تعداد بازدید : 152
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۲۲
کاربران آنلاین : 0
kameroo
۱۴۰۱/۶/۲۲ ۲۰:۲۶:۱۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۶/۲۲ ۲۰:۲۶:۳۰

محاسبه توان مصرفی جهت انتخاب ژنراتور متناسب با مصرف :

(ویرایش)

از آنجایی که اکثر خوانندگان سایت ما مصرف کننده هستند، ما مقالات را به زبانی یکپارچه ارائه کرده ایم تا درک بهتری داشته باشیم و سعی کنیم از اصطلاحات علمی کوچک استفاده کنیم. اما دوستانی که می خواهند دلایل علمی اطلاعات زیر را بدانند با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایند.
مهمترین هدف محاسبه میزان مصرف برق، تعیین و چگونگی قیمت دیزل ژنراتور برق سه فاز داشتن عدد مناسب برای انتخاب ژنراتور است، زیرا اگر ژنراتوری با توان کمتر از مقدار مورد نیاز خریداری کنیم، در عمل نیازهای ما برآورده نمی شود و نمی توانیم قدرت ژنراتور را افزایش دهیم. دستگاه و اگر ژنراتور بزرگتر بخریم هزینه ها را اضافه می کنیم و باید هزینه سوخت و مصرف بیشتری بپردازیم.
فرقی نمی کند شهر شما چند آمپر متر داشته باشد و چه نتیجه ای از اداره برق می گیرید، زیرا برق شهری از شبکه تغذیه می شود و مثلا می توانید از یک متر 100 آمپر یا 100 آمپر 150 آمپر بکشید. از یک متر از 20 آمپر استفاده نکنید.
ابتدا نام مشتریان را فهرست کنید. سپس آن را به دو دسته سه فاز و تک فاز تقسیم کنید. روی پلاک یا برچسب هر مصرف کننده، مشخصات فنی بر حسب: اسب بخار (HP) یا کیلووات (kW) یا کاوا (kVA) یا آمپر (A) نوشته شده است. با استفاده از رابطه زیر همه را به آمپر تبدیل کنید:
اسب بخار 0.736 = کیلو وات
ضرب کاوا 0.8 = کیلووات
سه بار کیلووات 1/8 = سه آمپر ساعت
زمان تکفاز کیلووات 4.4 = آمپر تکفاز
از آنجایی که ژنراتور در حال حاضر برق تولید می کند و مانند شبکه برق شهر پشتیبانی نمی کند، بنابراین هنگام محاسبه توان ژنراتور باید تمام موارد استفاده در لحظه (راه اندازی اولیه) را در نظر بگیریم. به این ترتیب به کاربرانی مانند چراغ هایی که در لحظه روشن شدن اولیه از توان بیشتری استفاده نمی کنند و به کاربران دارای موتور الکتریکی مانند تاور کرین، پمپ، آسانسور و ... ضریب یک داده شد. . که بلافاصله در لحظه اول روشن شدن برق بیشتری مصرف می کند، ضریب را طبق تقسیم زیر وارد کنید:
موتور الکتریکی با حالت استارت مستقیم = ضریب 2.5
موتورهای الکتریکی با دو روش راه اندازی ( مثلث - ستاره ) = ضریب 1/7
موتور برق و استارت اینورتر (نرم افزار سافت) = 1 عدد
حال اعداد به دست آمده در هر دو حالت سه فاز و تک فاز را به صورت جداگانه در گروه های خود جمع آوری می کنیم. عدد بدست آمده در حالت تک فاز را بر سه تقسیم می کنیم و به عدد بدست آمده در حالت سه فاز اضافه می کنیم. عدد نهایی میزان برق مورد نیاز ما بر حسب آمپر سه فاز است. حال این عدد را با رابطه زیر به کیلووات یا کاوا تبدیل می کنیم:
ورودی سه فاز تقسیم بر 1/8 = کیلووات سه فاز
سه آمپر تقسیم بر 1/44 = کاوا
به این ترتیب توان مورد نیاز مشخص شده است اما تاکنون فقط 50 درصد محاسبات را انجام داده ایم. 50 درصد باقیمانده مربوط به انتخاب موتور دیزلی است که بتواند مصرف برق را تامین کند.
توان تعریف شده در کاتالوگ دیزل ژنراتور در سطح دریا، تهویه مناسب، دمای 25 درجه سانتیگراد و سایر شرایط استاندارد محیط کار و مصرف سوخت می باشد. اما به دلیل موقعیت مکانی دستگاه، در رسیدن به اعداد مشخص شده در کاتالوگ سازنده با مشکل مواجه هستیم.
از طرفی در کاتالوگ سازنده، برق اضطراری و توان ثابت برای هر دیزل ژنراتور تعریف شده است. برق اضطراری یا آماده به کار در واقع همان برقی است که دستگاه می تواند به مدت یک ساعت در اختیار مصرف کننده قرار دهد و پس از یک ساعت اول حدود 10 درصد کاهش می یابد و پس از آن می تواند برق ثابت مصرف کننده را تامین کند. استحکام - قدرت. قرار دادن
پس از در نظر گرفتن تمامی مباحث فوق باید این نکته مهم را مد نظر قرار دهیم که اگر دیزل ژنراتور به صورت مداوم کار می کند بهتر است بدون بیش از 80 درصد برق کار کند اما در مصارف اضطراری تمام توان دستگاه می تواند. نیز استفاده می شود.
توجه به این نکته ضروری است که در حالی که استفاده طولانی مدت از دستگاه در محدوده توان بیش از توان مجاز تعیین شده مضر است، استفاده طولانی مدت از دستگاه در محدوده توان کمتر از 30 درصد توان کل است. بدنه دستگاه نیز به شدت آسیب دیده است (البته موارد اخیر را می توان برای مدت کوتاهی نادیده گرفت).
امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مربوطه را در اختیار خوانندگان خود قرار دهیم و شما توانسته باشید سودمندی مجموعه خود را محاسبه کنید. البته کارشناسان این شرکت از طریق شما توان محاسبه شده را بررسی خواهند کرد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران