تعداد بازدید : 223
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۲
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۵/۱۲ ۱۰:۵۷:۲۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

چه زمانی دندان‌های ما به بلیچینگ نیاز دارد؟

(ویرایش)

 

بر اساس مشاهدات، رنگ دندان‌ها حتی با مسواک زدن نامرتب ممکن است تغییر پیدا کند و به رنگ زرد یا کرم متمایل شود. در حالی که امروزه روش‌های پیشگیری بسیاری برای تغییر رنگ دادن دندان‌ها وجود دارد و هر چقدر نکات مراقبتی بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن را رعایت شود از این موضوع بخوبی پیشگیری خواهد شد. البته تأثیر مواد غذایی روی تغییر رنگ دندان‌ها بسیار زیاد است و بدون اینکه متوجه شوید دندان‌ها و مینای دندان با آهستگی با تغییر رنگ روبرو می‌شوند. بسیاری از مواد غذایی حاوی رنگدانه بعد از جویدن مستقیماً روی دندان‌ها تأثیر می‌گذارد و این تغییر رنگ در دراز مدت باعث تغییر همیشگی دندان‌ها خواهد شد.

از جمله عوامل تاثیرگذار روی تغییر رنگ دندان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی مانند قهوه تأثیر بسیار زیادی روی تغییر رنگ دندان‌ها می‌گذارد که استفاده بیش از اندازه با مرور زمان بسیار عمیق روی دندان‌ها ایجاد می‌کند.
  • یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار روی رنگ دندان‌ها استعمال دخانیات است. مواد تشکیل دهنده دخانیات خطرات ناگوار و مستقیمی روی رنگ دندان‌ها تأثیر دارد
  • با افزایش سن و گذشت زمان دندان‌ها به‌صورت کاملاً طبیعی تغییر رنگ پیدا می‌کند و کم کم با تحلیل لایه اولیه، لایه زرد رنگ مینای دندان خودش را نشان می‌دهد.
  • با ایجاد آبسه، آفت دهان و کیست، مینای دندان دچار آسیب دیدگی می‌شود و لایه زیرین نمایان خواهد شد.
  • مصرف برخی داروها مانند آنتی بیوتیک و آنتی هیستامین باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود که در صورت مشاهده این مشکل استفاده از درمان خانگی برای سفید کردن دندان‌ها و روش بلیچینگ بسیار مناسب است.

قیمت بلیچینگ دندان سال 1401

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران