تعداد بازدید : 188
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۵
کاربران آنلاین : 0
myblog
۱۴۰۱/۵/۱۵ ۱۷:۰۲:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۲۹ ۱۷:۲۴:۰۵

راه های درمان سریع بواسیر خارجی و هموروئید ترومبوزه

(ویرایش)

بیماری بواسیر یا هموروئید در نتیجه ایجاد فشار بیش از اندازه در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود و منجر به تورم و التهاب رگ‌های ناحیه مقعد می‌گردد. بسیاری از بیماران به دنبال راهی برای درمان سریع بواسیر خارجی و خصوصا ترومبوزه هستند تا از علائم آزاردهنده آن خلاص شوند. این نوع هموروئید عروق بیرونی و اطراف مقعد را درگیر می کند و چون در این ناحیه اعصاب زیادی وجود دارد، بیمار علائم شدیدتری را تجربه می کند.

برای شناخت علائم دقیق و راه درمان بواسیر خارجی در خانه یا با داروهای گیاهی و همچنین سایر روش های درمان بدون جراحی، با مقاله ای دیگر از کلینیک پایتخت همراه ما باشید:

بواسیر یا هموروئید خارجی

اگر عروق درگیر این بیماری در خارج و اطراف مقعد باشند، شما به بواسیر خارجی مبتلا شده اید. علت ایجاد هموروئید خارجی را می‌توان حرکات روده‌ای سخت، یبوست، زور زدن زیاد هنگام دفع مدفوع، بلند کردن اجسام سنگین، چاقی، مصرف کم فیبر و… دانست که منجر به ایجاد توده ای در زیر پوست اطراف مقعد می‌شود.

علائم و نشانه‌ها

این عارضه می‌تواند علائم آزاردهنده‌تری نسبت به هموروئید داخلی ایجاد کند مثل:

  • لمس توده در اطراف مقعد
  • خارش و سوزش شدید
  • خونریزی پس از هر بار دفع مدفوع (خون روشن در مدفوع)
  • احساس ناراحتی هنگام نشستن
  • احساس درد زیاد

علت ایجاد درد و ناراحتی شدیدتر در هموروئید خارجی را می‌توان حساسیت زیاد پوست اطراف مقعد دانست. البته علائم این بیماری می‌توانند متغیر باشند و گاهی تشدید شوند. گاهی هم این نشانه‌ها می‌توانند علتی به جز بواسیر داشته باشند.

بنابراین توصیه می‌شود که در صورت مشاهده چنین مواردی با مراجعه به دکتر متخصص هموروئید، هرچه سریع تر اقدامات درمانی را آغاز کنید. پزشک متخصص با معاینه بالینی و مشاهده برآمدگی ناشی از این عارضه، بیماری شما را تشخیص می‌دهد.

روش های درمان سریع و قطعی بواسیر خارجی

برای درمان سریع و خلاص شدن از این بیماری باید طبق تشخیص پزشک یکی از روش‌های درمانی انجام شود. بعد از بررسی میزان پیشرفت بیماری و نوع و درجه آن توسط دکتر هموروئید معمولا یکی از روش‌های زیر برای از بین بردن بواسیر پیشنهاد می‌شود:

لیزر

یکی از روش‌های قطعی برای درمان سریع بواسیر خارجی بدون جراحی و بصورت سرپایی، استفاده از لیزر است. درمان هموروئید با لیزر که در زمانی کوتاه و در کلینیک انجام می شود، بسیار رضایت بخش بوده و عوارض عمل سنتی را به دنبال ندارد. این روش به عنوان عمل سرپایی هموروئید شناخته می شود که کمتر از یک ساعت زمان می برد و نتایج آن قطعی است.

در روش درمان هموروئید با لیزر بیمار درد و خونریزی را احساس نخواهد کرد و نیازی به بیهوشی و بستری شدن در کلینیک نیست.

 

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی هم یکی از روش‌های قدیمی برای درمان سریع بواسیر خارجی است که باعث کاهش سریع التهاب این بیماری می‌شود. اسکلروتراپی تزریق نوعی ماده مخصوص در رگ‌های خونی بواسیر است که منجر به کوچک شدن و بهبود تورم آنها می شود. این روش بصورت سرپایی انجام می شود و انجام آن درد و ناراحتی به دنبال ندارد.

البته این روش فقط برای هموروئیدهایی که هنوز پیشرفت نکرده اند کاربرد دارد و درصد عود مجدد در آن وجود دارد.

درمان سریع بواسیر خارجی بدون جراحی

روش‌هایی که در مراحل اولیه و قبل از شدید شدن علائم بیماری توسط دکتر شما پیشنهاد می‌شود معمولا شامل درمان خانگی، دارویی و سنتی می‌باشد که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان درمان قطعی بواسیر خارجی در نظر گرفت که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

اما یکی از مهم‌ترین نکات، مراجعه به یک دکتر با تجربه برای درمان این عارضه به بهترین روش است.

برای این منظور می‌توانید به کلینیک پایتخت مراجعه کنید که یکی از قدیمی‌ترین مراکز لیزر درمانی بیماری‌های نشیمنگاه و دارای کادر پزشکی کاملا حرفه ای است.

درمان خانگی بواسیر خارجی

  • مصرف کافی فیبر در رژیم غذایی یکی از راه‌های درمان بواسیر خارجی در خانه است که به رفع یبوست و بهبود این عارضه کمک می‌کند.
  • حمام سیتز هم یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند تاثیر خوبی در بهبود این عارضه داشته باشد. برای این منظور باید روزانه دو یا سه مرتبه و هر بار به مدت ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. اضافه کردن موادی مثل سرکه سیب، نمک، جوش شیرین و … علاوه بر پاکسازی ناحیه مقعد، با افزایش گردش خون روند بهبود بیماری را تسریع می بخشد.
  • استفاده از قرص و داروهای مسکن و یا شیاف و پماد آنتی هموروئید هم توصیه می‌شود.
  • قرار دادن کمپرس سرد در ناحیه بیماری می‌تواند با بهبود التهاب و تورم، به درمان سریع این عارضه کمک کند.

درمان گیاهی

استفاده از داروهای گیاهی از نظر بیماران یکی از روش‌های درمان سریع بواسیر خارجی بدون جراحی است که چندان توصیه نمی‌شود، اما گاهی می‌تواند در کاهش موقت علائم این عارضه تاثیر گذار باشد. درمان هموروئید با استفاده از گیاهانی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل، آلوئه ورا، بابونه، سرکه سیب و … به عنوان درمان سنتی هموروئید نیز به شمار می‌رود. در حقیقت در طب سنتی از داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

در حال حاضر راهکارهای بسیاری برای درمان هموروئید خارجی پیشنهاد می‌‌شود که هر کدام از آنها تا حدودی در درمان این عارضه موثر است. اما در مواردی که فرد مبتلا علائم شدیدی احساس می‌کند و دچار خونریزی و درد شده است، برای درمان سریع بواسیر خارجی فقط باید به سراغ روش‌های پزشکی موثر رفت که در بالا به آنها اشاره شد.

 

راه‌های درمان بواسیر خارجی

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران