تعداد بازدید : 198
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۲۵
کاربران آنلاین : 0
اخوان
۱۴۰۱/۶/۲۵ ۲۰:۳۳:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۱۱ ۱۴:۳۹:۲۳

حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از افترافکت

(ویرایش)

سیستم کامپیوتری که برای اجرا و استفاده از افترافکت از آن استفاده می شود باید قدرت پردازش بالایی داشته باشد. در نتیجه سبب می شود. در ادامه به بررسی اجزای یک سیستم کامپیوتری مناسب برای اجرای افترافکت می پردازیم. این سیستم های پیشنهادی توسط شرکت ادوبی که سازنده نرم افزار آموزش رایگان افتر افکت است، در اختیار کاربران قرار داده شده است. ابتدا هر یک از سخت افزار های دخیل در پردازش افترافکت پرداخته و حداقل قدرت مورد نظر سخت افزار مذکور برای اجرای افترافکت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

CPU یا پردازنده مناسب برای اجرای ادوبی افترافکت

پردازنده یا CPU مهم ترین سخت افزاری است که در اجرای افترافکت اهمیت پیدا می کند. برخی گمان می کنند برای استفاده از افترافکت باید حتما از قدرتمندترین پردازشگر موجود استفاده کنند. در نسخه های قدیمی تر افترافکت، با وجود قابلیت Render Multiple Frames Simultaneously امکان استفاده از CPU های دوگانه Xeon نیز وجود داشت؛ با این حال در نسخه های جدیدتر این برنامه، CPU هایی که فرکانس بالا و تعداد هسته کم دارند، اغلب عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

می توان گفت بهترین پردازنده برای اجرای مناسب افترافکت، Intel Core i9 9900K هشت هسته ای می باشد؛ لازم به ذکر است هر چه تعداد هسته های یک پردازشگر بیشتر باشد، عملکرد آن در اجرای افترافکت می شود. با این حال سرعت هر هسته اهمیت بیشتری نسبت به تعداد کل هسته ها دارد. پیش تر از پردازنده های دوگانه Xein استفاده می شد که قدرت بیشتری نسبت به دیگر پردازنده ها داشتند؛ با این حال امروزه این پردازنده ها عملکرد پایین تری نسبت به پردازنده های ۷ یا ۹ هسته ای دارند و در اجرای نسخه های جدید افتر افکت، عملکرد ضعیفی خواهند داشت.

GPU یا کارت گرافیک مناسب برای اجرای افترافکت

با اینکه بخش عظیمی از نحوه عملکرد و اجرای افتر افکت به پردازنده یا CPU بستگی دارد، اما داشتن یک کارت گرافیک یا GPU نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. البته لازم به ذکر است، اهمیت داشتن کارت گرافیک در عملکرد افترافکت به این معنا نیست که پیشرفت کار و پروژه شما به مدل های بالاتر GPU وابسته است. از جمله GPU های مناسب برای اجرای افترافکت می توان به RTX 2080 Ti ، GTX 1060 و GTX 1070 اشاره کرد. اختلاف عملکرد هر یک از این کارت گرافیک ها تنها چند درصد است و از همین رو نیاز نیست به فکر هزینه زیاد برای کارت گرافیک باشید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران