تعداد بازدید : 368
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۲۵
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۴/۱۵ ۱۵:۰۴:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

آیا پرینتر سه بعدی ارزان است ؟

(ویرایش)

در گذشته ، اگر آنها می خواستند یک مدل را شبیه سازی کنند ، مجبور بودند زمان زیادی را برای تحقیق و آماده سازی نمونه اولیه بگذرانند. با ورود چاپگر سه بعدی ، این مشکل برای همیشه حل شد و برای مدت طولانی نجات یافت.

از چاپگرهای سه بعدی برای ساخت مدل ها و طرح ها استفاده می شود. به طوری که طراحی در نرم افزار مناسب طراحی شده و سپس آن طراحی به چاپگر ارسال می شود و آن را برای مدت زمان بسیار کوتاهی ایجاد می کند. (قیمت چاپگرهای سه بعدی زیاد است و باید آن را در خاطر داشته باشید)


استفاده از چاپگر سه بعدی چیست؟


در گذشته ، اگر آنها می خواستند یک مدل را شبیه سازی کنند ، مجبور بودند زمان زیادی را برای تحقیق و آماده سازی نمونه اولیه بگذرانند. با ورود چاپگر سه بعدی ، این مشکل برای همیشه حل شد و برای مدت طولانی نجات یافت. از چاپگرهای سه بعدی برای ساخت مدل ها و طرح ها استفاده می شود.

به طوری که طراحی در نرم افزار مناسب طراحی شده و سپس آن طراحی به چاپگر ارسال می شود و آن را برای مدت زمان بسیار کوتاهی ایجاد می کند. (قیمت چاپگرهای سه بعدی زیاد است و باید آن را در خاطر داشته باشید)


چاپگر 3D DLP


عملکرد این چاپگر شبیه به چاپگر SLA است ، به جز اینکه نور UV در چاپگر یک پروژکتور ویدیویی را تابش می کند. تولید مدل ها در این چاپگر با دقت و سرعت بالا انجام می شود. در میان نکات مثبت این چاپگر ، می توانیم قطعات ساده مورد استفاده در آن را برجسته کنیم ، که هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه را تا حد زیادی کاهش می دهد.

ماده اصلی مورد استفاده در این مدل رزین سرامیکی و رزین transgender است. چاپگر باید در لایه ها کار کند. رایج ترین استفاده از این مدل در صنعت پزشکی ، دندانپزشکی و جواهرات است. چاپگر 3D DLP بسیار مفید است و برای ساخت ارتودنسی شفاف استفاده می شود.

چاپگر 3D DMLS


در این مدل از فرآیند ساخت مدل در لایه ها انجام می شود و از لیزر برای ذوب آلیاژ استفاده می شود. پودر مورد استفاده برای چاپ از چاپگر DMLS پخته شده است و فقط با آلیاژهای نیکل تیتانیوم 65 کار می کند. از این چاپگر برای ساخت قطعات بزرگ استفاده می شود و از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

چاپگر سه بعدی SLS


در این پرینتر ، این مدل بر اساس ذرات ذرات پودر پلیمری ایجاد می شود و آنها را به هم چسباند. مدل و طراحی در چاپگر SLS 3D در لایه ها ساخته شده و طرح های طراحی شده بسیار بادوام و قوی هستند. این دستگاه چاپ سرعت تولید بسیار خوبی دارد ، اما دارای دقت متوسط ​​است و قادر به تولید یک مدل خاص نیست.

چاپگر 3D HP


با وجود رشد چاپگرهای سه بعدی و افزایش قابل توجه تقاضا و رضایت مشتری برای چاپگرهای سه بعدی ، HP نیز وارد این زمینه شده است. راه حل این شرکت برای چاپ سه بعدی استفاده از پلت فرم فیوژن چند جت است که 10 برابر سریعتر از سایر چاپگرها است.

Fusion Multi Jet HP یک فناوری جدید است که ناشی از چندین دهه سرمایه گذاری HP در چاپ جوهر افشان ، مکانیک ارزان قیمت و علم مواد است. این فناوری HP مزایای سرعت بالاتر و کنترل اجزای و خصوصیات مواد را از آنچه در سایر فرآیندهای چاپ سه بعدی موجود است ، ارائه می دهد.

 بررسی قیمت چاپگر


باید در نظر داشته باشید که از چاپگرهای سه بعدی در صنایع بزرگ استفاده می شود و به دلیل کار عالی که آنها با قیمت بالایی انجام می دهند. شما نباید انتظار قیمت پرینتر سه بعدی را داشته باشید. برای اینکه بتوانید رایج ترین چاپگر سه بعدی را خریداری کنید ، حداقل مبلغی که برای کنار گذاشتن آن نیاز دارید 15 میلیون Toman است و اگر به دنبال مدل های حرفه ای تری هستید ، بهتر است ده ها میلیون سرمایه را کنار بگذارید.نکاتی که هنگام استفاده از چاپگر سه بعدی باید در نظر داشت:
پرینترهای سه بعدی به دلیل حساسیتی که دارند شما را ملزم به رعایت اصولی می کنند تا در حین استفاده با مشکلی مواجه نشوید. در ادامه چندین مورد را به شما معرفی می کنیم که باید رعایت کنید.

از گرمای چاپگر آگاه باشید
مهمترین چیز این است که بدانید با پلاستیک مذاب و اکسترودر داغ کار می کنید. دمای این قسمت ها به قدری بالاست که اگر مراقب نباشید می توانند به شما آسیب برسانند. توجه داشته باشید که برخی از پرینترهای سه بعدی بدون کیس هستند و در اطراف آنها باز می شوند.

مراقب مواد سمی باشید


مطمئن شوید که چاپگر سه بعدی را در اتاقی با تهویه مناسب قرار دهید. زیرا گازهای سمی در حین چاپ تولید می شوند و می توانند برای انسان مضر باشند. البته هنوز این موضوع به طور رسمی تایید نشده است، اما مراقب باشید.

برو کار کن نگو چیست کار
۱۴۰۱/۴/۲۵ ۱۲:۲۸:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۵/۱ ۱۱:۱۰:۲۵
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران