تعداد بازدید : 308
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۳
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۱/۵/۱۰ ۱۰:۳۲:۱۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

علت افسردگی چیست ؟

(ویرایش)

 

علت به وجود آمدن افسردگی در افراد بر حسب سن ، جنس و شرایط بیولوژیک آن ها متفاوت است . شایع ترین علل افسردگی شامل :

سابقه ی خانوادگی و ژنتیک از مواردی است که از علل به وجود آمدن افسردگی می باشد ، اگر سابقه ی خانوادگی افسردگی و یا دیگر اختلالات خلقی وجود داشته باشد ، فرد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی است . تروما یا آسیب دوران کودکی نیز می تواند به دلیل آن باشد ، برخی از وقایع بر نحوه ی واکنش بدن به ترس و شرایط پر استرس اثر می گذارد .

 

 

تجربه ی اتفاق تلخ یا وحشتناک می تواند در آینده باعث بروز افسردگی شود . ساختار مغز از لحاظ فعالیت کم لوب فرونتال در مغز می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد . با این حال تحقیقات هنوز اثبات نکرده است که این اتفاق بعد از شروع علایم افسردگی رخ می دهد یا پیش از آن . همچنین داشتن برخی از مشکلات جسمی نیز می تواند فرد را در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دهد .

 

مثل : بیماری مزمن مانند سرطان ، ام اس ، مشکلات تیروئید ، بی خوابی ، درد مزمن ، اختلال بیش فعالی و کمبود توجه ، استفاده از مواد مخدر و یا داشتن سابقه ، کمبود برخی ویتامین ها در بدن ، مصرف برخی دارو ها می تواند باعث افسردگی شود .خلق کودکان مخصوصا در مقابل چندین عوامل استرس زای اجتماعی نظیر اختلافات خانوادگی مزمن ، سوء رفتار و غفلت و شکست های تحصیلی آسیب پذیر باشد . بسیاری از بچه های کوچک که به اختلال افسردگی مبتلا هستند قبلا مورد سوء رفتار یا غفلت قرار گرفته اند.و خانواده ی آن ها بار روانی اجتماعی بالایی دارد مانند بیماری روانی والدین ، سوء مصرف مواد یا فقر . کودکان افسرده ای که در محیط های نا مناسب زندگی می کنند اگر استرس آن ها کاهش یابد و یا از آن محیط دور شوند علایم افسردگیشان ممکن است که بهبود یابد.

 

 

در مواردی ممکن است دلیلی بر علت افسردگی پیدا نشود . همچنین باید بدانیم که افسردگی بسته به شدت علایم ، می تواند به دسته های متفاتی تقسیم شود برخی از افراد آن را به صورت خفیف و موقتی و برخی دیگر آن را شدید و مداوم تجربه می کنند . و همچنین افسردگی به صورت دوره ای خود را نشان می دهد و ممکن است که شروع آن تدریجی باشد . 

طبق نظر روانشناسان، اختلال افسردگی در کودکان دغدغه ی بهداشت عمومی می باشد زیرا اختلالاتی شایع بوده و منجر به عوارض بلند مدت در زمینه ی رشد شناختی اجتماعی و روانی فرد می شوند . این اختلال 3 درصد کودکان و 8 درصد نوجوانان را در بر می گیرد و بنابراین شناسایی زود رس و دسترسی به مداخلات مبتنی بر درمان شناختی رفتاری و دارو های ضد افسردگی اهمیت اساسی دارد . اختلال افسردگی در خانواده ها تکرار می شود این خطر در کودکانی که والدینشان افسردگی زود آغاز را تجربه کرده اند بیشتر است . 

 

بهترین روانشناس کودک در تهران

 

۱۴۰۱/۵/۱۰ ۱۲:۱۱:۵۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

تعمیر مانیتور:

تعمیر مانیتور یکی از حساس ترین و تخصصی ترین تعمیراتی است که در حال حاضر در جهان در حال عرضه میباشد. تعمیر مانیتور بسیار کار پیچیده ای بوده و اگر مانیتور خود را به دست یک متخصص حرفه ای نسپارید ممکن است لوازم هوشمند شما دیگر هیچوقت مثل روز اولش نشود. به همین دلیل نمایندگی سامسونگ این امکان را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید تعمیر مانیتور خود را در کمترین زمان و همراه با بهترین کیفیت انجام دهید. اگر قصد رفع مشکل، ترمیم و یا تعمیر مانیتور خود را دارید، با برون سپاری آن به دست تعمیرکاران ما میتوانید از سلامت لوازم دیجیتال خود مطمئن بوده و با خیالی راحت آن را تحویل بگیرید. جای این را دارد که گفته شود خدمات تعمیر مانیتور مرکز نمایندگی سامسونگ به این صورت است که از قطعات اورجینال در حین کار استفاده میکنیم و از ضمانت کالا میتوانید اعتماد کسب نمایید.

۱۴۰۱/۵/۱۳ ۱۱:۵۵:۴۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۶/۲۸ ۱۴:۴۷:۳۳
(ویرایش)

خرید انواع اسباب بازی متناسب با استعادا و علاقه فرزند. خرید لگو بتمن با بهترین قیمت و کیفیت از سایت اسباب بازی هویو

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران