تعداد بازدید : 145
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۲۰
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۶/۲۰ ۲۰:۳۵:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

سنسور فشار چیست؟

(ویرایش)

سنسور فشار چیست؟ (تفاوت بین فرستنده و مبدل فشار چیست؟)
سنسور فشار یک اصطلاح چتری است که برای توصیف هر وسیله ای که می تواند فشار را تشخیص و/یا اندازه گیری کند استفاده می شود. در کنار "ابزار فشار" این رایج ترین اصطلاح است.

ما در اینجا در مورد سوئیچ های فشار صحبت نمی کنیم، اما از نظر فنی، حتی این سوئیچ ها سنسور فشار هستند. لازم به ذکر است که وقتی از این اصطلاح استفاده می کنیم، منظور یک ابزار اندازه گیری پیوسته است که سیگنالی را به یک واحد اندازه گیری خاص در یک مقیاس یا محدوده خاص (مثلاً 0-500 psi) کالیبره می کند.

مبدل فشار چیست؟

هنگامی که یک مهندس از اصطلاح سنسور فشار استفاده می کند، معمولاً از این اصطلاح در زمینه خاصی استفاده می کند:

برای مثال، این اصطلاح ممکن است به گروهی از عناصر حسگر در یک حسگر (مانند پل واتسون، گیجی که آن را نگه می‌دارد و دیافراگمی که به آن متصل است) اطلاق شود.

اصطلاح مبدل فشار همچنین ممکن است برای کل یک سنسور به کار رود - اما بدون تقویت سیگنال. به عبارت دیگر سنسوری با خروجی میلی ولت. این احتمالاً دقیق‌ترین تعریف از نظر فنی است - اگرچه اغلب به این شکل استفاده نمی‌شود.

یا ممکن است این اصطلاح به جای «سنسور فشار» به معنای بسیار کلی و جامع آن به کار رود. در مکالمه عمومی و معمولی، این اصطلاح اغلب به این معنا به کار می رود. ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما معمولاً به راحتی می توان گفت که اصطلاح مبدل فشار برای چه استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر موضوع در مورد انواع مختلف سنسور فشار باشد، احتمالاً اصطلاح "مبدل فشار" به معنای سنسور بدون تقویت سیگنال است.

ترانسمیتر فشار چیست؟

مانند "مبدل فشار"، اصطلاح فرستنده اغلب در زمینه های مختلف استفاده می شود. از طرف دیگر، سنسور فشار به طور کلی منظور می شود یا به روش دقیق تری استفاده می شود.

فرستنده فشار در واقع سنسوری است که دارای تقویت سیگنال است. سیگنال تقویت شده و به محدوده ای مانند 20-4 میلی آمپر تنظیم می شود. به این ترتیب، سیگنال می تواند مسافت های طولانی تری را طی کند و کمتر در برابر کاهش کیفیت سیگنال آسیب پذیر است.

فرستنده ارتباط مستقیمی با توانایی فرستنده (یا انتقال) سیگنال تقویت شده دارد.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران