تعداد بازدید : 116
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۱۴
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۶/۱۴ ۰۹:۳۵:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

آیا ارتودنسی مختص نوجوانان است؟

(ویرایش)


 بهتر است اولین ویزیت ارتودنسی حدود 7-8 سالگی انجام شود.به ندرت در بیمارانی که شکاف لب و کام دارند یا نقص شدید فک دارند حتی مداخله زود تر و نزدیک تولد لازم می شود. گاه درمان های نظارتی یا هدایت رشد فک و صورت و یا رویش دندان ها قبل از درمان ارتودنسی ثابت انجام می شود. به هر حال ارتودنسی امروزه محدود به سن نیست. حتی در دهد 50 زندگی می توان ارتودنسی کرد و از مزایای آن بهره برد. ارتودنسی حتی در بارداری هم قابل انجام است.
البته در سنین بالاتر و در شرایطی مانند بارداری محدودیت هایی وجود دارد و تبحر بیشتری برای درمان لازم است.
اینکه کجا ارتودنسی بکنم مهم است؟
 ارتودنسی را ارتودنتیست انجام می دهد و اینکه چگونه انجام می دهد مهم تر است از اینکه کجا انجام می دهد. ممکن است ارتودنتیستی در یک درمان گاه خیریه درمانی را انجام دهد که فرد دیگر در مجلل ترین مطب انجام نمی دهد.
اما به هر حال در این بین مسایلی مهم است. طراحی مطب ریزه کاری هایی دارد که در مطب های خصوصی، به ویژه اگر طراحی علمی و حرفه ای داشته باشند این ریزه کاری ها بیشتر رعایت می شوند و این در راحتی و کیفیت روحی بیمار حین انتظار و درمان تاثیر می گذارد. یونیت (صندلی) های جدید تر نه تنها ازنظر ارگانومی راحت ترند، بلکه از نظر امنیتی و استریلیزاسیون هم امکانات بهتری ارایه می کنند. مطب های جدید تر به سیستم هایی مانند ساکشن (بزاق کش) های قوی و مرکزی  مجهز هستند که همه بخارات موجود در دهان و اطراف را با مکندگی قوی از محیط دهان خارج می کنند. در مجموع جلسات راحت تر و ایمن تری خواهید داشت خصوصا در جلسات طولانی تر چسباندن یا جابجا و جدا کردن اتصالات که زمان طولانی باید کار روی دهان شما انجام شود.
در نهایت تکنولوژی مطب در کیفیت نهایی ممکن است تعیین کننده نباشد ولی در طی مسیر درمان موثر است.
آیا من می توانم اطمینان داشته باشم که درمان عالی دریافت می کنم؟
چرا که نه؟ اگر ارتودنتیست شما تبحر کافی داشته باشد و شما هم به درستی دستورات را رعایت کنید این اطمینان را داشته باشید. موراد بسیار معدودی وجود دارند که کنترل شرایط از دست متبحر ترین ارتودنتیست هم خارج شود و بیمار هم با همکاری عالی باز به نتیجه نرسد (مثلا وقتی دندان نهفته ای به فک جوش خورده باشد و ...).

 

قیمت ارتودنسی در تهران

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران