تعداد بازدید : 187
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۲۰
کاربران آنلاین : 0
nikabanoo
۱۴۰۱/۴/۲۰ ۱۵:۵۱:۰۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۲۸ ۱۷:۱۵:۲۸

زنان چگونه دچار زگیل تناسلی می شوند؟

(ویرایش)

زگیل تناسلی زنان چیست؟
به طور کلی زگیل تناسلی زنانه نیز مانند زگیل تناسلی مردانه بوده و از برخورد پوست آلوده با بدنم فرد سالم انتقال می یابد. البته این بیماری تنها در ناحیه تناسلی نبوده و در دیگر قسمتهای بدن از جمله دهان، مقعد و واژن پدید می آید. زگیل تناسلی زنان نسبتا پرخطر تر از زگیل تناسلی مردان بوده و عوارض آن نیز بیشتر است.

ادامه مطلب در اینجا

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی زنان
اصلی ترین علت انتقال زگیل تناسلی و مبتلا شدن به ویروس اچ پی وی که عامل پدید آورنده زگیل تناسلی است، رابطه جنسی است. افرادی که دارای رابطه جنسی پر خطر هستند بیشتر از دیگران در معرض این بیماری بوده و باید بیشتر از دیگران نگران آن باشند.
به طور کلی علتهای بروز زگیل تناسلی زنان عبارت اند از:

داشتن رابطه جنسی پر خطر
عدم استفاده از کاندوم
لمس ناحیه آلوده به زگیل
تجاوز جنسی
داشتن چندین شریک جنسی
البته در برخی افراد ممکن است این ویروس بدون برقراری رابطه جنسی و بلکه هنگام تولد از مادر این ویروس را به ارث ببرند . بنابراین نمی توان به طور 100 درصد رابطه جنسی را عامل انتقال بیماری دانست.

علائم زگیل تناسلی مردان و زنان
بعد از وارد شدن ویروس اچ پی وی به بدن ممکن است فرد هیچگونه علائمی را تجربه نکند و پس از گذشت مدتی بیمار شاهد بروز علائمی چون موارد زیر باشد.
برخی از علائم نشان دهنده زگیل تناسلی زنان و مردان عبارت اند از:

توده های پوستی که همراه با قرمزی هستند
درد، سوزش، خارش یا حتی خونریزی
تغییر رنگ پوست (تیره یا روشن شدن آن)
مشاهده زگیل های گوشتی
ترشح غیر طبیعی از واژن

عمل لیزر زگیل تناسلی
لیزر زگیل تناسلی روشی عالی برای درمان کامل این بیماری بوده که به طور کامل زگیل تناسلی را از بین می برد. وارد شدن اشعه لیزر سبب از بین رفتن دائم زگیل ها شده و از عود دوباره آنها نیز جلوگیری می نماید. همچنین این روش بسیار کم هزینه بوده و از کمترین عوارض از جمله درد و خونریزی برخوردار است.

کرایو تراپی
کرایو تراپی یک روش پزشکی درمان زگیل تناسلی بوده که در آن پزشک با استفاده از گاز نیتروژن و وارد نموده سرما آن را منجمد کرده و از بین می برد اما این روش دارای معایبی چون عود و بازگشت بیماری به همراه دارد برای همین زیاد از آن استقبال نشده است. بنابراین درمان زگیل تناسلی مردان یک با استفاده از روش کرایو تراپی یک شیوه نامحبوب است.

 

 

born to die
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران