تعداد بازدید : 514
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۹
کاربران آنلاین : 0
نیوشا یزدی
۱۴۰۱/۵/۲۴ ۲۰:۰۸:۵۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۸ ۱۶:۵۰:۴۷

بهترین تکنیک شستشو کوله پشتی مدرسه

(ویرایش)

نحوه شستن کوله پشتی مدرسه

کوله پشتی ها می توانند بسیار آسان و خیلی سریع کثیف شوند. در اینجا یک راهنمای آسان برای تمیز کردن آنها آورده شده است.

کوله پشتی مدرسه

اگر بچه دارید، داشتن کوله پشتی کثیف اجتناب ناپذیر است. آب میوه روی آن می‌ریزد و خیلی وقتها قلم و مداد ها و ماژیک های نقاشی که درشان باز می ماند باعث ایجاد لک روی کوله پشتی می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از کثیف شدن کوله پشتی نگهداری و مراقبت اصولی است: لباس های خیسی که بعد از بازگشت از ورزشگاه در کوله می ماند  و زباله های غذا یا باقیمانده ناهار را به محض رسیدن به خانه از کوله خارج کنید و به محض اینکه متوجه  لکه ای روی کوله شدید آن را با صابون ظرفشویی ملایم تمیز کنید. کوله پشتی را به طور مرتب پاک کنید و داخل آن را خشک نگه دارید و مواد غذایی که در آن با خود به مدرسه بردید را سریع بعد از بازگشت از کوله خارج کنید تا  کپک نزند.

هنگام خرید کوله پشتی مدرسه برای فرزندتان و کیفیت و جنس کوله و مقاومت آن در برابر شستشو های مکرر توجه کنید.

قبل از اینکه آن را به طور کامل بشویید، برچسب های روی کوله پشتی مدرسه را که علائم شستشو روی آن دارد را حتما  بررسی کنید. اگر روی برچسب نوشته شده است که کیسه را نباید در آب غوطه ور کنید، از یک پارچه و مقدار کمی پاک کننده ملایم برای تمیز کردن نواحی به خصوص کثیف استفاده کنید. اگر برچسبی وجود ندارد، قبل از شستشوی کامل، قسمت های داخلی کوله و جیبهای کوچک داخل کوله را حتما نگاه کنید. حتما باید علائم شستشو برروی برچسب ها وجود داشته باشد.

 

قدم اول برای شستشوی کوله پشتی, خالی کردن کوله مدرسه

همه چیز را از کوله پشتی خارج کنید. محتویات آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا در حین شستن وسایل کوچک داخل کوله گم نشود. هر چیزی که کثیف است را تمیز یا تعویض کنید تا هیچ چیز کثیفی را در یک کوله پشتی تمیز قرار ندهید. مطمئن شوید کهداخل جیبهای آن خالی است.

اگر در جیب ها خرده ها و گرد و غبار وجود دارد، تا جایی که می توانید از جاروبرقی دستی استفاده کنید. برای پاک کردن لکه‌ های روی کوله مدرسه ، یک برس تمیز را امتحان کنید. اگر کوله پد ضربه گیر یا یک قاب فلزی در داخل کوله وجود دارد، آن را بیرون بیاورید. تمام جیب ها را باز بگذارید. هر گونه نخ را در نزدیکی قسمت های زیپ دار جدا کنید تا در حین شستشو گیر نکنند.

نحوه شستشوی کوله پشتی با ماشین لباسشویی

آیا می توانید یک کوله پشتی را در ماشین لباسشویی قرار دهید؟

بستگی به جنس آن دارد، اما بیشتر کوله‌ پشتی‌های نایلونی یا برزنتی برای قرار دادن در ماشین لباسشویی بی‌خطر هستند. (اگر کیف دارای تزئینات چرمی است، از شستشو با ماشین خودداری کنید.)

مرحله 1: آماده سازی برای شستشو

اگر لکه‌ های بیرونی یا داخلی وجود دارد، به آرامی مقداری لکه‌ بر را با یک برس نرم یا مسواک روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.

جیب ها را از داخل به بیرون بچرخانید یا آن را داخل یک روبالشی یا کیسه لباسشویی قرار دهید تا بند و زیپ داخل دستگاه گیر نکند - یا به دیواره های داخلی لباسشویی آسیب نرساند.

مرحله 2: کوله پشتی را بشویید

از مقدار کمی شوینده ملایم بدون آنزیم استفاده کنید و کوله پشتی را در چرخه ملایم در آب سرد بشویید. اگر در طول چرخه چرخش دسته‌ بندی شد، دستگاه را متوقف کنید و سعی کنید کیسه را به سمت بیرون باز کنید تا کاملاً شسته شود.

مرحله 3: کوله پشتی خود را با هوا خشک کنید

ما توصیه می‌کنیم از خشک‌ شویی استفاده نکنید، زیرا دستگاهای خشک‌ کن می‌تواند به لایه‌های کیف مدرسه آسیب برساند و باعث پارگی در گوشه‌های آن  شود. تمام زیپ ها را باز بگذارید و آن را وارونه آویزان کنید. اگر بتوانید آن را در فضای باز خشک کنید، این کار به از بین رفتن بوی باقی مانده کمک می کند. قبل از استفاده مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

کوله مدرسه

نحوه شستن کوله پشتی با دست

اگر در حال برنامه ریزی برای شستشوی دستی خوب به سبک سنتی هستید، در اینجا به مواد زیر نیاز دارید:

  1. پاک کننده لکه ( لکه بر)
  2. شوینده ملایم (بدون عطر، رنگ یا سایر مواد شیمیایی بهترین است، تا به پارچه کوله آسیب نرسانید)
  3. مسواک نرم یا مسواک قدیمی
  4. یک اسفنج نرم
  5. حوله


مرحله 1: آماده سازی برای شستشو

اگر لکه‌های بیرونی یا داخلی وجود داشت، به آرامی مقداری لکه‌ بر را با یک برس نرم یا مسواک روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.

حوضچه را با حدود 4 لیتر آب ولرم پر کنید. (آب داغ می تواند به رنگ پارچه آسیب برساند.) مقدار کمی ماده شوینده ملایم اضافه کنید.

مرحله 2: کوله پشتی خود را تمیز کنید

کوله را با یک برس یا پارچه نرم بشویید، به ویژه بر روی مناطق به خصوص کثیف یا لکه های نقطه ای تمرکز کنید. مسواک برای لکه های روی زمین و شکاف هایی که به سختی قابل دسترسی هستند خوب است. یک اسفنج ممکن است در مناطق مشبک بهتر عمل کند. کیسه را از داخل به بیرون بچرخانید و داخل آن را نیز بشویید.

مرحله 3: آن را خوب بشویید

آب کثیف را تخلیه کنید و حوضچه را با 6 اینچ آب خنک تمیز پر کنید. کیسه را کاملاً بشویید و آن را فشار دهید. آن را در یک حوله ضخیم تا کنید تا آب اضافی جذب شود.

مرحله 4:کوله پشتی را با هوا خشک کنید

اجازه دهید کیسه در هوا خشک شود. تمام زیپ ها را باز بگذارید و آن را وارونه آویزان کنید. اگر بتوانید آن را در فضای باز خشک کنید، این کار به از بین رفتن بوی باقی مانده کمک می کند. قبل از استفاده بعدی مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

نحوه تمیز کردن کوله پشتی شفاف

داشتن کوله پشتی شفاف در رویدادهای ورزشی و کنسرت ها و حتی در برخی مدارس به یک ضرورت تبدیل شده است. پلاستیک شفاف به راحتی می تواند مه آلود و کثیف شود و متأسفانه همه می توانند کثیفی آن  را ببینند. روش شستن کوله پشتی شفاف شبیه به تمیز کردن سبک های دیگر است.

مرحله 1: زباله ها را پاک کنید

کوله پشتی را خالی کنید و با استفاده از جاروبرقی یا برس، خرده ها و موهای سرگردان را پاک کنید.

مرحله 2: ابتدا آب صابون را امتحان کنید

کوله پشتی شفاف خود را با یک لمس مایع ظرفشویی یا لباسشویی در آب گرم بشویید و برای کمک به پاک کردن کثیف آن را کاملا بشویید. از یک پارچه تمیز و خشک برای خشک کردن آن استفاده کنید و بگذارید در هوا خشک شود.

مرحله 3: لاک پاک کننده ناخن غیر استونی را امتحان کنید

برخی از تولیدکنندگان کوله پشتی شفاف استفاده از پاک کننده ناخن غیر استونی را روی پد پنبه ای پیشنهاد می کنند. آن را روی قسمت بیرونی و داخلی کیسه بمالید، سپس با یک پد پنبه ای تازه پاک کنید.

بار برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید realsimple.com  مطالعه کنید

۱۴۰۱/۵/۲۴ ۲۰:۱۴:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۸ ۱۶:۵۰:۴۷
(ویرایش)

حتما نظر بدید

و اگر ایده دیگه ای برای شستشوی کوله دارید همینجا با ما درمیان بگذارید

۱۴۰۱/۸/۹ ۱۲:۴۸:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۳ ۱۴:۴۹:۵۲
(ویرایش)

قیمت کیف خیلی بالا من هرچقدر دنبال قیمت مناسبم پیدا نمیکنم میخوام کیف عمده ارزان بگیرم اما جای خوبی پیدا نکردم ممنون میشم اگه جای میشناسید کمکم کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران