تعداد بازدید : 137
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۹
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۱/۵/۱۹ ۲۱:۱۴:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

اسکنر داخل دهانی چیست و کاربردهای بهترین نوع آن

(ویرایش)

قالب‌گیری از دهان یکی از موارد مهمی است که در موفقیت اعمال ترمیمی از جمله ارتودنسی تاثیرگذار است. شاید چندی پیش برای قالب‌گیری از دهان و دندان، به نیرو و همچنین مواد اولیه زیادی نیاز داشتید.

اما امروزه با وجود اسکنرهای داخل دهانی دیجیتال می‌توان در کمترین زمان ممکن و با دقتی بی‌نظیر از حفره دهانی بیمار قالب‌گیری کرد. اسکنرهای داخل دهانی اکنون به یکی از پرطرفدارترین ابزار و تجهیزات دندان‌پزشکی تبدیل شده‌اند که تجربه بسیار متفاوتی را برای بیمار و دندان‌پزشک رقم می‌زنند.

اسکنرهای داخل دهانی جدید، ابزاری دستی و با کاربردی بسیار راحت هستند که می‌توانید با آن‌ها به طور مستقیم از حفره داخل دهان عکس‌برداری کنید. طریقه کارکرد اسکنر داخل دهانی به این صورت است که نور از اسکنر روی دندان‌ها به طور کل پخش می‌شود و در نهایت یک مدل سه بعدی از دندان‌ها و دهان بیمار توسط نرم‌افزار روی مانیتور نمایش داده می‌شود.

با اسکنر داخل دهانی می‌توانید از تمام جزئیات بافت‌های نرم و سخت موجود در حرفه دهانی و شرایط آن‌ها مطلع شوید. استفاده از اسکنر داخل دهانی هزینه و همچنین زمان انجام آزمایشات و تصویربرداری از حفره دهانی را به طور محسوسی کاهش می‌دهد و به همین دلیل امروزه اسکنرهای داخل دهانی به یکی از محبوب‌ترین ابزار دیجیتال در عرصه دندان‌پزشکی تبدیل شده‌اند.

تا پیش از تولید اسکنرهای داخل دهانی، دندان‌پزشکان برای قالب‌گیری از دهان بیماران از موادی نظیر سیلیکون متراکم، آلژینات و … استفاده می‌کردند اما استفاده از این مواد و قالب‌گیری با آن‌ها، بسیار مستعد خطا بود و نمی‌توانست جزئیات حفره دهانی بیمار را به خوبی نشان دهد.

علاوه بر این قالب‌گیری به این روش، بسیار وقت‌گیر بود به طوری که هم برای دندان‌پزشک و هم برای بیمار باعث ایجاد ناراحتی می‌شد. به این ترتیب اسکنرهای داخل دهانی از قرن 18 ام میلادی برای غلبه بر این محدودیت‌ها و افزایش دقت و سرعت در زمینه قالب‌گیری از حفره دهانی تولید شده و توسعه یافتند. امروزه اسکنرهای داخل دهانی را می‌توانید از برندهای مختلف با کیفیت‌های عالی خریداری کنید.

هنگام خرید اسکنر داخل دهانی به چه معیارهایی باید توجه کرد؟

با توجه به اهمیت و کاربرد بالای اسکنر داخل دهانی در دندان‌پزشکی، هنگام خرید این دستگاه باید دقت زیادی به خرج دهید. برای خرید اسکنرهای داخل دهانی باید برخی نکات را مدنظر قرار دهید. در ادامه برخی از مهم‌ترین معیارهایی که هنگام خرید این دستگاه باید به آن‌ها توجه کنید بازگو می‌کنیم:

·         سرعت اسکن اسکنر داخل دهانی

مهم‌ترین معیاری که هنگام خرید انواع مختلف اسکنر داخل دهانی باید به آن توجه کنید، سرعت اسکن دستگاه است. اسکنری که برای خرید انتخاب می‌کنید، باید سرعت نصب و استفاده از آن پایین باشد تا در طولانی مدت در رابطه با استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

·         فلو اسکن

از دیگر معیارهایی که هنگام خرید اسکنر داخل دهانی نباید آن را از یاد ببرید، توجه به فلو اسکن است که تنها محدود به استفاده از خود دستگاه نمی‌شود. بلکه علاوه بر استفاده از دستگاه باید نحوه عملکرد و استفاده از نرم‌افزار دستگاه نیز آسان باشد و برای اصلاح و یا ارسال اطلاعات به آزمایشگاه به شما کمک کند. چنانچه نرم‌افزار اسکنر هوشمند نباشد، کند کار کند یا استفاده از آن پیچیده باشد، بهتر است از اسکنر دیگری استفاده کنید.

·         اندازه و سایز اسکنر

ابعاد و اندازه اسکنر عامل مهمی است که نباید آن را از یاد ببرید. این مساله زمانی اهمیت می‌یابد که بخواهید در طول روز چندین و چندبار اسکن انجام دهید. چنانچه اسکنر اندازه بزرگ و وزن بالایی داشته باشد قطعا برای استفاده از آن به مشکل خواهید خورد. اسکنری که می‌خرید بهتر است وزن پایین و همچنین ابعاد مناسبی داشته باشد.

·         سهولت استفاده

از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید اسکنر داخل دهانی باید به آن توجه کنید، سهولت استفاده از این دستگاه است. هنگام خرید اسکنر به سهولت کاربری آن دقت کنید.

·         قیمت اسکنر

قیمت اسکنر از دیگر عوامل و پارامترهای مهمی است که هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی اگر قیمت و هزینه اولیه اسکنر برای شما اهمیتی ندارد، باید به هزینه‌های مربوط به نصب، نگهداری و حتی تعمیر آن توجه کنید. به این ترتیب بهتر است اسکنری بخرید که شرکت تولیدکننده و یا عرضه‌کننده آن در انجام خدمات پس از فروش خود متعهد باشد.

منبع مقاله اسکنر داخل دهانی چیست و کاربردهای بهترین نوع آن https://dentiwa.ir/blog/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%86%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C/

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران