تعداد بازدید : 149
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۲۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۲۹
کاربران آنلاین : 0
myblog
۱۴۰۱/۴/۲۹ ۱۲:۳۸:۵۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۴:۴۹:۰۲

هزینه لیزر زگیل تناسلی و کرایو، تعرفه درمان

(ویرایش)

هزینه لیزر زگیل تناسلی و کرایو، تعرفه درمان

یکی از دغدغه‌های بیماران مبتلا به زگیل تناسلی، هزینه درمان است. هزینه لیزر زگیل تناسلی، هزینه کرایو (فریز کردن) و همچنین جراحی با یکدیگر متفاوت هستند. طبق تعرفه مصوب وزارت بهداشت، هزینه درمان زگیل تناسلی مردان و زنان با دو روش کرایو و لیزر، برای هر زائده از 200 تا 500 هزار تومان است. در ادامه بطور کامل درباره هزینه‌های درمان این عارضه توضیح خواهیم داد:

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی (STD) است. انواع خاصی از HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شوند و این ویروس از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی تناسلی به راحتی انتقال می‌یابد. هنگامی که به ویروس اچ پی وی مبتلا هستید، همیشه می‌توانید آن را به شخص دیگری انتقال بدهید. 

برخی درمان‌ها می‌توانند زائده‌های زگیل را از بین ببرند، اما ویروس اچ پی وی ممکن است همیشه در بدن فرد مبتلا باقی بماند.

هزینه لیزر زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با لیزر یکی از روش‌های قطعی برای از بین بردن این زائده است. در این روش که با بی حسی موضعی انجام می‌شود، اشعه یکپارچه لیزر به زائده تابانده می‌شود و آن را از ریشه می‌سوزاند. هزینه لیزر زگیل تناسلی با توجه به:

  • تعداد و اندازه زائده‌ها
  • میزان پراکندگی
  • محل قرارگیری زائده‌ها
  • و همچنین کلینیک و پزشکی که برای درمان به آن مراجعه کردید، مشخص می‌شود.

برخی از زائده‌ها ممکن است داخل واژن، مجرای ادرار و مقعد قرار داشته باشند و یا آنقدر ریز هستند که به راحتی و با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند، اما باید برداشته شوند.

بنابراین تعیین هزینه درمان زگیل تناسلی بدون بررسی و معاینه حضوری توسط پزشک، امکان پذیر نیست. 

بسیاری از مبتلایان به این عارضه در ابتدا سعی بر درمان و از بین بردن زائده‌ها با استفاده از روش‌های خانگی و دارویی را دارند که همین موضوع با ایجاد تاخیر در روند درمان و همچنین تحریک زائده‌ها می‌تواند باعث زیاد شدن آنها و در نتیجه بالا رفتن هزینه درمان زگیل شود.

هزینه کرایو (فریز) زگیل تناسلی

در روش کرایو یا فریز کردن، با اسپری کردن نیتروژن مایع روی زائده‌های زگیل و عمل انجماد، آن‌ها را تبخیر کرده و از بین می‌برند. می‌توان گفت هزینه کرایو زگیل تناسلی تقریبا با لیزر برابر است، اما تاثیرگذاری این روش کمتر است و برخلاف لیزر که در یک جلسه انجام می‌شود، روش کرایو باید در چند جلسه انجام شود.

بنابراین تعیین هزینه کرایو هم درست مثل لیزر به مواردی که در بالا گفته شد وابسته است و بعد از معاینه و بررسی زائده‌ها مشخص می‌شود.

مقایسه هزینه کرایو و لیزر

با توجه به اینکه تعداد جلسات درمان در روش کرایو بیشتر است و احتمال بازگشت زائده‌ها در این روش وجود دارد، می‌توان گفت هزینه برداشتن زگیل تناسلی با لیزر در مقایسه با روش کرایو به صرفه تر می‌باشد. 

معمولا حداقل تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن کامل زائده‌ها در روش کرایو سه جلسه است و بیمار باید هر جلسه هزینه این درمان را پرداخت کند. در حالی که لیزر در یک جلسه انجام می‌شود و معمولا از بین بردن هر تعداد زگیل با روش لیزر و در یک جلسه امکان پذیر است.

 

https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران