تعداد بازدید : 253
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۲
کاربران آنلاین : 0
آتوسا اشرفی
۱۴۰۱/۵/۱۰ ۱۲:۱۲:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱

دلایل خاموش شدن ناگهانی مانیتور

(ویرایش)

مانیتورم همچنان سیاه می شود بعد از چند ثانیه چشمک می زند و سپس خاموش می شود، سپس به صفحه سیاه / خالی می رود. گاهی اوقات مجبور می شوم 20 بار آن را روشن و خاموش کنم تا مانیتور به درستی کار کند و بعضی روزها، مانیتور من اصلاً روشن نمی شود! هنگامی که این اتفاق می افتد، چراغ قدرت مانیتور من زرد می ماند و انگار مانیتور در حالت خواب است یا در حالت آماده به کار است. در حالت عادی چراغ برق سبز است وقتی روشن است و به درستی کار می کند. آیا ایده ای دارید که چرا مانیتور من مدام خاموش می شود؟ آیا من باید تعمیر مانیتور انجام دهم و یا نیاز به تعویض آن دارم؟

علت خاموشی

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مانیتور مدام خاموش می شود و در نتیجه صفحه خالی می شود. بهترین راه حل این مشکل از طریق فرآیند حذف است. به این ترتیب، من لیستی از کارهایی را که می توانید برای تعیین علت سیاه ماندن یا خاموش شدن پراکنده مانیتور انجام دهید، مرور خواهم کرد.

در اینجا خلاصه ای از برخی از آزمایش ها است که می توانید سعی کنید بفهمید چه چیزی ممکن است اشتباه باشد:

از سالم بودن کابل های مانیتور اطمینان حاصل کنید

پیکربندی کابل DVI و HDMI خود را مرور کنید

اطمینان حاصل کنید که کابل های مانیتور آسیب ندیده اند

تنظیمات مدیریت توان را بازنشانی کنید و محافظ صفحه را غیرفعال کنید

آخرین درایور کارت گرافیک را دریافت کنید

مانیتور را روی رایانه دیگری امتحان کنید

نمایشگر LCD را تعمیر یا تعویض کنید

در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد

از سالم بودن کابل های مانیتور اطمینان حاصل کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از اتصال صحیح سیم برق مانیتور و کابل نمایشگر مانیتور اطمینان حاصل کنید.

برای شروع  تعمیر مانیتور آن را بچرخانید تا قسمت پشتی آن مشخص شود و به کابل هایی که به آن می رسند توجه داشته باشید. سیم برق مانیتور از پریز برق به مانیتور می رود. اگر ایمن نباشد، مانیتور به سادگی روشن نمی شود (نشان دهنده عدم وجود منبع تغذیه در جلوی مانیتور)، یا ممکن است باعث کوتاه شدن مانیتور شود.

در این حالت، اطمینان حاصل کنید که سیم برق به طور کامل فشار داده شده و اتصال ایمن است. توجه داشته باشید که اکثر کابل های برق مانیتور دارای اتصال C13/C14 هستند.

در مرحله بعد، کابل نمایشگر مانیتور را بررسی کنید. کابل نمایشگر مانیتوری است که تصویر را از کامپیوتر به صفحه LCD منتقل می کند. از پشت کامپیوتر به مانیتور اجرا می شود، بنابراین این بار باید اتصالات را در دو طرف آن بررسی کنید.

برای انجام این کار: به پشت مانیتور بروید و کابل بزرگ دیگر (معمولاً مشکی) را پیدا کنید - کابل DSUB (VGA) 15 پین، DVI یا HDMI خواهد بود. کابل را تا کامپیوتر دنبال کنید و به جایی که وصل شده توجه کنید. حالا مطمئن شوید که کابل به دو سر آن پیچ خورده است.

توجه داشته باشید که کابل های HDMI نمی توانند پیچ ​​شوند. اگر از نظر فضا بسیار محکم هستید و/یا اگر کابل آنقدر ضخیم است که نمی توانید به درستی خم شوید (به منظور ایجاد اتصال)، ممکن است بخواهید از آداپتور HDMI مرد به زن استفاده کنید.

حالا، مانیتور را روشن کنید تا ببینید آیا روشن می شود یا خیر. در غیر این صورت، سیم ها را روی کابل های برق و ویدئو بچرخانید تا ببینید آیا باعث روشن شدن یا خالی شدن مانیتور می شود. اگر یکی از سیم ها خراب است، صفحه نمایش روشن و خاموش می شود تا با حرکت شما همزمان شود. در صورت عدم تغییر، به مرحله بعدی بروید.

پیکربندی کابل DVI و HDMI خود را مرور کنید

در مورد HDMI و DVI، نکات بیشتری را باید در نظر داشته باشید.

به زبان ساده: DVI و HDMI هر دو سیگنال های دیجیتالی هستند. اگر سیگنال خیلی ضعیف باشد، مانیتور با رایانه همگام نمی شود و در نتیجه صفحه خالی می شود. اگر کابل بیش از حد طولانی باشد یا سیگنال جدا شده باشد (با استفاده از DVI یا HDMI جداکننده بدون منبع تغذیه)، این می تواند باعث سیاه شدن مانیتور شود زیرا سیگنال به اندازه کافی قوی نیست.

بر اساس تجربه، برخی از کابل های HDMI پس از مدتی به سادگی همگام سازی صحیح را متوقف می کنند، هرچند قبلاً خوب کار می کردند و حتی اگر همان کابل روی دستگاه دیگری خوب کار می کرد. گاهی اوقات، در صورت تغییر پیکربندی سخت افزاری، کابل های HDMI به درستی کار نمی کنند.

به عنوان مثال، ممکن است یک گیرنده استریو خریداری کرده باشید و کابل را به جای مستقیم از طریق مانیتور از طریق گیرنده عبور دهید. در این حالت، می توانید شکافنده یا گیرنده را دور بزنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

به هر حال، پیشنهاد می کنیم کابل HDMI دیگری را امتحان کنید. در غیر این صورت، دستگاهی بخرید که دارای AWG (ضخامت) بالا باشد زیرا این امر به اطمینان از سیگنال قوی کمک می کند. کابلهای 6 فوت (یا بزرگتر) 24 AWG CL2 HDMI توسط Monoprice را پیشنهاد می کنیم.

با فرض اینکه کابل ها به طور ایمن به برق متصل شده اند، مانیتور را روشن کرده و بررسی کنید که آیا به علت سیاه شدن  نیاز به  تعمیر مانیتور ادامه می یابد یا خیر. اگر نه، به مرحله بعدی بروید.

۱۴۰۱/۵/۱۲ ۱۰:۴۳:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۶/۲۸ ۱۴:۴۷:۳۳
(ویرایش)

می توانید جدیدترین مدل های عروسک خرس بزرگ با قیمت مناسب را از سایت اسباب بازی هویو خریداری کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران