تعداد بازدید : 130
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۲۱
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۶/۲۱ ۱۵:۱۱:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

اره فلکه یکی از بهترین ابزارها برای نجاری

(ویرایش)

اره فلکه یا اره نواری یکی از رایج ترین و اصلی ترین دستگاه ها در صنایع چوب (نجاری، مبلمان و ...) می باشد. اره های نواری در اندازه ها، نام ها و کاربردهای مختلف تولید می شوند. برای اولین بار در سال 1809، ایده ساخت اره پوسته پوسته توسط ویلیان نیوبری مطرح شد، اما مشکلاتی در دستگاه او وجود داشت.

یکی از مشکلات رایج اره های ساخته شده توسط ویلیام، عمر کوتاه تیغه بود. در سال 1846 یک زن فرانسوی به نام آن پالین تکنیک جدیدی را برای جوش دادن تیغه های اره نواری اختراع کرد که انقلابی در صنعت و استفاده از اره نواری ایجاد کرد. پس از این تغییر به تولید و فروش عمده اره نواری پرداخت.

اره فلکه نجاری را می توان به دو مدل عمودی (ایستاده) و افقی تقسیم کرد.
اره نواری افقی:

اره نواری افقی در کارخانه های چوب بری و صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و قطر تیغه آنها از 100 سانتی متر شروع می شود و در قطرهای بزرگتر نیز موجود می باشد. از این اره ها برای بریدن تنه های ضخیم درختان به قطعات کوچکتر و کنده ها استفاده می شود. تنه درختان با استفاده از جک برقی یا هیدرولیک روی خط برش قرار می گیرند و اپراتور با استفاده از موتورهای الکتریکی تیغه اره را روی تنه درخت حرکت می دهد. این اره ها با نام (رام اره) نیز شناخته می شوند.
اره نواری عمودی (ایستاده):

اره نواری عمودی در اکثر مغازه های نجاری موجود است و بسیار رایج تر از اره نواری افقی است. این اره ها در اندازه های رومیزی برای برش چوب های نازک و سبک برای نجاری و در سایزهای بزرگتر تا قطر 100 سانتی متر برای برش اره های قابل حمل استفاده می شود. اره نواری رایج در کارگاه های نجاری قطر 60 یا 80 دارد.
اره های عمودی پولکی معمولا در کارگاه های نجاری استفاده می شود و برای راه اندازی آن باید برق 3 فاز داشته باشید. اما اره های 60 یا 80 را می توان با برق تک فاز راه اندازی کرد.
در این مقاله به طور خاص به اره نواری عمودی یا اره نواری عمودی می پردازیم.
بدن:
این اره ها معمولا از بدنه چدنی ساخته می شوند. بدنه چدنی بسیار سنگین است و این وزن از تکان خوردن اره در اثر برش و چرخش موتور جلوگیری می کند. در برخی از مدل های مدرن از بدنه آهنی نیز استفاده می شود که بهتر است پایه های آن را به زمین پیچ کنید تا تنظیمات و دقت اره بر اثر لرزش به هم نخورد.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران