلی یا همان graduate programs  از GRE به عنوان سنجه ای برای برنامه های کارشناسی ارشد (Master’s) و دکترا (Doctoral) استفاده می کنند. این شامل بیشتر رشته ها از علوم پایه و هنر گرفته تا علوم انسانی می شود. لازم هست شما در تمام بخش های آزمون شرکت کنید، فارغ از اینکه در چه رشته ای قصد ادامه تحصیل دارید (البته قطعا تمرکز رشته های مختلف روی نمره بخش های مختلف متفاوت است).

آیا دراین مورد استثنا هم وجود دارد؟ بله: رشته های علوم پزشکی نیاز به آزمون MCAT و رشته های حقوق آزمون LSAT دارند. مدارس کسب و کار هم GRE و هم GMAT را قبول می کنند.

آزمون GRE چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون GRE کامپیوتری تقریبا در تمام روزهای سال به جز یکشنبه ها و تعطیلات رسمی آمریکا برگزار می­ شود (آزمون کاغذی که فقط ۲ بار در سال در ماه های November و February برگزار می شود، که دیگر در ایران برگزار نمی گردد پس لازم نیست نگران این مدل از آزمون باشید). آزمون GRE Subject تنها سه بار در سال آن هم به صورت کاغذی برگزار می شود که در بخش خود به صورت کامل توضیح داده شده. باید مراقب باشیم چون صندلی ­های آزمون GRE خیلی سریع پر می شود، به خصوص زمان­های شلوغ سال از اواخر شهریور تا بهمن ماه و این یعنی هر وقت که اراده کنین نمی تونین در آزمون ثبت نام کنین. برای همین بهتر هست که زودتر در آزمون ثبت نام کنین و خیال خودتون رو راحت کنین. اینجوری هدفی دارین که به شما برای درس خوندن هم حسابی انگیزه می ده.

هزینه آزمون GRE چقدر است؟

هزینه آزمون GRE جنرال در ایران ۲۰۵ دلار و هزینه آزمون GRE سابجکت ۱۵۰ دلار است. علاوه بر آن اگر پس از ثبت نام قصد تغییر تاریخ آزمون یا تغییر سنتر خود را داشته باشید باید ۵۰ دلار هزینه کنید. این مبلغ را می توانید از طریق وبسایت های خدمات پرداخت دلاری و یا با تهیه ووچر پرداخت نمایید.

ETS به صورت رایگان نمره شما را به چهار دانشگاه ارسال می کند (باید کد دنشگاه های مورد نظر خود را روی کاغذ یادداشت کرده و با خود به سنتر ببرید. پس از پایان آزمون به شما اجازه داده می شود که از لاکر خود این کاغذ را بیاورید و کد ها را در کامپیوتر وارد کنید). پس از آن، برای هر گزارش نمره اضافی Additional Score Report (ASR) باید مبلغ ۲۷ دلار بپردازید.

 

https://ofoghvisa.com/blog/gre-test-guide/

دکور خانه شما بخشی از شخصیت شماست.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران