تعداد بازدید : 295
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۸
کاربران آنلاین : 0
decorland
۱۴۰۱/۵/۱۸ ۱۶:۴۶:۵۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۴:۴۶

مبل شرکتی بخریم یا مبل کارگاهی؟!

(ویرایش)

مبل شرکتی چیست؟

با توجه به فضای رسمی‌ای که در محیط‌های اداری و شرکتی وجود دارد می‌توان گفت تعریف وسایلی همچون مبل برای این اماکن نیز چارچوب خود را داشته و نسبت به مبلمان منزل رسمی‌تر هستند. بنابراین بهتر است تا با درک این موضوع به خرید مبلمانی متناسب با فضای کاری خود پرداخت.

لازم است بدانید مبلمان شرکتی شامل میزهایی مجزا برای مدیریت، کنفرانس، منشی، کارمندان، صندلی‌ها، نیم‌ست و…. با توجه به فضایی که در اختیار است می‌باشد.

انواع مبل شرکتی

انواع مبل شرکتی را می‌توان با توجه به محل قرارگیری آن و نوع استفاده‌ای که از آن می‌شود در دو نوع نیم‌ست رسمی و نیم‌ست راحتی نام برد. البته این دسته از مبلمان از لحاظ سبکی که در آن ساخته شده‌اند نیز متفاوت هستند و اغلب می‌توان آن‌ها را در دو سبک کلاسیک و یا مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار داد.

کاربرد هریک از این دو نوع با یکدیگر متفاوت بوده و بنابر همین موضوع در محیط‌های گوناگونی نیز جای می‌گیرند. به طور مثال اگر شرکتی دارید که افرادی متعدد در آن رفت و آمد دارند و جلسات رسمی در آن برگزار می‌شود بهتر است از نوع رسمی مبل شرکتی استفاده نمایید. اما اگر شرکت دارای فضایی استارتاپی و محیطی دوستانه است و آسایش و راحتی پرسنل موضوع مدنظر شماست می‌توانید نسبت به خریداری مبل شرکتی راحتی اقدام نمایید.

تفاوت مبل شرکتی با مبل کارگاهی

در ابتدا از ویژگی های مبل شرکتی گفتیم و اشاره کردیم که این سبک از مبلمان بیشتر در محیط های اداری و شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد. اما در واقع ویژگی اصلی مبل های شرکتی پروسه ساخت آنهاست. مبل شرکتی توسط یک شرکت و با استفاده از دستگاه های با تکنولوژی بسیار بالاتری ساخته می شود و استحکام و کیفیت بالاتری نسبت به مبل کارگاهی دارد. از طرفی شما با یک کمپانی بزرگ دارای برند طرف هستید که بازار هدف به نسبت بزرگتر و اهداف بلندتری از ساهخت مبلمان دارد.

مبلمان کارگاهی معمولا در کارگاه های تولیدی با تعداد سرمایه گذاران و تعدادی استادکار تولید می شود که بازار محدودتری هم دارند. این قضیه در مبل شرکتی متفاوت است و تعداد نفرات بالاتری روی کیفیت و فروش محصولات کار میکنند. البته منظور این نیست که مبلمان کارگاهی کیفیت مناسب را ندارد بلکه هردو می توانند از جهاتی مناسب باشند و این به سلیقه و انتخاب شما و همچنین فضای مد نظرتون بستگی دارد.

چه نکاتی را در انتخاب مبل شرکتی باید رعایت کنیم؟

اولین نکته‌ای که لازم است تا در انتخاب مبل شرکتی به آن توجه داشته باشید این است که مبلمان تهیه شده براساس نیاز شما طراحی شده باشند. این موضوع می‌تواند شامل مواردی از جمله فضایی که شما در بردارید، نوع سبکی که مناسب شما، فضا و حیطه کاری که در آن مشغول هستید، تعداد کارکنان، ارباب رجوع و یا مهمانانی که ممکن است داشته باشید و فرهنگ سازمانی شما باشد.

برای خرید صندلی‌های اداری نیز به استاندارد بودن ظراحی آن دقت کافی داشته باشید زیرا قرار است حداقل 8 ساعت از آن استفاده کنید. بنابراین حتما مدل انحنای پشتی آن را بررسی نمایید و به انتخاب صندلی‌هایی دست بزنید که دارای انحنایی به شکل S باشند.

همچنین در تهیه مبل شرکتی به جنس پارچه آن نیز توجه داشته باشید. پارچه‌ای را برگزینید که با رنگ و فرهنگ سازمانی شرکت شما هم‌راستا باشد. کیفیت و دوام داشته باشد و با یا با نشستن برای طولانی مدت روی آن ایجاد چسبندگی و تعریق نکند.

منبع

دکور خانه شما بخشی از شخصیت شماست.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران